Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1622
Har planer om å kjøpe meg ny pc som jeg skal bruke til spill som wow, cod og lignende.

Planen er nemlig å kjøpe denne pcen:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488612

Har fast jobb hvor jeg drar inn et par tusen i mnd og ikke noe spesielt å betale på ettersom jeg bor hjemme.

Har ikke hele beløpet til dataen og leker derfor med tanken å kjøpe på avbetaling.

Jeg er klar over at prisen blir et par tusen høyere men liker tanken å kunne betale over hver mnd slik at prisen ikke er for høy med en gang.


Hva anbefaler dere? Gjerne del evnt. erfaringer og jeg setter pris på meninger rundt dette
Bare ett godt råd.
IKKE start med kredittkort/avbetaling. Det krever en sinnsyk disiplin for at det ikke skal gå til helvete.

Spar heller lønna i noen måneder og cash den ut med en gang. Føles mye bedre, og du slipper både den syke renta og evt. betalingsanmerkninger skulle det gå skeis.
Problemet er at pc innkjøpet skal gå fortest mulig
Har gått i alle år uten skikkelig pc og trangen blir større.

Men forstår at må man vente så må man.

Skal evnt. høre med lån fra foreldre først.
Sitat av Simon.Eriksen Vis innlegg

Skal evnt. høre med lån fra foreldre først.
Vis hele sitatet...
Det er jo en god mulighet !

- Da slipper du renter.. og kan fortelle at du skal sette opp en plan for hvor mye du skal betale di tilbake i måneden !

Avbetaling er bortkasta penger.. Da ville jeg heller brukt di ekstra pengene som går i renter, på en litt bedre maskin litt senere!
Det finnes noen kjøpekort som tilbyr både 6 og 9 måneders rentefritak. Det betyr i praksis at det bare koster deg et etableringsbeløp på et par-tre hundre så lenge du betaler PC-en i sin helhet etter disse 6 eller 9 månedene.
Alternativet er å bestemme seg for å bruke 8000kr på PC, spare de og SÅ sjekke hvor mye PC du får for 8k Da får du nemlig kjøpt deg den nyeste teknologien, i stedet for å sitte med ei maskin som er et halvt år gammal du ikke eier sjøl