Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 6913
For de som ikke har lest nettaviser i dag: Hank von Helvete, vokalist i Turboneger har uttalt i et intervju med magasinet NO : "«Jeg ser ingen grunn til at homofile skal få gifte seg. Ekteskapet er per definisjon hentet fra Bibelen, og er klart bestemt. Homofile må gjerne bo sammen og gjøre hva de vil, men ikke kall det et ekteskap når det står i Bibelen at ekteskapet er en institusjon mellom mann og kvinne. Det er en ren pervertering. Da kan man like godt tillate at en som er glad i å pule sauer får gifte seg med en».

Naturlig nok er det mange som lot seg provosere at denne idiotiske uttalelsen, men det interessante er hvorfor Hank/Hans Erik sier dette. Turboneger har alltid vært et band bestående av smarte folk, som vet hvor nyttig det er for platesalget at man er kontroversiell, og bandet har leflet med nazisme, homofili, transvestisme og andre tema som bandet vet at folk flest synes er litt skumle. De valgte homo/demin-imaget, fordi de visste at det er lite som virker så skremmende på ekte rockere, enn nettopp homofili. Turboneger har alltid vært ute etter å sjokkere, men det har ofte ligget samfunnskritikk i tidligere uttalelser og handlinger fra bandet. Denne kritikken har fullstendig forsvunnet, til fordel for flaue mediautspill bare for å selge skiver.

Den andre muligheten er selvsagt at Hank fullstendig er blitt ødelagt av kristendommen, siden han har lenge, hardnakket påstått at Gud reddet ham fra heroinen. Det er forøvrig en god mulighet for at alt Hank har sagt om kristendom i tidligere intervjuer, bare er jug, løgn og bedrag.

Det er nettopp derfor de siste uttalelsene til Hank er triste, fordi det vitner om et band så ekstremt desperate for PR, at de tyr til skitne og billige triks, som altså å sammenligne homofili med det å pule en sau. Jeg ser fullstendig bort fra at Hank faktisk mener dette oppriktig, og er (temmelig) sikker på at dette er et ledd i en reklamekampanje for å virke kontroversiell. Men det som Hank ikke forstår er at dette bare blir flaut og trist, og nedverdigende for et band som faktisk har gitt ut ei god plate for ca. 15 år siden. "Hør hvor gal og crazy jeg kan være nå, dere, når jeg sier at homoekteskap er det samme som å knulle husdyr!" De neste uttalelsene Turboneger kan komme med kan f.eks være å kreve statlige barneprostituerte fordi pedofile også har rett på et seksualliv. Da får de nok en ny overskrift i en avis, som fører til økt platesalg, eller? Men spesielt smart er det jo ikke.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Kunne ikke vært mer enig! Personlig mener jeg Turboneger er et band som kun lever å gjør det bra nettopp pga. PR, og gimmick! Musikken, vertfall de siste platene er ikike mye å skryte av.

For all del, de skal ha for at de klarer å lure med seg så stor fanskare som de faktsik har, og garantert kommer alle "turbojugend" til å juble av glede og i sammstemmelse over et slikt utsagn, uten egentlig å tenke på hva de egentlig sier seg enige i!

Hørte jeg hjernevasking...?
Er elt enig med deg, og tenkte akkurat det samme. DEt er synd at Turboneger, som er et så stort band for Norge internasjonalt, skal forsvinne på denne måten. Hanky, u phail.
Hmm, det ser ut til at han er ødelagt av kristendommen. Sier det jeg har ment siden det var en her som sa det, religion er rota til all ondskap.

Men at han kunne komme med et slikt utsagn syns jeg var merkelig.
Sist endret av bendiks; 9. oktober 2007 kl. 12:31.
Jeg må si jeg ikke forstod dritten av utspillet til Hank. Thomas Seltzner er jo en fantastisk smart kis, og det eneste jeg kan tenke meg - dersom dette ikke er et veldig rart PR-stunt - at det er som du sier: Hank er blitt fucket av kristendommen, og Thomas kan ikke annet enn å stå på sidelinjen og si: "Eh, ingen kommentar".

Det som taler i mot at dette er et PR-stunt, er at det er Seltzner som har regissert alle de foregående stuntsene - det er han som har jobbet innen markedsføring, og som kjenner gamet. I og med at det nå er Hank von Helvete som går ut med disse tingene, og på en så ... personlig og idiotisk måte ... så tyder det på at dette ikke er regissert.

Samtidig: La meg få si meg enig med selve logikken til Hank von Helvete. Dersom man aksepterer at ekteskapet er innstiftet av kristendommen (noe jeg ikke er enig i; det fantes før-kristne, lignende ritualer), og at det kun har gyldighet for kristne, så kan jeg si meg enig i at ekteskapet kun er for mann og kvinne. Men ekteskapet er dessverre blitt fratatt kristendommen; den institusjonen tilhører de facto ikke kristendommen mer - fordi vi er blitt et fler-kulturellt samfunn, og ingen samfunnsinstitusjon kan ha "copyright" på å knytte to mennesker sammen. Så fuck kristendommen - og fuck Hank von Himmel.
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Det som er det store dilemmaet til Hank og kanskje spesielt til Thomas Seltzer, er at de har ingen muligheter til å si til media at "vi bare kødda", fordi det vil undergrave alt som de har sagt tidligere. Thomas/Happy-Tom er definitivt en av de smarteste folka innenfor norsk media, og jeg tror det er utenkelig at han står bak dette. MEN: Det kan også være en helhetlig PR-plan bak det, selv om jeg tviler. Uansett har Turboneger utspilt sin rolle som provokatører og ikke minst musikere for lenge siden. Det er nok nå, gutter. Apocalypse Dudes var, og er fantastisk, men nå går det virkelig i nedoverbakke med dere.
Sist endret av DonTomaso; 9. oktober 2007 kl. 12:42.
Kjønner hva dere mener, men personlig;

"«Jeg ser ingen grunn til at homofile skal få gifte seg. Ekteskapet er per definisjon hentet fra Bibelen, og er klart bestemt. Homofile må gjerne bo sammen og gjøre hva de vil, men ikke kall det et ekteskap når det står i Bibelen at ekteskapet er en institusjon mellom mann og kvinne. Det er en ren pervertering. Da kan man like godt tillate at en som er glad i å pule sauer får gifte seg med en».
Vis hele sitatet...
Å sammenligne det med å pule sauer blir helt på jodet, helt misstolket.
Selv om jeg av en grunn føler noe av det sant, dessverre.

Det står nå faktisk i bibelen at homofile ikke skal gifte seg, så jeg kjønner ikke helt hvorfor prester, som er guds tjenere faktisk skal gifte homofile, dersom de ikke føler for dette. Prester har selv sagt at dette er noe de fleste ikke kommer til å godta, og endel kommer ikke til frivillig å gjøre dette. Hva med et borgelig ekteskap da? Det er for min del helt grei, for det går ikke imot en kristelig prinsippsak.

Vet dette høres drittsekk ut fra min side, men synes det virkes rart at et kristent land går stikk imot troen.

Så det er sagt, har jeg INGENTING imot homofile. Det er bare i dette tilfelle jeg synes noe blir rart, og ikke helt passer inn.
Sist endret av Restyle; 9. oktober 2007 kl. 12:56.
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Sitat av Restyle
Kjønner hva dere mener, men personlig;



Det med sauer blir helt misstolket.
Selv om jeg av en grunn føler noe av det sant, dessverre.

Det står nå faktisk i bibelen at homofile ikke skal gifte seg, så jeg kjønner ikke helt hvorfor prester, som er guds tjenere faktisk skal gifte homofile, noe som står stikk imot sin egen tro.

Vet dette høres drittsekk ut fra min side, men tenk igjenn om det? Står jo imot troen.
Vis hele sitatet...
Det er en helt annen diskusjon, som kan tas i en annen tråd. Ikke spor av.
Dette er jo faktisk et genialt utsagn!
Han mener nok ikke det han sier, men trekker fram ekstreme fordommer for å vise hvor dumt mange tenker.

Blir samme som å si at jeg hater alle disse narkomane som røyker hasj 2-3 ganger i året.
Jeg sier det for å vise at jeg synes reglene er og ikke fordi jeg mener man er narkoman av å røyke hasj en skjelden gang.

Man overdriver fordommer for å vise hvor idiotisk det er.
Hank er jo som alle vet kristen (desverre), og da som alle vet tar man bibelen bokstavelig. Jeg selv som er stor fan av turboneger syntes dette var veldig rart, Hertis pleier da ikke si slik. Men som det også ligger inne i teksten der så er Ekteskap et bibelsk utsagn, jeg selv tror ikke på ekteskap, der en mann og en kvinne gifter seg. Han sier da at de kan da gjøre hva faen de vil så lenge de ikke kaller det ekteskap. Jeg synes selv at homofile burde få lov til å ha samme menneskerettigheter som oss mennesker, pluss det å gifte seg.

Hadde her i samfunnslære om dette med ekteskap osv. og der fikk vi vite at hvis man var homofil var det partnerskap. Og når det var mann og kvinne (kvinne og mann*) så var det ekteskap. Min konklusjon: Blame the society!

*for å ikke få ottar på nakken.

PS: Er ikke dette litt vel mye kjendis-sladder for dere på freakforum?
Er forresten enig med hank her sånn btw.
Men det er trist at turboneger som er et av de beste banda i norgeshistorien forsvinner. Spesielt når forsvinningen er direkte idiotiske utspill i media.
Jeg likte Hank Von Helvete.
Jeg trodde at cluet med homse imaget var at bandet viste oss at de ikke hadde noe i mot homser.
For det heter jo at folk som er homofobe faktisk er de som er homofile selv,
de prøver bare å skape inntrykk av at de ikke er det. Du finner selvfølgelig ekte homofobe også.
MEN, det heter jo også at de som faktisk liker å tulle med homse image, faktisk pleier å være hetro,
og ikke har noe imot homser. Slik fungerer det ihvrartfall her om kring..
Så Turbonegro har faktisk vert anti-homo hele tiden, sjøl om jeg trodde at de var det helt motsatte?
Faen.
Og det er helt greit at slike kristenkonservative _PIKKhoder_ skal kunne mene hva de vil,
denne gruppa dauer ut snart uansett, ingen fare.
Men at de sammenligner homser med dyreknullere, da kan de dra til "helvete" med en eneste gang..
Direkte skremmende at de baserer sitt liv på noe som "hendte" for over 2000 år siden.

Lurer på hva Turbolego har å si om dette, ikke noe personlig nå,
jeg bare lurer på hvordan du skal forsvare helten din
Sitat av Joachimsen
Jeg likte Hank Von Helvete.
Jeg trodde at cluet med homse imaget var at bandet viste oss at de ikke hadde noe i mot homser.
For det heter jo at folk som er homofobe faktisk er de som er homofile selv,
de prøver bare å skape inntrykk av at de ikke er det. Du finner selvfølgelig ekte homofobe også.
MEN, det heter jo også at de som faktisk liker å tulle med homse image, faktisk pleier å være hetro,
og ikke har noe imot homser. Slik fungerer det ihvrartfall her om kring..
Så Turbonegro har faktisk vert anti-homo hele tiden, sjøl om jeg trodde at de var det helt motsatte?
Faen.
Og det er helt greit at slike kristenkonservative _PIKKhoder_ skal kunne mene hva de vil,
denne gruppa dauer ut snart uansett, ingen fare.
Men at de sammenligner homser med dyreknullere, da kan de dra til "helvete" med en eneste gang..
Direkte skremmende at de baserer sitt liv på noe som "hendte" for over 2000 år siden.

Lurer på hva Turbolego har å si om dette, ikke noe personlig nå,
jeg bare lurer på hvordan du skal forsvare helten din
Vis hele sitatet...

for det første: Han sier aldri han har noe i mot dem.
for det andre: Han sammenligner dem ikke som om de var det samme, han mener at Ekteskap er et bibelsk utsagn og består av en mann og en kvinne som blablabla kysser så er de gift og at hvis en mann og en mann eller kvinne+kvinne skal gifte seg så går ikke det fordi bibelen har sagt det. Samme med sau og mann eller kvinne.

Les hva jeg og whilibald sa du.
Sitat av Joachimsen
Jeg likte Hank Von Helvete.
Jeg trodde at cluet med homse imaget var at bandet viste oss at de ikke hadde noe i mot homser.
For det heter jo at folk som er homofobe faktisk er de som er homofile selv,
de prøver bare å skape inntrykk av at de ikke er det. Du finner selvfølgelig ekte homofobe også.
MEN, det heter jo også at de som faktisk liker å tulle med homse image, faktisk pleier å være hetro,
og ikke har noe imot homser. Slik fungerer det ihvrartfall her om kring..
Så Turbonegro har faktisk vert anti-homo hele tiden, sjøl om jeg trodde at de var det helt motsatte?
Faen.
Og det er helt greit at slike kristenkonservative _PIKKhoder_ skal kunne mene hva de vil,
denne gruppa dauer ut snart uansett, ingen fare.
Men at de sammenligner homser med dyreknullere, da kan de dra til "helvete" med en eneste gang..
Direkte skremmende at de baserer sitt liv på noe som "hendte" for over 2000 år siden.

Lurer på hva Turbolego har å si om dette, ikke noe personlig nå,
jeg bare lurer på hvordan du skal forsvare helten din
Vis hele sitatet...
Du har nok missforstått hele saken. Jeg tror ikke Hank mener det han sier, men at det heller er et pr. stunt. Ikke ett veldig godt ett, men det får så være.
Det jeg ikke helt forstår er at folk bryr seg om hva han faktisk sier og ikke minst da tar det seriøst. At det kanskje ikke er det smarteste å sammenligne homoseksuelles rett til å gifte seg og dyresex skal jeg være enig i, men at turboneger kommer med det utsagnet hverken overasker eller provoserer meg.

Edit: Som sagt over her, turboneger er ikke i nærheten av det det en gang var, og med mindre de begynner å lage bra skiver igjen bryr jeg meg ærlig talt ikke om hva de bruker tia på.
Sist endret av Mith; 9. oktober 2007 kl. 13:47.
Sitat av |24/\/\0
Er forresten enig med hank her sånn btw.
Men det er trist at turboneger som er et av de beste banda i norgeshistorien forsvinner. Spesielt når forsvinningen er direkte idiotiske utspill i media.
Vis hele sitatet...
hvorfor mener du det?
Ok da, sorry, jeg misforsto, men selv om det er er et PR-stunt så er det sykt drøyt uansett..
EDIT:
Men er det slik han tenker, så er jo det på en måte å "drite ut hans tro"?
Jeg mener, han vil se hvordan folk reagerer, men han driter ut kristendommen(som han er tillhanger) av i samme slengen ved å få folk til å se hvor gammeldags kristendommen er?
Eller er det bare jeg som er heelt borte idag?
Sist endret av Joachimsen; 9. oktober 2007 kl. 14:08.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Joachimsen
..
For det heter jo at folk som er homofobe faktisk er de som er homofile selv,
de prøver bare å skape inntrykk av at de ikke er det. Du finner selvfølgelig ekte homofobe også.
MEN, det heter jo også at de som faktisk liker å tulle med homse image, faktisk pleier å være hetro,...
Vis hele sitatet...
Jøss, og jeg som alltid har trodd slike utsagn bare var argumentasjonsteknikk, så viser det seg å være fakta..
Tydelig at gode gamle Hank har mistet seg selv totalt. Kjenner flere som har slitt med mye rart, men som har blitt "reddet" av kristendommen. Snakk om å klamre seg til en livsløgn.
Nå er det vel ingen som sier at du må tro på alt som står i bibelen for å være kristen.
Kristendommen lærer jo først og fremst kjærlighet, tilgivelse og den har noen normer om hvordan man skal leve som menneske. Ikke ulikt alle andre religioner. Du kan kalle det så gammeldags du bare vil, men du kommer ikke unna att du lever i et kristent samfunn.

Alle kristne jeg kjenner tror både på evolusjon og at homofili er helt naturlig. Om de er for eller i mot at homofile skal få gifte seg i kirka kommer helt ann på hvilket syn de har på ekteskapet. Igjen så er det mange "ikke kristne" som er imot at homofile skal få gifte seg i kirka.

Så for å konkludere tror jeg Hank sier dette for å prøve å sjokkere, noe jeg mener han ikke klarer. Da blir det bare for dumt.
Jeg vet godt at vi lever i et kristent samfunn ja.
Jeg vet også godt at mange kristne ikke har noe imot homofili.
Men siden at Hank sa dette på denne måten, så trodde jeg, lettlurt som jeg er,
at han faktisk var kristen av eldre garde, og virkelig mente det han sa..
Men er det helt sikkert at dette ikke bare er et PR-stunt egentlig?
Jeg mener, med det rykte Hank har på seg, kan han da faktisk si akkurat det han mener uten at folk reagerer,
bare fordi at de tror at det bare er et PR-stunt?
Men jeg er sikkert på villspor.
Jeg har ikke satt meg inn i dette, jeg svarte impulsivt, skal slutte med det.
Men det virker som om folk her har satt seg inn i det, så dere har sikkert rett.

z0p: jeg sa at det var slik i mitt miljø, ikke nødvendigvis i ditt.
Sist endret av Joachimsen; 9. oktober 2007 kl. 14:41.
Er man tom for oppfinnsomhet, saa er det vel saann det ender. Jeg vil fortsatt si at Turbo lager bra musikk, though.
Det verste er jo at de hardbarka turbojugend-kidsa kommer til å ta hans ord ganske så særiøst.
Det skremmer meg virkelig. Det er nok homohat blant ungdommen fra før.
Bare et lite BTW til diskusjonen; har folk sjekket www.jesus.com ? Om ikke - gjør det! Der lenker de nemlig til www.wouldjesusdiscriminate.com - en side som ALLE uansett hvilken religion du hører til eller tar avstand fra gå inn å se, rett og slett fordi det er utrolig lett å vinne debatter ang homofili etter en tur der!
Dårlig musikk, og forbanna PR-wannabe-oppmerksomhet!!!!!!

Scr0tum: "Hank er jo som alle vet kristen (desverre), og da som alle vet tar man bibelen bokstavelig" ===== FEIL!

Sjølv synest eg ikkje homofile bør få gifte seg!
Sist endret av Evig_liv; 9. oktober 2007 kl. 22:01.
La meg gjette du er kristen?

Eller homo selv.

Turboneger har ikke dårlig musikk, og jeg kjenner utallige folk som er kristne og alle tar bibelen bokstavelig talt. (no offence, dere er ikke værre en adventistene *shh*)

Sitat av Ehapuz
Det verste er jo at de hardbarka turbojugend-kidsa kommer til å ta hans ord ganske så særiøst.
Det skremmer meg virkelig. Det er nok homohat blant ungdommen fra før.
Vis hele sitatet...
Antakeligvis, men se på meg jeg er turbojugend (kanskje ikke harbarka) og jeg tar hans ord ganske useriøst sånn som jeg tar stilen, hva de sier og sangtekstene dems. Jeg er ikke homofob og har atter en gang slått folk som er det.
Sist endret av Pagliacci; 9. oktober 2007 kl. 22:07.
Skal være enig at å si en så klønete formulert kommentar offtenlig er ikke det smarteste dem har gjort, og dette kommer selvfølgelig til å rakkes ned på av mange.

Som sagt mener jeg personlig at siden det er imot bibel, bør dem ikke gifte seg "kristelig", men borgelig er helt OK for meg, siden jeg ikke har noe imot homofile.

Mulig det var et PR-stunt ja, men tviler på at det var noe veldig vellykket. De fleste har hørt om turboneger, og de fleste synnes vell heller synd på dem nå.

Eller homo selv.
Vis hele sitatet...
Er en jente ^^

.. men ja samme det, uansett et tåpelig utsagn, det er vi alle enige i.

Synes nå ikke det er så "idiotisk" for prester og andre høyt kristne og ta bibelen seriøst og bokstavelig jeg, min mening. Selvom jeg ikke er så veldig kristen at det gjør noe.
Sist endret av Restyle; 9. oktober 2007 kl. 22:10.
Sitat av Scr0tum
La meg gjette du er kristen?

Eller homo selv.

Turboneger har ikke dårlig musikk, og jeg kjenner utallige folk som er kristne og alle tar bibelen bokstavelig talt. (no offence, dere er ikke værre en adventistene *shh*)
Vis hele sitatet...
Haha! Greitt, men det er din meining, mange liker dei, fleire liker dei ikkje, nei, er ikkje homo, og kan heller ikkje kalle meg kristen=)

Og sjølvsagt er det mange kristne so tolker bibelen bokstav, ord etter ord, men husk, det er mange som tenker meire på kristne verdier/ synspunkta enn å følge bibelen "ordrett"
Sist endret av Evig_liv; 9. oktober 2007 kl. 22:11.
Offtopic:
Sjokk at nff'ere skylder alt på kristendommen. Er selv ikke kristen, men det får være måte på at alt skal være kristendommen sin feil.
Noen bedre argumenter må dere seriøst komme med

Ontopic:
Er synd at et så stort band som har fans over hele verden skal komme med en sånn uttalelse. Særlig hvis det faktisk er et pr-stunt. Det ødelegger mye av "spiriten" med Turboneger, som jeg faktisk likte veldig godt.. Spent på om man får høre noe mer fra den kanten nå.
Sist endret av margido; 9. oktober 2007 kl. 22:20.
Offtopic:
Sjokk at nff'ere skylder alt på kristendommen. Er selv ikke kristen, men det får være måte på at alt skal være kristendommen sin feil.
Noen bedre argumenter må dere seriøst komme med


Jepp, men kristendommen og homofilisme er blanda inn i kverandre generelt:/
Sitat av [GC/Betater]
Offtopic:
Sjokk at nff'ere skylder alt på kristendommen. Er selv ikke kristen, men det får være måte på at alt skal være kristendommen sin feil.
Noen bedre argumenter må dere seriøst komme med


Jepp, men kristendommen og homofilisme er blanda inn i kverandre generelt:/
Vis hele sitatet...
Høh?
Greit at kristendommen har sitt syn på homofili, men man kan være ateist å hate homofile. Derfor mener jeg det er feil å skylde det på en religion. Iallfall når det meste blir det..
Sist endret av margido; 9. oktober 2007 kl. 22:46.
Sitat av Restyle


Er en jente ^^
Vis hele sitatet...
Jenter kan også være homoer.
"Greit at kristendommen har sitt syn på homofilisme" = "Jepp, men kristendommen og homofilisme er blanda inn i kverandre generelt:/" var det eg meintte. Blei litt feil forklart, men skjønner poenget ditt.
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Siden jeg starta tråden, tillater jeg meg å forsøke å styre utviklingen videre. Kristendom, og Hank sin eventuelle tilbedelse av Gud er strengt tatt uvesentlig i denne saken, siden jeg ser det som veldig lite sannsynlig at det er Hanks gudstro som har gjort at han kommer med tåpelige og krenkende uttalelser. Jeg tror dette var et patetisk forsøk på å være kontroversiell, siden Turboneger liker å være kontroversielle, fordi de da selger mer plater.

Turboneger er Norges fremste eksempel på et gjennomkonstruert band, strengt regissert av Thomas Seltzer, som vet å bruke seg av alle tilgjengelige virkemidler for å oppnå kultstatus. <brannfakkel>Turboneger er slikt sett ikke bedre enn Spice Girls eller Pussycat Dolls.</brannfakkel>, selv om de spiller hakket bedre musikk.


Edit: Forøvrig heter det homofili, ikke homofilisme.
Sist endret av DonTomaso; 9. oktober 2007 kl. 22:42.
Jeg vurderer sterkt etter dette intervjuet å melde meg ut av turbojugend ...
Sitat av max-mekka
Jenter kan også være homoer.
Vis hele sitatet...
Vet det, men derfor jeg skrev "uansett"
Mente heller det at han trudde det var en gutt
Sitat av Scr0tum
Jeg synes selv at homofile burde få lov til å ha samme menneskerettigheter som oss mennesker, pluss det å gifte seg.
Vis hele sitatet...
Klarte ikke å unngå å legge merke til "som oss mennesker" :P Så homofile er ikke mennsker? :P

Utsagnet til Hank er idiotisk. Homofile har like stor rett som hetrofile til å gifte seg etc.
Husker før så var jeg imot at homofile skulle få adoptere etc, men etter jeg fant ut at bror min far homo, så fant jeg ut at det ikke er noe galt med dem. De er trivelige mennesker som alle andre. De er helt like som hetrofile persjoner.

Statistikk viser at folk som er homofobe, eller misliker homofile sterkt, selv er homofile og bruker hatet som et skalkesjul
Sist endret av Da9L; 11. oktober 2007 kl. 09:56.
"Statistikk viser at folk som er homofobe, eller misliker homofile sterkt, selv er homofile og bruker hatet som et skalkesjul"

Si dette til den neste muslimen du møter!

Hank ruler. Endelig en artist som er motpol til de vanlige PK-utspillene fra f.eks. Bono, Geldof og andre tullinger som tror de begriper seg på verdenspolitikk (og ergo implisitt sosialantropologi/sosiologi!) bare fordi de reiser litt på turnéer og tror publikum er representativt for hele befolkningen i landet de spiller i.

Skal kjøpe alt jeg ser av turbo-skiver nå!
Flott uttalese fra Hank. Synd han bare sammenligner homo-ekteskap med å 'pule en sau', og ikke all homofili med dyresex..
Skal begynne å kjøpe turbo-musikk nå..
Sitat av migthy
Flott uttalese fra Hank. Synd han bare sammenligner homo-ekteskap med å 'pule en sau', og ikke all homofili med dyresex..
Skal begynne å kjøpe turbo-musikk nå..
Vis hele sitatet...
Hva faen snakker du om?

Greit nokk at mange, inkludert meg, ikke ser grunnen til at dem skal gifte seg kristelig - Men dette du skriver har nå ikke noe med saken å gjøre.
Sitat av kjendis.no
INGEN MØRKEMANN: Turboneger-vokalist Hans-Erik Dyvik Husby har ingenting imot homofile partnerskap som inngås andre steder enn i kirken. Her fotografert på Spellemannspris-utdeling for fire år siden.
Vis hele sitatet...
Sitat av hertis
– Burde ikke sammenliknet med dyresex
Vis hele sitatet...
Sitat av kjendis.no
Turboneger-vokalisten angrer på sauepuling-uttalelse.
Vis hele sitatet...
Han angrer jo på det han har sagt og sier selv han har ingen til imot homofilt partnerskap.
Jeg ser på det som ett dumt utsagn, veldig korttenkt.
Han prøvde vell og gi det en morsom vri, men til hans beskymring gikk dårlig.

Det han mente var jo selvfølgelig at han ikke syntes homofile skal gifte seg kristelig, siden bibelen fornekter dette, og det ikke har noe med kristendommen å gjøre.
Samtidig som andre sier, så har han heller ikke noe imot homofile.
Nå skal det også være sagt at Bibelen er redigert. Innhaldet vart valgt av eit styre, som muligens også lot sine egne meiningar skine gjennom og farge innhaldet. Religion er dritt og ofte kun "arv".
Sitat av Restyle
Hva faen snakker du om?

Greit nokk at mange, inkludert meg, ikke ser grunnen til at dem skal gifte seg kristelig - Men dette du skriver har nå ikke noe med saken å gjøre.
Vis hele sitatet...
hvorfor skal ikke homofile få gifte seg i kirken da?
Uten at jeg har noe som helst mot homofile, så mener jeg personlig det at å gifte seg i kristelig, betyr i utgangspunktet at man gifter seg i den kristne tro. Den kristne tro er imot homoflili og jeg mener av den grunn at det blir både umoralsk og uriktig å påtvinge de delene av samfunnet som faktisk er veldig troende, ja det er noen av dem også.

La oss ta for oss prester, flere prester har sagt at dem ikke er for dette, og at mange også kommer til å nekte for dette. Altså, ikke kommer til å gifte to homofile menn.

Jeg ser ingen grunn til å påtvinge slike deler av samfunnet for å erstatte en annen, når den delen av samfunnet som i utgangspunktet hadde rettighetene taper på dette.

Virker umoralsk for meg, men alle har så sine egne meninger om slikt.
Det irriterer meg hvordan dagens kristne bare velger hvilke deler av biblen som skal være genuine.
Hvis de faktisk tror på det som står der, så skjønner jeg ikke hva som gir dem retten til å tolke selv hva som skal følges, og hva som skal være utdatert. Alle barn burde ha rett til å velge selv om de skal tro eller ikke. Dersom hjernevasking fra fødselen tok slutt i dag, ville vi vært mye nærmere et religionsfritt norge i løpet av ikke alt for lang tid. Nok OT.

Jeg synes det er rart, dersom en kristen homofil person ønsker et kristelig bryllup. Da velger han å si at "hmm.. det som står om homofili er bare tøys, men det med å gifte seg er riktig."

Allikevel er det på tide at vi slutter å se på det å gifte seg som noe religiøst. Ekteskap har -ingenting- med religion å gjøre i dagens norge. Ekteskap er en rettslig bindende overenskomst. En avtale om å leve sammen.

Å si at homofile ikke får gifte seg, er det samme som å si nei til homofili.
Sitat av slækkern
Det irriterer meg hvordan dagens kristne bare velger hvilke deler av biblen som skal være genuine.
Hvis de faktisk tror på det som står der, så skjønner jeg ikke hva som gir dem retten til å tolke selv hva som skal følges, og hva som skal være utdatert. Alle barn burde ha rett til å velge selv om de skal tro eller ikke. Dersom hjernevasking fra fødselen tok slutt i dag, ville vi vært mye nærmere et religionsfritt norge i løpet av ikke alt for lang tid. Nok OT.

Jeg synes det er rart, dersom en kristen homofil person ønsker et kristelig bryllup. Da velger han å si at "hmm.. det som står om homofili er bare tøys, men det med å gifte seg er riktig."

Allikevel er det på tide at vi slutter å se på det å gifte seg som noe religiøst. Ekteskap har -ingenting- med religion å gjøre i dagens norge. Ekteskap er en rettslig bindende overenskomst. En avtale om å leve sammen.

Å si at homofile ikke får gifte seg, er det samme som å si nei til homofili.
Vis hele sitatet...
Godt poeng der, slækkern.
Jeg har _ingenting_ mot at homofile skal kunne gifte seg i kirka, men hvorfor vill de det i det heletatt?
De har jo allrede brutt en viktig regel i kristendommen, men siden at de er født kristne, men alikevell homfile,
kan de da modifisere kristendommen etter deres personlige meningener?
Blir ikke litt av vitsen med religion borte da?
Men for all del, la homofile gifte seg i kirka, de er jo like mye menneske som meg og deg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av max-mekka
hvorfor skal ikke homofile få gifte seg i kirken da?
Vis hele sitatet...
fordi det bør være opp til kirken (det aktuelle trosamfunnet i denne sammenhengen) å velge dette selv.
Har ikke sett noen kommentarer i denne debatten om vigsel i moskeen forresten. Skal man tvinge kirken må man også tvinge moskeene , templene , frikirkene osv.,. til å vigsle homofile.
Jeg syns personlig det var et jævla genialt/humoristisk utsagn, og jeg lo godt
Først av alt vil jeg si at det ikke finnes et fnugg av kristendom i meg, er ateist. Og jeg har absolutt ingenting mot homofile i det hele tatt.

MEN, det Hank sier er for så vidt ikke så dumt. Jeg er også enig i at sammenligningen hans med sauepuling var litt drøy. Men som det står i bibelen så skal ekteskap være mellom mann og kvinne, og ha sex med en av samme kjønn skal straffes med dødsstraff.

I og med at disse tingene står i bibelen så kan jeg ikke fatte og begripe at homofile vil gifte seg i kirka, eller være kristen i det hele tatt. Og også som en tidligere i tråden skreiv, kristne luker ut akuratt det som passer dem hele tiden.

Hank sier også at han mener at homofile kan bo sammen og gjøre hva de vil, men ikke inngå ekteskap i kirka, som skal være mellom mann og kvinne. Dette er jeg helt enig i. En hver homofil med respekt for seg selv, gifter seg ikke i kirka.