Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 750
Jeg har tatt noen bilder og jobbet litt med dem i photoshop, og jeg lurer på hva dere syns om de? Begge er tatt på aker brygge en dag det var ganske tjukk tåke.

Bilde 1


Bilde 2
Bilde nr. 1 likte jeg ikke noe særlig. Sola står inn rett bak fra. Du kunne gjerne ha fått solen inn fra siden. Du kunne ha gått litt lenger vekk fra motivet og prøvd å bruke det gyldne snitt (vet ikke hvorfor men det hjelper veldig).

Bilde nr. 2 var ikke så bra heller. Mye som fanget oppmerksomhet, som f. eks lyktestolper og mennesker.
Kunne vi sett orginal bildene?
Trådstarter
95 4
har desverre ikke de originale lenger, men har et jeg tok rett før nr. 1 med samme innstillinger:

Bilde nr 2: Jeg ville jobbet mye med å få vignetteringa mer subtil, eller fjernet den helt.
Jeg synes bilde #1 har mest potensiale her egentlig. Jeg liker tanken bak bildet og silhuetten som treet danner med sola rett bak. Det som er synd er at du har så mye elementer bak som bryter med treet som skal stå i fokus. Bilde #2 er også ganske rotete i mine øyne. Liker ikke helt fargene her heller og tror dette også hadde gjort seg best i s/h.

Prøv å ikke lagre de nye bildene dine oppå originalene. Lagre de i tillegg til slik det var når du tok bildet. Det er viktig å få frem her at selv om andre ikke "liker" bildet ditt pga forskjellige ting så kan det være en smaksak, og dermed ikke bety at bildet ditt ikke er et bra fotografi. Sånne kommentarer som at det er rotete eller lignende er ofte basert på ren estetikk innen fotofaget så der kan det være mye å lære.
Ellers så keep it up, Rom ble ikke bygget på en dag det heller
Trådstarter
95 4
Takk for tilbakemeldinger! Skal tenke på det med forstyrrende elementer fremover. Er egentlig enig med det dere sier om bilde nr 2, prøvde å få frem en "gammelt-papirfoto" følelse over det, men ser at det kanskje ikke funker så veldig. Kom gjerne med flere innspill!
skjønner ikke hva de andre her snakker om. syns nr. 1 var jævlig fett.
kanskje du skal legge litt mer svart i det svarte for å få enda litt mer siluett?
Jeg synes bildene dine mangler litt følelse og dybde. Men foto handler veldig mye om smak og behag. Jeg mener absolutt ikke at bildene dine er dårlige bilder

Men som noen tidligere sa her: Jobb med vignetteringen.

Jeg liker bilde 1 mye bedre enn bilde 2!