Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 859
Heisann!

kom ikke på noen bedre topic title, så endre den om dere har ett bedre forslag.

tilbake til hva jeg trenger hjelp til.
Jeg skal til å lage ett program i c++ hvor den skal inn å endre en bestemt fil (.ini fil)

endringen av selve fila har jeg funnet en løsning på. men, det som er cluet, er at denne ligger i en mappe som har ett annet navn fra pc til pc.
hvordan finner jeg navnet til denne mappen?

skulle tru det var lett i og med at det kun er en mappe.( hadde dette vert linux kunne vi like greit kjørt : cd *


noen som har en idé eller to hadde det vert supert!
Hvilke mappe er det snakk om?
er rett og slett jeg som prøver å lage en app for å endre proxy i firefox.. noe som da tilsier:
%appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles
i mitt tilfelle skal jeg finne frem til mappen:n1ub3ycu.default
som da ligger under katalogen Profiles
%appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles\n1ub3ycu.default
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Tricky, etter som du på ingen måte har garanti for at du kun har en profil. Du må sjekke profilnamnet, som er lagra i Profiles/profiles.ini
Eksempel frå den:

Kode

[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=default
IsRelative=1
Path=kvox6dch.default

[Profile1]
Name=noadblock
IsRelative=1
Path=z0whk0ps.default

[Profile2]
Name=bare
IsRelative=1
Path=epan23dl.default
Eg har, som du ser, tre profiler. Ved å lese profile.ini kan du gi brukeren valg om kva profil han vil modifisere.
I og med at du sier "bestemt ini fil" betyr det at filnavnet er statisk. Du kan derfor enkelt bare lage deg en rekursiv funksjon som finner fila for deg.
Sist endret av m0b; 4. november 2008 kl. 22:07.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
I og med at du sier "bestemt ini fil" betyr det at filnavnet er statisk. Du kan derfor enkelt bare lage deg en rekursiv funksjon som finner fila for deg.
Vis hele sitatet...
Ei ekstremt mykje meir elegant løsning er å parse Firefox si profiles.ini, som ligger i Profiles/. Den har path til dei ulike profilane, og namn på dei, og syntax er ekstremt enkelt. Då kan ein gi brukaren val om kva FF-profil som skal modifiserast.
Hva med de med kun en profile da? Jeg finner hvertfall ikke no profiles.ini her hos meg..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Andersf Vis innlegg
Hva med de med kun en profile da? Jeg finner hvertfall ikke no profiles.ini her hos meg..
Vis hele sitatet...
Huhm, har kun sjekka på Linux, men her er det iallefall sjølv om ein kun har ein profil. Då er den like enkel som ein skulle forvente:

Kode

anna:/home/[...]/.mozilla/firefox # cat profiles.ini 
[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=default
IsRelative=1
Path=nlp1tyqo.default
jeg har en profile fil jeg også....

vurderte dette, men tenkte at det kansje var enklere med å finne mappe nanvet.

vel, slik servertfall min fil ut:
[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=default
IsRelative=1
Path=Profiles/n1ub3ycu.default


men, takk for svar, skal sjekke det ut!