Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 6638
I sommer fikk jeg telefon av MR MUSIC, som visstnok var så hyggelig å skulle gi meg en gratis cd i gave. Jada. JEG VAR DUM OG UNG OK? Jeg sa ja, så kult, gratis musikk bring it on! "hva liker du?" spørte dem. "tja.. rap?" svarte jeg. Så sier han at han fant en bra cd med no hip hop på og skulle sende den gratis til meg. + en porto på 49 kr.. Men naturligvis skulle jeg få med en liten gave i tillegg som trøst for portoen.

Ikke lenge etter får jeg en jævla pop-infisert samle cd med basshunter og daddy dj på. HVA I HELVETE. Gaven som kom med var en kulepenn.. Riktignok en god kulepenn. Som var mer verdt en selve cd`n. Greit nok. 50 spenn for en god kulepenn tenkte jeg. Cdn rørte jeg ikke.

Problemet var at de slutta riktignok aldri å sende meg cd`er.. Tror jeg fikk 5 pakker fra dem i alt, med nye cd`er, til jeg samla hele driten og sendte den tilbake til dem. Hadde ikke åpnet en eneste cd.

rett etter dette har jeg fått en "BETALINGSPÅMINNELSE" på fuckings 334kr. PÅ MUSIKK JEG ALDRI BA OM Å FÅ!!?? Har de krav på dette? Jeg føler meg ekstremt svindlet og lurt. Jeg sa aldri ja til å bli med i noe medlemskap.

Vedder på jeg ikke er alene om å hate Mr Music?
Sist endret av Chikara; 27. oktober 2007 kl. 16:48.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei. Du sender dei en kort e-post om at du aldri har bestilt varene, og at såkalla negativt sal er ulovleg i norge, og at dei i heile tatt skal vere glade for at du sendte ting tilbake til dei. Om dei ikkje river kravet i fillebiter etter det, så går du enkelt og greit til forbrukerrådet og klager på oppførselen deira.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Sitat av vidarlo
Nei. Du sender dei en kort e-post om at du aldri har bestilt varene, og at såkalla negativt sal er ulovleg i norge, og at dei i heile tatt skal vere glade for at du sendte ting tilbake til dei. Om dei ikkje river kravet i fillebiter etter det, så går du enkelt og greit til forbrukerrådet og klager på oppførselen deira.
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde nøyaktig samme tabben. Fikk tilsendt 3 CD-er til, og gjorde aldri noe stor innsats på å stoppe dem, men åpnet de heller aldri.

MCMUSIC er SINNSYKT sleipe. De har faktisk ikke e-post adresse, og kun telefonnr i Sverige. Garantert bare for at det skal være vanskeligere å si opp abonnementet. Reiste på en måte fra problemet da jeg flyttet til folkehøgskole, så nå får mamma ordne opp hvis hun gidder. :P
Skrev du under på noe som helst, eller oppgav du simpelthen bare din adresse muntlig?

Jeg ville gitt faen og gått til anmeldelse om det kom inkasso eller lignende.
Skrev ikke under på noe. Alt skjedde muntlig via telefon. Ordet "medlemskap" ble ikke nevnt en eneste gang.
Som sagt av vidarlo, så har du ditt på det rene.
Skriv/ring til dem, og om det ikke opphører så er dette en sak for forbrukerrådet (de ordner opp)
OK, nå vet jeg ikke hvordan avtalen foregikk konkret, men jeg går utifra at disse folka er sleipe og misvisende. Drit i hele greie og anmeld om de kommer med noe. Send alle pakker i retur sporenstreks (sett kryss over adressen din og vi i posten blir fornøyd).

https://w2.brreg.no/reservasjon/
Der reserverer du deg mot de helvetes telefonselgerne, med mindre du får lyst til ha de ringende fortsatt slik at du kan skjelle dem ut eller noe.
Dette var jobben min for et halvår siden Men må bare si, vi vet ikke hva overaskelsen er... Men wtf... en kulepenn som plaster på såret for en porto på 49 kroner...

Sluttet med en gang jeg ringte 100 stykker som lurte på hvordan de sluttet abonnoementet. Mr.Music gir bort 5 forskjellige cder, desverre så er det slik at noen er så late at de ikke orker å trykke på noe annet enn mr. music hits som du sikkert har fått.

Ikke får å gå i defense her mot selskapet men de har faktisk en hip-hop cd.

Gå på smart1.no så finner du nok et telefon nummer du kan ringe, det er de som ringer deg. Bare finn det nummeret som er i nærheten av deg.
Sist endret av Pagliacci; 27. oktober 2007 kl. 17:11.
Den var veldig fancy og ekstremt bra og skrive med. Aldri følt en slik skriveglede med kulepenn før. Den kom tilogmed i en egen tøy-beholder.

FUCK MR MUSIC!
Haha, kjenner til denne. Jeg jobbet som telefonselger i sommer, og da solgte jeg Mr Music. Dette er et resultat av en uerfaren og sansynligvis ung selger, som har glemt å gi deg all informasjon han skal gi. Enten fordi han er en drittsekk som vil ha salg, eller en som bare er nervøs og rett og slett glemte det. Jeg må si jeg nesten fikk dårlig samvittighet når jeg prakka på folk det drittet og lovte dem at det "bare" er å ringe et nummer, og så er de ute av det. For jeg visste så utrolig godt at så enkelt er det ikke. Jeg jobbet ikke lenge med dette, det var kun for å tjene raske penger. Men Mr Music er altså noe av det sleipeste som eksisterer, og jeg kan nesten ikke tro at det faktisk er lovlig! Du har uansett krav på pengene tilbake hvis selgeren glemte å nevne medlemskapet. Til slutt vil jeg si at jeg føler med deg!
Sist endret av PhReeK; 27. oktober 2007 kl. 17:17.
Solgte selv dette for i rundt et halvt år, og det virker som selgeren du var i kontakt med ikke fortalte deg alle opplysningene han skulle. Når du takker ja til cden, blir du automatisk medlem av Mr. Music, og må ringe et svensk mobilnr(!) som medfølger pakken første gang for å melde deg ut av dette. Dette telefonnumeret er det så godt som umulig å komme gjennom på, så når du først er meldt inn, er det ikke enkelt å komme ut igjen.

Utrolig sleip måte å drive på:/
selger for mr. music selv og ingen som jobber der tar hele oppsumeringa hvor vi skal si at du får en cd i posten hver måned til 130 kr, for da er det ingen som kjøper noe som helst kulepennen er noe hvertfall jeg veit om og om de spør hva overraskelsen er sier jeg bare at det ikke blir en overraskelse om jeg røper det
Torefaen, kan ikke du hjelpe meg... ? Si til de drittsekkene at jeg vil melde meg ut!
Ring å vær sint. Spill dum. Ta kontroll over samtalen fra første stund. Funker alltid
Sitat av Chikara
Torefaen, kan ikke du hjelpe meg... ? Si til de drittsekkene at jeg vil melde meg ut!
Vis hele sitatet...
Ring nummeret på denne siden http://smart1.no/

eller nummeret på denne siden http://mrmusic.se/.

Hvis du ikke får meldt deg ut så klag til forbrukerrådet.
eller bare drit i dem, og vent til de kontakter deg. da sier du at de skal hente varene de har sendt til deg og at du bare sa jatakk til en cd+porto EN GANG for 50 kroner.
De skriver at emailen deres er stengt pga. virusfare på nettet. Hva er det slags vås da? :P Herregud for noen folk. De tar bare imot telefoner frem til kl 15:00 , så får prøve å ringe i morgen da. Takk så meget for alle svar sålangt!
Føler at mr.music kan få en like fin artikkel som "frosken som aldri ble prins". Dette må ut til almenheten
Nå fikk jeg endelig komme gjennom på telefon hos dem. Etter 10 kroners ventetid. Enten har de gnomene bare en telefon, eller så har de svært mange som ringer for å klage på dem.

De hadde visst automatisk sagt opp medlemskapet mitt når de så alt jeg hadde sendt tilbake til dem. Nå skal jeg bare betale dem portoen for den første cd`n, (49 spenn) så låvte de meg at jeg ikke skulle høre mer fra dem!

Gud er god.
Sitat av Chikara
... så låvte de meg at jeg ikke skulle høre mer fra dem!

Gud er god.
Vis hele sitatet...
Ikke vær for sikker hehe, ikke alltid de slutter å plage deg selv om de sier det...
Jeg synes da MrMusic tok det ganske så ordentlig om de automatisk sa opp abonnementet ditt etter å ha mottatt cd-ene. Les: 14 dagers full returrett ved telefonsalg.

Og joda, den første cd-en hadde du jo takket ja til.
At ordet medlemskap uteble i salgssamtalen er selvfølgelig bevisst, men gjør også at du ikke forplikter deg til noe (ie negativt salg som nevnt tidligere).
jeg har jobbet som tlf-selger og JA, vi er sleipe! det beste er faktisk å bare si klart og tydelig: "Nei, ikke internessert" og LEGG PÅ! Lurer faktisk på om jeg ble kjent med Vidarlo når jeg jobbet det...
Sitat av Chikara
så låvte de meg at jeg ikke skulle høre mer fra dem!

Gud er god.
Vis hele sitatet...
Det er et salgs triks, hva ville ikke du gjort for å slippe og bli ringt 1 gang i uka og bli spurt om du vil ha cd? Jeg ville lekt med snurrebassen min foran flere tusen folk jeg for å slippe dette.

http://www.overflodighetshornet.no/admin/produktbilder/liten_1048-snurrebass_liten.JPG

Og du fikk en cd for 49 kroner pluss et frivillig medlemskap
De ringer deg igjen 4-5 måneder etter at du har avsluttet medlemskap
Sist endret av Pagliacci; 30. oktober 2007 kl. 09:12.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg har også det samme problemet som dere, bare litt rarere.. I mitt tilfelle har jeg verken blitt ringt opp av en selger eller bestilt selv. Jeg husker at vi fikk sånne cder før når jeg var liten, men vi avslutta det rimelig fort.. Og for et par mnd siden begynte det å komme igjen.. Og jeg har greid å rote bort to av cdene:S Men ingen er åpnet opp da..
Sitat av Lucyy
Jeg har også det samme problemet som dere, bare litt rarere.. I mitt tilfelle har jeg verken blitt ringt opp av en selger eller bestilt selv. Jeg husker at vi fikk sånne cder før når jeg var liten, men vi avslutta det rimelig fort.. Og for et par mnd siden begynte det å komme igjen.. Og jeg har greid å rote bort to av cdene:S Men ingen er åpnet opp da..
Vis hele sitatet...

du har sikkert blitt oppringt, uten å ta telefonen og så har selgern bare trykka selg ellerno når han ikke fikk noe svar.
Samme skjedde med meg som med deg, Chikara. Sendte dem en e-mail og sa at jeg aldri hadde bestilt dette, og det var i orden. Sendte CD'ene i retur og hørte aldri noe mer om kravet.
Jeg vil bare tipse om at når man sender varer tilbake, så for guds skyld få ei kvittering fra posten på dette (tar kopi av forsendelsen og signerer). Skulle Mr. Music ikke motta CD-ene så vil de fortsatt kreve mottaker for penger. Har du sendt varen (som kvitteringen tilsier), så bærer Mr. Music risikoen for egen postgang.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Haha, har akkurat det samme problemet! ;D
Ble ring opp på jobb, og de sa "gratis cd", og tenkte jeg, og fortalte henne musikksmaken min, "Tool, Dank jones, Clutch, Red hot.. etc......"
"Og, men da skal jeg sette opp en CD for deg jeg!"
Så tenkte jeg, supert, endelig en musikk tjeneste verdt betale for. Ordet Abonnement ble heller ALDRI nevnt i samtalen.

Har nå sendt en mail til de på engelsk, helvetes svensker, der jeg fortalte at jeg ikke vil abonnere på dritt tjenesten og at jeg er villig til å returnere alle cdene uåpnet på deres regning.
Når man blir oppringt og får vite at man kan få en cd + en "fin gave" for 49kr bør man nesten kunne se uglene i mosen :P
Nesten som SOS avisene, hvor utlendinger ber deg signere et ark, så vil du motta en avis og en liten pins, etter du har signert får du beskjed "D bli 10krona!"
Sitat av Torefaen
selger for mr. music selv og ingen som jobber der tar hele oppsumeringa hvor vi skal si at du får en cd i posten hver måned til 130 kr, for da er det ingen som kjøper noe som helst kulepennen er noe hvertfall jeg veit om og om de spør hva overraskelsen er sier jeg bare at det ikke blir en overraskelse om jeg røper det
Vis hele sitatet...
du er også sleip
les om norsk kjøps lov
de de gjør er ikke lov i det hele tatt.
ambefaler deg og få en god forståelse på rettigheter og sånnt, sjekk lovdata.no
og se raskt over litt pasting fra en skole oppgave jeg legger ved nedenfor..



litt pasting fra en oppgave jeg har hatt på skolen:


Forbrukerkjøpsloven (Loven gjelder ikke kjøp av fast eiendom, kjøt av tjenester eller ved næringskjøp.)

Forbrukerkjøpsloven gjelder når disse villkårene er oppfylt
1.Selgeren må være yrkesselger
2.Kjøperen må være forbruker
3.tingen må hovedsakelig være kjøpt til personlig bruk


Hvis selgeren leverer en vare som ikke stemmer med det som er avtalt (kvalitet, type, mengde), sier vi at varen har en mangel. Jfr § 15 og § 16

Forbrukerkjøpsloven pålegger begge parter informasjonsplikt. For at kjøperen skal kunne gjøre gjeldende krav ved forsinkelse eller en mangel må han/hun reklamere innen rimelig tid. Selgeren har rett til og rette mangelen eller bytte varen med en feilfri vare uten kostnad for kunden. Dersom dette ikke fører fram kan kjøperen gjøre andre krav gjeldende overfor selgeren. Erstatning gid bare i tilgelle der kjøperen kan dokumentere ekstra kosnader som direkte følge av forsinkelse eller mangelen.
Forbrukerrådet kan bistå forbrukere i klagesaker
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hej

Beklagar att du har fått felaktig information. Vi har vidtagit åtgärder mot säljaren!

Ditt medlemskap är idag stoppat. Välkomstpaketet Hits nr 8, 49 kr får du behålla gratis, den fakturan är avskriven.
Önskar du inte behålla de 2 sista paketen tar vi givetvis tillbaka dem portofritt. Skriv då "Retur Frisvar" på kartongen, stryk över din adress ordentligt och lägg försändelserna på närmaste postkasse.

Beklagar än en gång!

Med vänlig hälsning
Elin
Kundservice
----- Original Message -----
From:
To:
Sent: Wednesday, October 29, 2008 1:44 PM
Subject: Mr Music



280706809


--------------------------------------------------------------------------------

jeg fikk en tlf fra dere her i sommer hvor dere så hyggelig ville gi meg en gave. en penn..dvs en penn og en helvettes haug med cd jeg ikke har verken sagt at jeg ville ha eller bestillt.
se til å slett meg fra deres registre\abonnenter. sånne såkallte negative salg er faktisk forbudt her i norge og kommer det en eneste cd\pakke fra dere til meg fra dags dato kontakter jeg advokat og forbruker ombudet!!
Jeg får da håpe at trådstarter har klart å fikse McFuckMusic samlingen sin på over 1 år! Likevel, credz for info!
Sikkerhetsklarert
Sitat av varg Vis innlegg
Hej

Beklagar att du har fått felaktig information. Vi har vidtagit åtgärder mot säljaren!

Ditt medlemskap är idag stoppat. Välkomstpaketet Hits nr 8, 49 kr får du behålla gratis, den fakturan är avskriven.
Önskar du inte behålla de 2 sista paketen tar vi givetvis tillbaka dem portofritt. Skriv då "Retur Frisvar" på kartongen, stryk över din adress ordentligt och lägg försändelserna på närmaste postkasse.

Beklagar än en gång!

Med vänlig hälsning
Elin
Kundservice
Vis hele sitatet...
Hmm oppererer dem med forskjellige metoder for retur av cd`r?

Fikk denne mailen.

from Mr music <info@mrmusic.se>
to <new324242no>
date Tue, Nov 4, 2008 at 3:56 PM
subject Re: Mr Music
hide details 3:56 PM

Reply

Hej

Ser att du blivit medlem vi en telemarketing säljare .
Vi ber om Ursäkt om något blivit fel.
Vi har avskrivit första fakturan på 49:_
Den andra kan du sända åter till oss, vi sänder dig en retur påse, vänligen bif fakturan.


Mvh Mr Music Katarina Olsson
Vis hele sitatet...
Virker som det er en del av oss som har blitt lurt inn i dette da..
Til meg sa selgeren spesifikt at det ikke var noen andre utgifter, eller skjulte bakdeler, da jeg spurte om hva han mente med "gratis"
kan nesten virke som at den ene avd ikke vet hva den andre avd gjør.....
såklart blir vi lurt inn i dette..det er jo sånn de lever av, men de burde opplyst folk om hva de begir seg ut på...hvem vet, kansje jeg hadde fortsatt å vært kunde hos dem om jeg hadde fått alle fakta på bodet med en gang istede for å sitte som et smp tegn når de pakkene dumpa ne i post kassa mi...