Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1468
Når man unlocker en iPhone med f.eks den guiden som det er linket til en av de nedre postene her, vil operatørlåsen forsvinne også?
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
bruk heller ziphone. One click unlock, activation og jailbreak. Denne meldingen er til og med skrevet på en iPhone, åpnet med ziphone.
Sitat av goillum
Når man unlocker en iPhone med f.eks den guiden som det er linket til en av de nedre postene her, vil operatørlåsen forsvinne også?
Vis hele sitatet...
Ja, den vil forsvinne. Uansett om du bruket Ziphone eller iPlus, så anbefaler jeg å følge en av guidene på mac1.no, da disse er spesiallagd for norske brukere. Funker 100%.
Berre's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for råd. En jeg kjenner er i statene å skal handle for meg, men de er for øyeblikke tomme for iPhones i alle butikkene han har vært i :s
De sliter jo helt sykt med å få levert ut telefoner til butikkene. Når det kommer nye partier er de borte på få timer da det er mange som har bestilt osv.

Fikk nettopp inn 5 iPhones fra texas, og da hadde de vært tomme i 7-8 dager og alle forsvant på 4 timer tror jeg
Berre's Avatar
Trådstarter
Han har avtale i en butikk med at de ringer han med engang det kommer inn, så det skal nok gå bra
▼ ... noen måneder senere ... ▼
et spørsmål angående jailbreak på Iphone 3G.

Vurderer å anskaffe meg her i Norge(ikke svar hvis du mener jeg skal kjøpe i USA), og lurer derfor på en ting ved å jailbreake en norsk iphone 3g. Det står på hjemmeisdene til netcom at man får fri bruk av Netcom homerun(WLAN). Hvis jeg jailbreaker en norsk iphone, får jeg ikke lenger tilgang på dette gratistilbudet til netcom ??
WLAN er vel noe du bruker hjemme, jeg _tror_ ikke Netcom har egne WLAN oppe å går kun for at iPhone brukere skal kunne bruke dem.
Men dog har jeg stusset på hvorfor de har nevnt dette på prislistene deres, så det er sikkert bare meg som rabler.
HOMERUN - Mobilt bredbånd verden over
'
Er du mye på farten? Logg deg på NetComs nettverk for mobilt bredbånd (WLAN) i Norge og utlandet.
For svært rask bredbåndstilkobling, opp til 11 Mbit/sek, trenger du:
Bærbar PC med trådløst nettverkskort
NetCom-abonnement
Befinne deg i en av 10.000 HomeRun-soner, som f.eks flyplasser og hoteller
Du kan jailbreake telefonen men må beholde abonnementet for å få tilgang til homerun. Homerun er wlan som du finner på typisk hotell, flyplasser og andre sentrale steder. Det er ikke Netcom som har satt opp disse, men Netcom leier tilgang på de.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Hvorfor skal du jailbreake en norsk iphone? Det er jo bare å ringe netcom å få låsekoden til telefonen. Da slipper du å styre så mye med det. Homerun er en tjeneste du har tilgang til så lenge du har netcom abo. Dvs. at du har tilgang til tjenesten så lenge du er kunde hos netcom, ellers kan du fritt bruke hvilket som helst wlan fra din iphone. Låst eller ikke låst.
Be ham gå til en Apple Store istedenfor en AT&T Store. Apples egne butikker har visstnok flere telefoner enn AT&T.

Og om du jailbreaker den, så ikke gjør det mange tosker har gjort, nemlig å installere oppdateringene som kommer direkte fra Apple. Kjører du jailbreaka telefon må du også jailbreake oppdateringene, og det skjer typisk en dag eller tre etter at Apple gir den ut. Hvis ikke kan du risikere mye rart.

@Magisk Det er mange flere grunner til å jailbreake en telefon enn å bli kvitt operatørlåsen. Det er et vanvittig større utvalg av programvare til knekte telefoner.

Selv har jeg ikke orka det med min. Jeg kjøpte meg fri fra Netcoms abonnement, fikk låst den opp og satt jobbens Telenor Bedrift kort i den. Jeg orker ikke å gå rundt med en telefon som er ustabil pga all gutteromssoftwaren og måtte gå å vente på hackere hver gang det kommer en oppdatering.
Gikk d lang tid fra du sa opp ditt abonement før du var oppe og gikk med ditt andre sim-kort? Jeg ringte netcom i går for å si opp. Dama noterte bare mitt imeinr og sa en annen vile ta kontakt ut i uka... Hvordan var prosessen din? Må man nullstille noe på tlf før man setter inn nytt sim og reg via itunes på ny?
Sist endret av Bambus; 9. august 2008 kl. 00:45.