Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 890
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg er litt glad i dokumentarer, og google video har en god samling. Men slettes ikke alle er gode, derfor lurte jeg på om det er noen andre her ute som ser dokumentarer og vet om noen gode jeg burde skrive inn i søkefeltet. Eventuelt noen gode produsenter (sånn som Dokument2)

Jeg har også et ønske om et produsent som jeg har glemt navnet på, det er de som har laget "World's most 10 dangerous drugs" som var en kjempegod dokumentar som det ble linket til her på forumet et sted.
Det er vel mer en konspirasjonsteori, men "did we landed on the moon" er veldig bra etter min mening
Hvis du vil se en utrolig weird (men bra) dokumentar anbefaler jeg Guys and Dolls. Handler om menn som eier, og lever sammen med real dolls.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Sitat av sum_user
Det er vel mer en konspirasjonsteori, men "did we landed on the moon" er veldig bra etter min mening
Vis hele sitatet...
Jeg leste dessverre en del av "Bad astronomy" så jeg er ganske sikker på at vi landet på månen.
Har lest alt for og imot, men konspirasjonsteorier er alltid velkomne!

Sitat av NiteOwl
Hvis du vil se en utrolig weird (men bra) dokumentar anbefaler jeg Guys and Dolls. Handler om menn som eier, og lever sammen med real dolls.
Vis hele sitatet...
Jaha? Velvel, skal ta en titt :P Er ikke veldig keen på menn som leker med dokke da, men jeg skal søke nå^^
Hey! Vi har tråder om dette! Et søk på ordet dokumentarer gav meg en gammel tråd jeg har skrevet i.

http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/view/

Gullsiden for dem som liker dokumentarer...
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Du kan jo sjekke ut noen av disse
Om du ikke har sett Zeitgeist så er den veldig bra.
Dog usikker om den ligger på googlevideo. Men delen om 9/11 er bra syns jeg
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Det meste ligger der, fant nettopp "Guys and Dolls" Den var rar :P Ingen tvil om det.
Edit: Ok, det ble for mye for meg :P Når han duden begynte og kline med dokka si (burde sett den komme) gikk det over kanten. ^^

Sitat av ChS
Du kan jo sjekke ut noen av disse
Vis hele sitatet...
Du googlet? Jeg er interessert i dokumentarer dere har sett og liker, ikke dokumentarer fra en liste noen andre har laget. Men tanken er god, tusen takk for listen uansett. Kommer sikkert til nytte en dag.
Sist endret av Sio; 16. mai 2008 kl. 00:15.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
I så tilfelle kan jeg anbefale "Grizzly man", "armbrytarsken från ensamheten" (ikke helt sikker på hvordan det staves) "DIG" (utrolig bra lagd dokumentar om bandene Brian Jonestown Massacre og the Dandy Warhols) "Blue planet" (dersom du liker slike naturdokumentarer må dette være en av de beste!) Jeg synes også alle filmene til Margreth Olin er veldig bra, men de har du sikkert allerede sett!?

Det finnes veldig mye bra dokumentarer der ute, men kommer ikke på flere i farten.

Vet forresten ikke om du finner disse på google video, men alikevel...
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Grizzly Man tror jeg at jeg har hørt snakk om, google nå.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Det var en dokumentar der som handlet om Area 51 den var bra
Syntes "loose change" Var bra for 1-2 år siden, nå er jeg ikke så sikkert lengre. Konspirasjonsteorifilm om 9/11.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Syns denne dokumentaren om norske Marinejegere er veldig interesant, selv om den er gammel og kanskje bare for spesielt interesserte!

Om du har lyst å ta en tur utenfor Google Video-verdenen, så kan du kanskje ta en titt på Sicko av Michael Moore. Syns den var sinnssykt bra og har gjort at jeg aldri kommer til å bo i USA med mindre jeg blir milliardær. Det verste er at det faktisk er sånn i svært mange (selvfølgelig ikke alle) tilfeller.
Sist endret av thomasf; 16. mai 2008 kl. 00:45.
Vil på det sterkeste anbefale BBC dokumentaren til Adam Curtis: The Power of Nightmares. Du finner den i tre deler på google video. Hver del er én time. Grundigere research av fakta og filmarkivmateriale skal du lete lenge etter. Dreier seg om neo-konservatismen i USA og islamismen i Midt-Østen; hvordan de oppsto og senere kom til makten og de oppsiktsvekkende likhetene mellom de to ideologienes syn på samfunnet. Den første delen finner du her

Utenfor Google video vil jeg definitivt anbefale "Iraq in Fraqments". Det er en av de vakreste, mest gjennomførte og oppvekkende filmene jeg noensinne har sett. Du kan kjøpe den på nettet (tror ikke den har blitt lansert i Norge).
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Har vært syk hele uken, planla og sove klokken ett. Men Zeitgeist har holdt meg våken. Mistet all tro på religion for lenge siden, og jeg har nettopp komt til del 2. Komme til å se ut som et narkovrak i morgen, velvel :P Det får bare være.
Myths about development countries

Morsom professor

Fantastisk

Finn mer fra "TED"
Sist endret av bobbo; 16. mai 2008 kl. 02:26.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Du er vel egentlig ikke et komplett menneske før du har sett Zeitgeist.
http://video.google.com/videoplay?do...83847743189197

Glad jeg så den, sove nå. Om jeg klarer.
Blue planet anbefales, så den nå. Ganske spennende. Spesielt de krypa som har masse farger, helt sykt å tenke på igrunn hvordan noe slikt har blitt til.