Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1255
Har bodd i leilighet nå i snart 3 år, og har betalt lisensen med glede. Har ingen problem med dette. Men nå har jeg flyttet hjem til mine foreldre igjen for en liten tid, og tilhører nå samme "hushold" som dem. TV'en min står nå på rommet ikke tilkoblet verken parabol eller kabel eller noenting. (Altså ingen tilgang til NRK what so ever) Lurer på om det er noen måte å slippe å betale kringkastningsavgiften da? Kan jeg selge den til mine foreldre, og hvordan går jeg så fram for å bevise dette for paranoide nrk?

(Vet at det er opprettet tråder om noenlunde dette før, men de er kun svart med synsing og "kanskje" svar, trenger noe konkret å gå etter)
Det skal vel bare betales en lisens per husholdning? Og folka dine betaler?
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Si at den står i felles oppholdsrom, da kan de ikke kreve inn lisens fra deg.


Hobby:
Nei, er man over 18 år og har TV på eget rom, så skal man egentlig betale lisens. Usikker på om det er full lisens eller om det er en del av den ordinære.
Jeg sendte inn papir på at tvn min var solgt til min far.

Bare skriv en lapp som sier at din far har kjøpt den, med din og hans underskrift og send det inn.
Sitat av SteInMetz Vis innlegg
Hobby:
Nei, er man over 18 år og har TV på eget rom, så skal man egentlig betale lisens. Usikker på om det er full lisens eller om det er en del av den ordinære.
Vis hele sitatet...
Haha, serriøst?? Visste det var ille, men ikke så ille. Glad jeg har kamera på ringeklokka i nye leiligheten min.
Ring lisensavdelingen og fortell at din far allerede betaler lisens for husstanden du bor i.

Har gjort dette selv, var unnagjort på en telefonsamtale.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
som svaagan sier. bare ta en telefon. samboeren min kjøpte seg ny tv. 1mnd etter kom lisenskravet. hun ringte og fortalte at vi bodde sammen og at jeg betalte lisens. fikk en koselig beklagelse og de fjerna faktisk den neste regninga mi som plaster på såret og loff for bryet. så NRK er ikke så ille som man skal ha det til
Jeg fikk lisens når jeg flytta hjem igjen etter 3 år og fikk beskjed om at jeg måtte betale fordi jeg ikke hadde sagt den opp før jeg flytta osv.
Betalte den og sa klart ifra at jeg ikke hadde en fungerende tv lenger når jeg flytta ut.
Fikk kontrollørene på døra men egen tråd om det her på forumet. Per idag betaler jeg ikke lisens og har ingen planer om det heller! De skulle jo komme tilbake med politiet og ransakingsordre... det er noen år siden nå. Så politiet jobber isåfall jævlig sakte