Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1115
Noen her som vet om èn jobb, der man kan jobbe hjemmefra? Hørt at telefonselger og slikt får det iallefall.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Avhengig av tittelen din (sier seg selv at vaktmesteren ikke kan jobbe hjemmefra), tror jeg de fleste store firmaer tilbyr dette til en viss grad. Ikke nødvendigvis slik at du kan være hjemme hele tiden, men at du kan velge å jobbe hjemmefra et par dager i uken tror jeg er vanlig. Vet at i alle fall Telenor og IBM tidligere har vært store på dette, så du kan jo undersøke hos de hvis du har tilstrekkelig utdanning.
Trådstarter
44 0
Hørt at 1881 og slike selskap tillater personene å sitte hjemme så lenge de har nett, stemmer dette?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det får du nesten ringe slike selskap og spørre om.

Ellers tilbyr de fleste store selskaper at konsulenter har hjemmekontor på en relativt hyppig basis.
Har jobba på 1881 og aldrig hørt om en slik mulighet. Der bruker man et spesielt kø og pausesystem som jeg er usikker på hadde fungert (tilfredstillende) i et vanlig hjem / telefonsentral.
Sikkerhetsklarert
Kan jobbe hjemmefra 1 dag i uka, og jobben dekker selvsagt internett hjemme.
Jobber i et Interkommunalt selskap, eller 'IKS' som det såfint kalles.
Sitat av Ricochet
Har jobba på 1881 og aldrig hørt om en slik mulighet. Der bruker man et spesielt kø og pausesystem som jeg er usikker på hadde fungert (tilfredstillende) i et vanlig hjem / telefonsentral.
Vis hele sitatet...
De er som regel web-basert og derfor svært enkle å implementere.

Jeg vet at Norsk Gallup tilbyr hjemmekontor - de betaler også internett og IP-telefonen. Stillingen er som telefonintervjuer.
Ellers er det jo massevis av muligheter hvis du har skills innen f.ex. programmering eller design, er flink til skrive e.l., enten ved å drive for deg selv/freelance, eller ihvertfall noen dager i uka som vanlig ansatt (denne typen jobber funker jo stort sett fint å gjøre hjemmefra).

Et lite tips er også at det er langt fra bare fordeler med å jobbe hjemmefra (selv om det helt klart har fordeler også - er utrolig digg hvis det er skikkelig drittvær en dag f.ex.)- det kan f.ex. lett bli vanskelig å skille mellom jobb og fritid, ihvertfall hvis du driver for deg selv. Å drive for seg selv har også både fordeler og ulemper.

Skal du jobbe hjemmefra, så vil jeg absolutt anbefale at du setter opp et skikkelig arbeidsområde, i størst mulig grad adskilt fra "friområdene".

To ting jeg har kommet fram til ang. disse tingene er at
a) hvis jeg fortsetter å drive for meg selv, så skal jeg leie meg et kontor/plass i kontorfellesskap ganske snart, for å skille jobb og fritid bedre
b) jeg tror egentlig jeg kommer til å gå inn for å finne meg en mer "normal" jobb ganske snart, kanskje deltid så jeg kan drive med litt egne prosjekter på si og fremdeles ha litt fritid, men normal ansatt-tilværelse har absolutt sine fordeler