Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 917
God kveld!

Jeg skal lage noe 3D-greier for en hjemmeside, men er veldig usikker på hvilket program som er best.
Jeg vet at det ikke bare er til å skaffe programmet så er man pr0. Har lyst å lære meg et 3D-program

Derfor jeg spør dere

Har hørt mye bra om Maya og Cinema 4D. Bør jeg går for ett av de? Eller et annet?

Fyr løs
Sist endret av fulloggal; 5. april 2010 kl. 01:36.
Hvorfor ikke ett gratis open source alternativ?

www.blender.org
Har ikke helt skjønnt meg på Blender. Og alle tutorials jeg finner er for en eldre eller nyere versjon eller noe. Men jeg kan nå alltids prøve igjen
du kan jo velge 3DsMax

dette kan jeg fikse for deg på tirsdag + Masse Video Tutorials
jeg synteset maya var ganske masse å sette seg inn i vanskelige greier, men har sett folk som gjør det ganske bra på det programmer! men vist du ikke har noen store planer om å bruke det masse frammover så vil jeg ikke anbefale maya
3Ds-Max har jeg brukt siden den kom ut,jeg rendrer med vray.
Du kan teste den ut 30dager.
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet...12&id=13571450

Blender er et veldig bra gratis alternativ.
Både maya og Cinema 4D har vel trail versjoner.

Det fleste av disse programmene har et hav av funksjoner og plugin.
Kan sammenlignes litt med programmering,alle kan lage noe enkelt rimlig fort med og følge noen tutorials
men det og bli bra tar lang tid(år)hvor du må brenne for det og sette av tid.
Sist endret av snippsat; 5. april 2010 kl. 02:37.
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Skal si deg at jeg har brukt 3ds max 2009 32-bit i ca 1 år mer eller mindre og er storfornøyd med det, men uansett det er riktig det du sier og man må faktisk sette seg inn i det og lære selv.