Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3702
Okey, vet ikke hvor dette hører hjemme, men jeg tok det her jeg

Jeg vil herved vise der hvordan man kan spare penger, hvis man skal kjøpe mat eller drikke på Ikea. De som ikke har meket dette, vil tjene masse, hvis man er der regelmessig

Dette gjelder på Ikea Slependen. prisene gjelder oppe i Resturanten i 2 etage.

La oss begynne med Kjøttbollene. En liten Kjøttbolle koster 49 kr. Det er 10 boller. en Barnekjøttbolle koster 19. dette 5 boller. altså det koster 38 kr for 2 barnekjøttboller hvor du får like mye mat som en liten kjøttbolletallerken. 11 kr spart per gang du vil ha en liten kjøttbolle på Ikea. men hvis du kjøper 3 Barnekjøttboller, vil du bare spare 3 kr i forhodl til en medium og 4 kr på 4 barn versus en stor. men mengden er like stor så du vil spare litt og ikke få mindre mat.

Det samme gjelder laksen. det finnes Barnporsjon av laksen. 19 kr. da får du en halv laks. altså for 2 barn med laks, vil du få en hel laks, som er størrelsen på en vanlig porson. dette vil koste 38 kr. husker ikke helt men en vanlig porson med laks koster 59 tror jeg. da sparer du 21 kr.

det kan også lønne seg og kjøpe 2 barne spagettier istedenfor en vanlig en. ettersom du sparer 1 kr da, og sjansen er større for at du får mer mat hvis du har 2 barn.

noe annet som kan lønne seg er hvis de har en ting oppe i resturanten som de også har nede i bistroen ( den nede ved kiosken hvor de har pølser og slikt) er å kjøpe det nede der.
hvis du kjøper en brus oppe i resturanten koster det deg 14 kr fordi da har du også sitteplassen. Nede i Bistroen koster det deg 10 kr. det er like mye, og like mye gratis påfyll.
Hvis du finner ut at du vil ha en Farris, koster det deg 2 kr mer oppe i Restutanten en det gjør nede i Bistroen.
en annen ting er Bramhults juicen. Den supergode juicen som finnes. Nede i Bistroen koster den 23 kr, oppe i resturanten koster den 35 kr. det er 12 kr forskjell. det er ganske mye for noe som blir solgt på samme sted.

Nå kommer jeg ikke på mer hvor du kan spare penger, hvis du er oppmerksom

Dette er for at folk skal kunne spare litt penger, hvis de ikke har så mye penger, er fattige studenter eller av andre årsaker ikke har penger. og for noen er dette en grei måte, for å spare penger til andre "morrosaker" de driver med.

Ting er som regel billigst nede hvis de har det både oppe og nede. og barnemenyene er en fin måte å spare penger på. alle barnemenyene koster 19 kr og ikke noe av vanlig rett koster under 39 og det er bare spagettien som gjør det, så utnytt dette lille smutthullet og du kan fort spare noen 100 lapper:P
Haha små ting som aldri noen legger merke til.
Endten så handler du jævlig mye på ikea ellerså jobber du der.

KP til deg ofte jeg tar lunsjen på ikea på slependen og har aldri tenkt over dette.
Og noen synes det er rart at det er aldersgrenser på barnemenyer...
Ja, tenk bare hva som kommer til å skje med Ikea nå som denne informasjonen er viden kjent. Mine 50 spenn er på konkurs om 4 måneder.

Jeg nekter å ta del i slik skruppelløs utnyttelse av et vennligsinnet konsern, som kun ønsker å supplementere en strabasiøs handledag med et varmt, kjærlighetsfullt fremstilt, hyklerifritt måltid!

Billyeiere mot matsvindel! Hvem er med meg!?
Et lite regnestykke til:

Spiser du middag der hver dag i ett helt år, sparer du en tusen lapp!!!!!111

Jeg hadde faen meg ikke spist kvalmende svenske kjøttboller på Ikea hver dag i ett år om jeg så hadde fått det tidoble!
Sitat av CaptainP
Ja, tenk bare hva som kommer til å skje med Ikea nå som denne informasjonen er viden kjent. Mine 50 spenn er på konkurs om 4 måneder.

Jeg nekter å ta del i slik skruppelløs utnyttelse av et vennligsinnet konsern, som kun ønsker å supplementere en strabasiøs handledag med et varmt, kjærlighetsfullt fremstilt, hyklerifritt måltid!

Billyeiere mot matsvindel! Hvem er med meg!?
Vis hele sitatet...
Vennligsinnet? De er onde!

Sikker på at de bevisst sitter og plukker ut vitale skruer av pakkene bare for å fryde seg over den stakkaren som kjøper møbelet!

Glemmer ikke det skapet...
pmeT: ... ironi?

og jeg har et bedre tips til dere som vil spare penger: bruk tøypose istedenfor plastposer.
Det er alltid flott når noen bidrar med pengebesparende observasjoner. Når sant skal sies, så er jeg i dette tilfellet glad jeg har såpass med penger at jeg slipper å gå over grensen for hva lovlig smålighet angår.
Simba00's Avatar
Trådstarter
Sitat av Chubby
Og noen synes det er rart at det er aldersgrenser på barnemenyer...
Vis hele sitatet...
Det er faktisk ikke aledergrenser for mat, det er bare å si at du skal ha det, så får du det

Ikea er litt onde tror jeg^^ så bare utnytt de, men hvis dere ikek vil kan dere begrense dere til de dagene dere mangler 10-20 kr til mat^^
Sitat av CaptainP
Ja, tenk bare hva som kommer til å skje med Ikea nå som denne informasjonen er viden kjent. Mine 50 spenn er på konkurs om 4 måneder.

Jeg nekter å ta del i slik skruppelløs utnyttelse av et vennligsinnet konsern, som kun ønsker å supplementere en strabasiøs handledag med et varmt, kjærlighetsfullt fremstilt, hyklerifritt måltid!

Billyeiere mot matsvindel! Hvem er med meg!?
Vis hele sitatet...
Varm kjærlighet? Penger spart er penger tjent, hvem vil ikke tjene noen slanter her og der, er ikke akkurat sånn at det er lovbrudd og kjøpe to barnemenyer i stedet for en voksen-porson.
Sist endret av ^ProXo^; 6. april 2008 kl. 14:08.
hvis man virkelig vil spare penger så lager man vel kjøttbollene selv? dette er jo bare smålig
Sitat av hyys
Et lite regnestykke til:

Spiser du middag der hver dag i ett helt år, sparer du en tusen lapp!!!!!111

Jeg hadde faen meg ikke spist kvalmende svenske kjøttboller på Ikea hver dag i ett år om jeg så hadde fått det tidoble!
Vis hele sitatet...
ehh... Feil regnestykke ?

Du sparer totalt 47kr dersom du handler i Ikea. Dersom du handler hele året, hver dag i Ikea, sparer du: 365 * 47 = 17 155kr, dersom du handler hver annen dag i Ikea sparer du: 182,5 * 47 = 8577,50 kr, dersom du handler 25% av året hos Ikea sparer du: 0,25 * 17 155 = 4288,75. Hva skjer med matematikken hyys?
Sist endret av ...|...; 6. april 2008 kl. 14:29.
Sitat av ...|...
ehh... Feil regnestykke ?

Du sparer totalt 47kr dersom du handler i Ikea. Dersom du handler hele året, hver dag i Ikea, sparer du: 365 * 47 = 17 155kr, dersom du handler hver annen dag i Ikea sparer du: 182,5 * 47 = 8577,50 kr, dersom du handler 25% av året hos Ikea sparer du: 0,25 * 17 155 = 4288,75. Hva skjer med matematikken hyys?
Vis hele sitatet...
eeeh, du sparte ikke 47 kroner. du sparte 3 kroner!

edit: og hvem faen er det som handler på ikea hver dag egentlig? haha! synest denne tråden var genial! Aner jeg noe autist-tendenser hos trådstarter?
Sist endret av hyys; 6. april 2008 kl. 14:33.
Sitat av hyys
eeeh, du sparte ikke 47 kroner. du sparte 3 kroner!

edit: og hvem faen er det som handler på ikea hver dag egentlig? haha! synest denne tråden var genial! Aner jeg noe autist-tendenser hos trådstarter?
Vis hele sitatet...
Hehe, tror ikke det er noen som handler hos ikea hver dag
Men tilbake til regnestykket: 3 + 21 + 12 + 11 = 47.

Denne tråden var nok litt rar, men det var bare matematikken som fanga oppmerksomheten min og dermed pressa meg til å legge igjen et spor.
Sitat av ...|...
Hehe, tror ikke det er noen som handler hos ikea hver dag
Men tilbake til regnestykket: 3 + 21 + 12 + 11 = 47.

Denne tråden var nok litt rar, men det var bare matematikken som fanga oppmerksomheten min og dermed pressa meg til å legge igjen et spor.
Vis hele sitatet...
Det burde du ikke. For det er ikke snakk om hvor mye det koster å spise på ikea. Heller ikke hvor mye det koster å spise der hver dag ett helt år.

Den handler om hvor mye du kan spare, ved å kjøpe 2 barnemenyer istedet for 1 vanlig liten meny.
Trådstarter har da gjort seg store forksningsresultater, og kommet frem til at du kan, ved å kjøpe flere barnemenyer spare penger.

Det er ikke snakk om mer enn 3-11 kroner.

Så ja! Om man spiser der hver dag i ett år, sparer man faktisk bare 1000-3000 kroner ved å kjøpe disse barnemenyene.
Sitat av hyys
Det burde du ikke. For det er ikke snakk om hvor mye det koster å spise på ikea. Heller ikke hvor mye det koster å spise der hver dag ett helt år.

Den handler om hvor mye du kan spare, ved å kjøpe 2 barnemenyer istedet for 1 vanlig liten meny.
Trådstarter har da gjort seg store forksningsresultater, og kommet frem til at du kan, ved å kjøpe flere barnemenyer spare penger.

Det er ikke snakk om mer enn 3-11 kroner.

Så ja! Om man spiser der hver dag i ett år, sparer man faktisk bare 1000-3000 kroner ved å kjøpe disse barnemenyene.
Vis hele sitatet...
La meg korrigere, om man spiser akkuratt disse matene hver dag i et år, noe som er utrolig lite sannsynlig, vil man spare omtrent 17 000kr. Men det hele er så utrolig komisk, hallo ?
Okey, hvis det er snakk om 3 - 11kr er jeg med. Men jeg synes det er dumt å foreta allt det stresset pga 3-11kr, og bare 4015kr i året. Nei nei, det er tragisk.
Sist endret av ...|...; 6. april 2008 kl. 14:47.
dette sparetullet syns jeg nesten man bør holde seg for god til. det er en grunn for at det er dyrere for voksne å spise like mye som barn. og ikea er ikke en type neverending-pengebinge hvor det gjelder å bruke minst mulig penger og spare mest mulig, det koster penger og drive ikea også. når det først er såpass billig syns jeg nesten de fortjener å få noe ekstra lommerusk for at driften skal være ok (nå sier jeg ikke at ikea har økonomiske problemer eller noe i den duren, men at penger er noe ikke alle har masse til overs av; som lønn f.eks.).

ellers: du har.. ehm.. mye fritid.. forstår ikke at du orker å sette opp et så komplisert regnestykke en gang (og ikke deler av det heller)
Simba00's Avatar
Trådstarter
Sitat av flashback
dette sparetullet syns jeg nesten man bør holde seg for god til. det er en grunn for at det er dyrere for voksne å spise like mye som barn. og ikea er ikke en type neverending-pengebinge hvor det gjelder å bruke minst mulig penger og spare mest mulig, det koster penger og drive ikea også. når det først er såpass billig syns jeg nesten de fortjener å få noe ekstra lommerusk for at driften skal være ok (nå sier jeg ikke at ikea har økonomiske problemer eller noe i den duren, men at penger er noe ikke alle har masse til overs av; som lønn f.eks.).

ellers: du har.. ehm.. mye fritid.. forstår ikke at du orker å sette opp et så komplisert regnestykke en gang (og ikke deler av det heller)
Vis hele sitatet...

hehe ja, jeg skrev det bare for hjelp for de som vil bruke det:P men det jeg syns er merkligst er den store forskjellen på pris på samma vare i resuranten ekker bistroen
De pengene jeg hadde spart på å spise hos Ikea er ikke verdt det i det heletatt. Var på Ikea for første gang for en måneds tid siden og det var definitivt den værste maten jeg har spist i mitt liv. Riktignok på kafeteria. Bestilte falaffel eller hva det het.
Brusen og var no fake drit og smakte rent helvete. Ikke rart det koster 14 kroner med evig refill.
Sitat av pmeT
Sikker på at de bevisst sitter og plukker ut vitale skruer av pakkene bare for å fryde seg over den stakkaren som kjøper møbelet!
Vis hele sitatet...
IKEA bryter faktisk med fabrikker som ikke klarer å levere riktig antall skruer i posene

Men på-overskrift: Det er litt patetisk å gjøre dette for å spare noen usle mynter på et måltid.
Håper IKEA gjør om på mengdene sine, og du taper de 4 kr den dagen du får mye mindre mat enn antatt :P
Sist endret av mr_burn; 7. april 2008 kl. 13:00.
Sitat av mr_burn
IKEA bryter faktisk med fabrikker som ikke klarer å levere riktig antall skruer i posene
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte skap og kommodeskuff sist gang med mangler.
Skuffene manglet skruer og skapet manglet hylleplate. Eller, hylleplata fulgte med men den var helt fucka. Den var alt for stor og helt skeiv. Skuffene passa heller ikke veldig bra. Laber kvalitet på enkelte ting Ikea selger må jeg si.

Kjøpte også Pcbord og et dvdskap, de er jeg fornøyd med.
Litt OT, men samme greia finnes på McDonalds. Er dere to som skal spise, kjøp en dobbel bigmacmeny og en ekstra brus. Dette koster 39 kroner mer enn en BigMacmeny, og du har da tjent ca 40 kroner hver eneste gang du og kompisen din gjør dette.
Tenk så mye du sparer om du IKKE kjøper mat på Ikea
Tråden minner litt om dama mi. Hun kan shoppe for 2000 kr og påstå hun har spart 2000kr