Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5441
Jeg har nettopp kjøpt en ny HP Pavillon bærbar pc, problemet er at jeg ikke kommer på nettet. Vi har et usikret nett, og datan kobler seg til men det står Bare lokal tilkobling. Det er to andre maskiner som helt fint får koblet seg til routeren. Har sjekket nettverkskortet mot andre nett, så det er ikke det det er noe galt med.
Noen som kan hjelpe?!
Sitat av szup
og datan kobler seg til men det står Bare lokal tilkobling
Vis hele sitatet...
Dette må du forklare. Hvor står det "lokal tilkobling"? Blander du begreper?
Trådstarter
4 0
Om jeg tar pilen over trådløsikonet nederst til høyre står det navnet på nettverket, og "Bare lokal" under.
OS? Regner med at du har Vista siden det er en ny pc? Hvordan OS har de andre pc'ene på lanet?
Trådstarter
4 0
Den ene har Vista og den andre XP. Er Vista på den nye, er ikke helt kjent med det.
Det samme problemet har vi på skolen.. Du kan prøve å endre ip adressen din til statisk ip. Løsnet hvertfall problemet der..
Trådstarter
4 0
Hvordan gjør jeg det?
Står i denne guiden.. http://www.lockergnome.com/windows/2...cpip-in-vista/

Sammenlign med en av de andre pc'ene og skriv det samme som står der. Bortsett fra det siste tallet i ipadressen, det kan du endre til hva du vil..

Eks. 192.168.1.X X= det tallet du vil.
Sist endret av Andersf; 25. januar 2008 kl. 19:32.