Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2371
iPhone funker ikke med norsk SIM, been there done that, men det må da være en måte å registrere det norske kortet sitt på? Slik at man kan komme forbi "Unknown card."
Sist endret av fxxked; 30. juni 2007 kl. 22:40.
kilder? har du en eller har du bare lest på nett?
Denne tråden er høyst releavnt for deg:

http://discussions.apple.com/thread....18140&tstart=0

nå detter suger da, men jeg fant dette i tråden som turbolego ga over her

there is a trick and it can be done...

1. activate the phone using someone else AT&T sim card. this will unlock and make usable all other features (ipod, iPhoto, WiFI)

2. get the phone unlocked just like the other US based GSM phones need to be unlocked in order to use an international SIM...
Vis hele sitatet...
International SIM er vel det jeg ønsker; antar jeg...

Har lest tråden og tyder den dithen at man må få registrert SIM kortet sitt i en eller annet profil/preferansefil for å få den til å funke med et annet kort.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Problemet er at Apple har stilt visse krav til nettverksleverandørene som skal få bundles med iPhone (for telefonen vil kun være tilgjengelig med abonnement), bl.a. gratis bruk av WAP mot ITMS, samt mange andre tjenester som telefonen skal komme ferdigkonfigurert for. Pr idag er det Vodaphone og et til selskap som kommer til å ha denne tjenesten i Europa, hvorav ingen av dem har tenkt å satse i Norge. Ikke engang landets største aktør, Telenor, er stor nok til å få telefonen konfigurert for sitt nett, og jeg tviler på noen norske aktører vil legge om systemet sitt for å passe kun denne telefonen.
Sist endret av Cadex; 1. juli 2007 kl. 01:00.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Deviné
Problemet er at Apple har stilt visse krav til nettverksleverandørene som skal få bundles med iPhone (for telefonen vil kun være tilgjengelig med abonnement), bl.a. gratis bruk av WAP mot ITMS, samt mange andre tjenester som telefonen skal komme ferdigkonfigurert for. Pr idag er det Vodaphone og et til selskap som kommer til å ha denne tjenesten i Europa, hvorav ingen av dem har tenkt å satse i Norge. Ikke engang landets største aktør, Telenor, er stor nok til å få telefonen konfigurert for sitt nett, og jeg tviler på noen norske aktører vil legge om systemet sitt for å passe kun denne telefonen.
Vis hele sitatet...
Hm, er ikke vodafone kommet til norge? mente jeg hørte noe om det for en stund tilbake.

btw devine, din avatar gir meg b0ner
Sitat av Deviné
Problemet er at Apple har stilt visse krav til nettverksleverandørene som skal få bundles med iPhone (for telefonen vil kun være tilgjengelig med abonnement), bl.a. gratis bruk av WAP mot ITMS, samt mange andre tjenester som telefonen skal komme ferdigkonfigurert for. Pr idag er det Vodaphone og et til selskap som kommer til å ha denne tjenesten i Europa, hvorav ingen av dem har tenkt å satse i Norge. Ikke engang landets største aktør, Telenor, er stor nok til å få telefonen konfigurert for sitt nett, og jeg tviler på noen norske aktører vil legge om systemet sitt for å passe kun denne telefonen.
Vis hele sitatet...
betyr dette bare at WAP mot ITMS ikke er gratis for Norske brukere, eller at iPhone ikke støtter det norske tele-nettet?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av AtXbYeA
Hm, er ikke vodafone kommet til norge? mente jeg hørte noe om det for en stund tilbake.
Vis hele sitatet...
Ikke såvidt jeg vet, har ikke sett noe til dem i butikkene her. Det hadde vært en fin greie dog.

Sitat av Turbolego
betyr dette bare at WAP mot ITMS ikke er gratis for Norske brukere, eller at iPhone ikke støtter det norske tele-nettet?
Vis hele sitatet...
I første omgang betyr det bare at du ikke får brukt noe annet abonnement på telefonen, fordi telefonen må «programmeres» til nettet. Med forbehold om at jeg har misforstått, så er det slik jeg tolker det jeg har lest om hvorfor telefonen ikke lanseres i Norge. Det er langt mer enn bare gratis WAP-tjenesten som ikke er i orden her, om enn noen av tjenestene ikke er så høyaktuelle for alle (f.eks. kartfunksjonen).

Apple har fjernet informasjon om iPhone fra sine norske nettsider, så det er mildt sagt en litt trist affære for oss som gledet oss stort til å få telefonen på det norske markedet. Vi får bare vente i spenning og håpe aktører som Vodaphone blåser over landet som en mild sommerbris.
Men når jeg går inn på Vodaphone.com og velger Sweden, kommer jeg til telenor.se sine sider. Er det et samarbeid der i gården? Isåfall er det jo muligheter for å få iPhone hit til lands.
Sitat av froskenfredrik
Men når jeg går inn på Vodaphone.com og velger Sweden, kommer jeg til telenor.se sine sider. Er det et samarbeid der i gården? Isåfall er det jo muligheter for å få iPhone hit til lands.
Vis hele sitatet...
hehe, hvis du er skikkelig hardcore mac-fanboy kan du jo alltids flytte så langt mot svenskegrensa som mulig, og skaffe deg en svensk iPhone!
En mulighet er vel å kjøpe en iPhone i Sverige når den kommer der og bruke det Sim-kortet her i landet. dyrt er det, men om man er hardcore iPhone fan så er det vel en mulighet
Sitat av Remien
En mulighet er vel å kjøpe en iPhone i Sverige når den kommer der og bruke det Sim-kortet her i landet. dyrt er det, men om man er hardcore iPhone fan så er det vel en mulighet
Vis hele sitatet...
hmm... går det ann å reise over grensa, og kjøpe en billig kontantkort-pakke, og bruke det medfølgende svenske SIM-kortet her hjemme?

hvor god er dekningen?

tenker på trådstarter som allerede har en iPhone...
blir jo omtrendt det samme som å bruke mobilen i utlandet, dyrere tellerskritt osv. tror det går an å kjøpe et abonement i utlandet på ditt navn og med addresse i Norge.

Men kommer til å bli en dyr regning.

Får vurdere LG Prada eller HTC touch jeg da. selv om de ikke er så attraktiv som iPhone
Eier ikke telenor andeler i Vodafone?
De kjøpte Vodaphone sitt svenske opplegg.

Men neo1973 > iPhone.
Vet om flere som har bestillinger inn på iPhone, og deres kontakter i Apple sier at den kommer til Norge -men ikke før til høsten. Hvem som kommer til å ha tjenester til den aner jeg ikke..
Nå skal jeg ikke være altfor negativ til dere som er hardcore Apple fan og vil ha ting og tang før alle andre får det.

Men å få tak i en skitdyr mobiltelefon som foreløpigt er kun laget for å brukes i USA, ikke kan ta videopptak med, sende MMS bilder, eller bruke 3G nettet med, nei det er meg forunderlig uforklarlig

Er vel av gamletypen jeg da, som sitter på gjerdet og venter på at den en gang til neste år kommer til Norge med video, MMS og fult utbygde nettstandard i seg fiks ferdig for Norske forhold.
Ser på nettet at allerede nå nesten to dager etter at den kom ut så ligger det 7000 telefoner til salgs ute på nettet og ingen av dem selges for under 25000 kroner...
her er i alle fall en guide om hvordan man skifter sim kort(nå mangler det bare den sperren for og bruke den i Norge), og nå har jeg da aldri i mott liv sendt en mms og kommer sikkert ikke til og gjøre det heller men det at den ikke kan filme med en en tabert men kan sikker bli fikset i en oppdatering, og vi får håpe at den har 3g når/hvis den kommer til Europa.
Kjøpte meg en på ebay i sta, får se om jeg greier å få den til å gå på det norske gsm nettet.

Det jeg forstår er det største probemet er at folk ikke kommer inn på telefonen en gang, før de har registrert den mot en iTunes konto. Dette kan helt sikkert løses ved å sniffe trafikk og sette opp en maskin som gir telefonen det svaret den vil ha

Så kommer problemet med sperring til nett, dette løses også helt sikkert rimelig fort. Men uten tjenester som voicemail, og noen andre små ting.

Uansett, får jeg den til å kunne gå på edge i norge får jeg sikkert en syk mobilregning, ettersom telefonen er ment for nettverk der det er gratis ubegrenset dataoverøring.
Du betalte flere tusen for noe som neppe kan brukes før om flere måneder?
Lurt.
Den kan brukes her, men du får ikke lastet ned direkte fra iTunes Music Store...

Ingen vet om iPhone kommer til Norge, i Sverige kommer den første kvartal 2008, i Tyskland og England (O2) kommer den i November.

http://iphone.fiveforty.net/wiki/ind...=Major_Release

Det neste blir vel at noen installerer Skype for WLAN bruk...
Sitat av Lasse
Uansett, får jeg den til å kunne gå på edge i norge får jeg sikkert en syk mobilregning, ettersom telefonen er ment for nettverk der det er gratis ubegrenset dataoverøring.
Vis hele sitatet...
Eller bare få deg en skikkelig operatør som har makspris? Telenor og Netcom oprererer begge med makspris på 10,- døgnet. Dette gjelder kun ved mobilbruk, såklart. Andre priser hvis man benytter seg av en PC.
Jon Lech Johansen (DVD Jon) holde på å mekke på iPhone..
man kan b.l.a. bruke ipod og wifi funksjonalitet..
han har skrevet noe om dette i bloggen sin...
http://nanocrew.net/
Ja, men det kan jo alle gjøre...

Disse har kommet litt lengre: http://iphone.fiveforty.net/wiki/ind...=Major_Release

Det blir kult om jeg får lagt inn Skype.
Sist endret av fxxked; 7. juli 2007 kl. 00:14.