Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2205
Hei folkens... har planlagt utdrikningslag i Amsterdam nå den 20 til den 22 november. Det har seg slik at det er CannabisCup de samme dagene pluss de to etterfølgende. Er det noen her som har gode ideer til hva som skjer under cannbiscuppen? eventuelt noen som har vert der før og har fete steder eller gode ideer til hva som skjer?

Det må jo vere noen her som har vert der noen ganger?
Alle ideer motas med takk! blir mye kulere om vi har noen ideer før vi drar neddover!

Takker
Jeg tror det har noe med cannabis å gjøre.
Cannabis Cup er no turistbull. Ingenting annet enn for å drege turister til Amsterdam. Ingenting er forskjellig fra før, bortsett fra at det er fullt på de fleste coffeeshoppene å nå kan du si hva DU mener om weeden/hasjen HVIS du betaler for det.
Cupen funker slik: Du kommer inn på en coffeeshop som har meldt seg på cupen, viser at du er med i cupen med billetten du har fått, så får du se hvilke strains/tjalltyper som er med i cupen å du får kjøpe de strainene til reduserte priser siden du er med i cupen. Har du judges-pass får du en liten smakebit gratis, + at du får et kort der du skal skrive hva du mener om den å den strainen.

Så f.eks. kommer det en nybegynner innen røyking som har kjøpt seg Judges-Pass, å røyker noe som bartenderen sier er skikkelig bra; "lokt på denne, smak, den heter hypto-crypto-et-eller-anna-funky-fresht-cronic". Men i virkeligheten, er det en HELT alminnelig strain med en anna spray for lukt å smak å newbien stemmer den til topps, som så mange andre newbies. Å vips, så vinner den med jordbærsmak å appelsinlukt cupen. Latterlig.
Å to uker senere, så har alle dealerene plutselig den samme i Norge som de prøver å pushe på folk. Som nå, når den weed-dokumentaren som var på NRK her om dagen der de prata om den supersterke weeden "Skunk" så gikk det ikke 24 timer en gang fra det ble sendt på TV før jeg hadde fått et tilbud om å kjøpe noe duden sa var "Skunk". Måtte si til fyren; du ane ikke ka skunk e engang, kompis.

Dra på cannabis-cup, ikke kjøp judges pass. De har gode afterparties. I forfjord på afterpartyet hadde Cypress Hill konsert. Når de var gått av scena hadde de bord i festlokalet. Satt kanskje 10m til høyre for B-Real å røykte bong
Sist endret av WayGone; 17. november 2011 kl. 08:14.
glem den turist cup'en. det handler kun om å separere deg fra dine hardt inntjente grunker.

det finnes en annen cup, som heter icmag cup'en. litt mer underground, og man betaler en fast sum for å delta som "judge", hvorpå man får utdelt en pakke med samples som kun er nummerert med tall.
så det blir en ekte blindtest. måtte den beste strainen vinne
sist jeg deltok så hadde de 3 judgepasses/pakker. en for indica en for sativa og en for hasj.

cup'en blir som oftest avholdt i påskeferien.

anbefaler lett denne cup'en ove hightimes tjene-masse-penger-på-lettlurte-turister-cup'en
Sitat av technot Vis innlegg
det finnes en annen cup, som heter icmag cup'en.
Vis hele sitatet...
Aldrig hørt om. Enda jeg har bodd her i Amstern snart 3år. Har du link ?
waygone, icmag.com forums. er eget underforum for cup'en, og all informasjon om cup'en kommer der.
er underground som sagt, pga judge pakkene er langt over lovlig mengde innhold :P

mulig du må registrere deg for å få tilgang til å se en del av underfora, og cup underforumet, men det merker du fort
@technot: freesht thnx.
Trådstarter
12 0
nice, hadde ikke planer om judgepass i utgangspunktet. Virket som BS når jeg så prosen på 1500 spenn for muligheten til å stemme pluss rabatt på weed. Annywho, har planer om å dra på konserter og skal på afterpartyet til High Times bare for å få med oss noen konserter. Men om man ser bort fra røykingen (som det sikkert blir nokk av uansett) noen som har fete tips til steder som er bra å dra? type konserter eller rolige utesteder med god stemning`?
Anbefaler deg å droppe judges pass. Droppet det selv, var der i 2 dager på dagspass. Masse kos og gratis vape-hits til alle, utdeling av Ice-o-lator som er lagd på stedet å ekstremt mange selgere.

Verdt en tur, men bare for å sette streken i bucket-lista!
Ble kjent med noen hyggelige amerikanere, og 2 norske jeg fortsatt har god kontakt med :-)

(Var der i fjor)
Sist endret av MagicalTrevor; 17. november 2011 kl. 10:53.
Lost in Amsterdam - Extremt chill bar. Lov å spliffe der også. Så har de hookah's i hver sittegruppe som du kan bruke. Du bare payer for frukttobbakken så mekker bartenderen for deg.

Liker du DubStep? Da må du sjekke ut Winston (Ligger i Warmoesstraat) på mandager. De har noe som heter Cheekey Monday da som er DubStep all-nighter.

Sugarfactory - Bra klubb i Leidseplein (Leidseplein har mange gode klubber, men dette er min fav.) De har noe som heter Wicked Jazz på søndager. Det er live band med typisk jazz band pluss en DJ for å freshe det opp litt

For store konserter ville jeg sjekket ut hva Melkweg har å by på når du er der. Har sett flere store artister opptre der (Red Man & Method Man, T.I, The Game for å nevne noen)

Her har du noen forslag iallefall. Har en bunch mere, men kommer ikke på i farta, er på tur på jobb.
Trådstarter
12 0
nice, masse gode ideer her virker det som!
Tror vi har bestemt oss for å droppe Judge pass, alt for dyrt å lite juice for pengene.. turen er generelt litt HipHop/dub/reggea/dj.. you know.. (nå tenker jeg på konserter og musikkinteresse blant reisefølget)
@WayGone bare kast inn resten av ideene du kommer på om du gidder ; ) liker stilen..
Jeg var dommer ifjor på cuppen, og vil påstå at judgespass kanskje ikke er helt verdt pengene. Dog anbefaler jeg alle å prøve det en gang i livet, men dagspass skulle dekke de flestes behov. Dog er det verdt å nevne at flere av de bedre shopsa var "jugdes-only" under cuppen, i tillegg til at de aller kraftigste strainsa var det samme. Nå skal det nevnes at det er utrolig mye annet godis, og med tanke på at enhver liker noe forskjellig så kan det godt hende du synes noe annet er bedre enn entries'ene.

Hvis dere ønsker å prøve det som er målt som verdens kraftigste strain, dra på Greenhouse og kjøp Hawaiian snow! Hvis det fortsatt har Diamond Girl, prøv den og.

Ettersom det er utrikningslag, må jeg si at live sex-show eller noe i den duren er obligatorisk!
Trådstarter
12 0
Sitat av Crabman Vis innlegg
Ettersom det er utrikningslag, må jeg si at live sex-show eller noe i den duren er obligatorisk!
Vis hele sitatet...
vi er relativt keene på å prøve å få vår utdrukne til å delta i et sexshow.. men det er jo kansje litt vankselig å å til. Hadde uansett vert helt genialt. takk for tips
The red light district
Trådstarter
12 0
det er selvfølgelig et sted vi stikker innom