Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2084
Som mange vet og har opplevd så har xbox 360' konsollen en produksjonsfeil der det forekommer at xboxen klikker på grunn av overvarming etc.

Ring Of Death er tre røde lys som kommer på fremsiden av xboxen når man har en "hardware failure" på xboxen. Dette er nesten alt for kjent i "gaming communitiet".

Nå lurer jeg på om dette er inderekte eller direkte uprovosert?.. Har noen hatt noen problemer med dette? og hva har fått dette til å skje?.. (f.eks. veltet xboxen, lagt noe oppå xboxen mens den var på osv.). Så lurer jeg og på hva dere gjor eventuelt for å få ny.

Jeg meg selv har hatt en ødelagt xbox og mener selv at jeg ikke gjor noe, jeg hadde veltet xboxen en gang men funket sånn 2 uker etter dette, begynte å lure på om det var fordi jeg har den på en trang plass eller varm plass Jeg fikk ny med en gang pga garanti.
Jeg vet ingenting om dette. Men en ting er sikkert: Først skriver du at det er en produksjonsfeil, så spørr du hva som forårsaker dette. Det blir helt feil, ihvertfall i mine ører.

Get ur facts right boy!
Trådstarter
72 3
Sitat av Volch0k
Jeg vet ingenting om dette. Men en ting er sikkert: Først skriver du at det er en produksjonsfeil, så spørr du hva som forårsaker dette. Det blir helt feil, ihvertfall i mine ører.

Get ur facts right boy!
Vis hele sitatet...
haha, fatter. Men poenget mitt er; Hvis en konsoll klikker på grunn av f.eks. overvarming så trenger den ikke å klikke hvis den er i f.eks i et åpent rom. Hvis du f.eks. har lagd en genser over så hjelper ikke det saken. Så hvis xboxen din har klikket hva har du gjort for å eventuelt foråsake dette. Vet ikke helt om folk fatter hva jeg vil frem til
Nei skjønner ikke hva du spør om.

Men kan du ikke søke på forumet neste gang? Er en del RROD tråder.
Jeg forstår hva du mener og fikk 3 røde ringer på konsoll i sommerferien 2007. Den konsollen var fra lanseringsdagen i Norge, og hadde virket fint helt til da. Men når problemet inntraff var faktisk konsollen litt innesperret på en måte ved siden av TV'en inne i en hylle. Det jeg gjorde var å ta den med til Elkjøp (der den ble kjøpt) og forklarte de problemet og de sendte den inn. Dette er selvfølgelig gratis. Etter 6 uker fikk jeg en ny konsoll av Elkjøp fordi jeg var nede og klaget over at de brukte så lang tid og sa at det skulle ta 4 uker...

Men et godt råd, hvis du har kjøpt noen Arcade spill så er de lisensiert til serienummer på din konsoll, så at jeg beholdt min harddisk og fikk ny konsoll hjalp lite i forhold til Geometry Wars som jeg betalte for. Rådet er å beholde harddisken når du leverer den inn, men sørg for å få tilbake samme konsoll! Geometry Wars funker fint når jeg har Live tilkobling, men blir automatisk gjort om Trial når jeg ikke har Live tilkobling.
Ring of death er nok microsofts svar på å bekjempe piratkopiering på. Sånn når man tenker over det er det halveis genialt. Folk tør ikke modifisere 360'n sin pga frykten for ring of death og en ubrukelig konsoll siden garantien ryker ved modifisering.
Dette er en garantisak.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har levert inn modifisert 360 5 ganger til reprasjon nå, og fått den tilbake i orden hver gang. 3 av disse gangene har vært RoD, og i alle de tilfellene har jeg fått ny dvd-rom!

Har også fått en ny konsoll, men det tok flere måneder fordi de skulle teste den andre.
Må si at jeg begynner å bli missfornøyd med servicen til Microsoft, greit nok at de tar dette på garantien men at jeg må vente flere uker/måneder på reperasjon et par ganger i året er jo helt fucked up.

Men det hjelper lite å krangle med support hvertfall, jaja blir kanskje Ps på meg nestegang. Eller aller hels en Apple spillekonsoll
Har selv en xbox360, hatt den en stund nå, nærmer seg et år snart. Har ikke hatt noe problemer med den. Den står relativt åpen, den blir lite varm og fungerer fint fint for min del. Er premium versjonen. Så jeg tror det har mye med plassering av xboxen, altså sette den sånn at den får mye luft og kjøling. Men varierer kanskje vel litt fra xbox til xbox?
Jeg har ikke gjort noe spesielt med mine før de har gått i stykker, den begynner å fryse i spill og må bootes i ca en uke før den ikke starter opp til slutt.

Jeg tror dette er helt tilfeldig, da jeg har prøvd utallige nedkjølings og luftingsmetoder for å få spilt noen timer ekstra