Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  94 24165
Hvis man skal komme over lønner det seg å gjøre det i nærheten av en av ringene. Første gjerde anser jeg ikke som et problem, jeg regner med at det kommer man seg lett over.

Så flere av vaktene som hoppet over gjerde og hvis man gjør det i nærheten av en ring antar jeg at lyd er et problem. Så flere av vaktene som hadde hørsvern, man burde ikke gjøre det på baksiden av scenen. Der er det lege avdeling så der er det mange leger og vakter som passer på.

Tror det beste er å gå sammen i mange mennesker og bare storme et gjerde. Enten hoppeover eller koble fra et ledd å løpe gjennom. Når man er gjennom må man ikke stoppe opp men komme seg inn til en ring og menge seg. Kan hende det er fire vakter der, men de klarer ikke å stoppe 10 personer samtidig tar det tid før andre vakter kommer gjennom. Og hvis dere slår dere vrang hvis det blir tatt trenger man ofte 2 vakter per pers.

Men et annet spørsmål, hva slags straff kan man få hvis man blir tatt?
Tipper du blir kasta ut hvis du blir tatt, hvertfall det som skjedde i fjord.

Det var da dobble gjærder i fjord også, med vakter i mellom? Mener å huske at vi bare kobla av gjærdet og gikk inn mens det ikke var vakter det jeg

Har ikke sett hvordan ting funker i år tho..
Men å utgi seg for å være DJ/artist, må man ikke ha noe pass greier som bevis på dette? Holder det å si hei jeg er dj på den og den bussen, eller må man si et navn som faktisk stemmer med en buss' dj og håpe at den dj'en ikke har "sjekket inn" enda?
Et par bekjente hoppa bare over gjerdet, var bare et der ifølge han. Dem ble ikke tatt eller noen ting. Så tror den såkalte uberduber sikkerheten der er oppskrytt. Have funn.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er jo altfor sent nå, men du kunne jo bare latt en annen person kjøpe alle dagersbånd, og så kan han gi dette til deg....
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av morro Vis innlegg
Er jo altfor sent nå, men du kunne jo bare latt en annen person kjøpe alle dagersbånd, og så kan han gi dette til deg....
Vis hele sitatet...
Hvis man 'mister' båndet sitt, har man noe annet bevis slik at man kan få et nytt et? Det er jo ganske lenge mellom vært treff også, så det er ikke en uvirkelig situasjon.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av Geordie Vis innlegg
Hvis man 'mister' båndet sitt, har man noe annet bevis slik at man kan få et nytt et? Det er jo ganske lenge mellom vært treff også, så det er ikke en uvirkelig situasjon.
Vis hele sitatet...
Mistet mitt i fjor, fikk ikke komme inn. Basta bom.
Sitat av M72 Vis innlegg
Mistet mitt i fjor, fikk ikke komme inn. Basta bom.
Vis hele sitatet...
Er båndet avtagbart da, eller må man gå med det i tiden mellom alle treffene? Og billetten leverer man vel inn første gang man får båndet?

Hvis man først klipper eller river det av er jo sjansene store for at det detter av lett av når man fester det andre gangen.

Med mindre det er med en på\av mekanisme som duger.
UENorge's Avatar
Trådstarter
Da våknet denne til liv igjen, ikke lenge til russetiden kicker igang igjen nå..
Sitat av jihadinmymind Vis innlegg
Da våknet denne til liv igjen, ikke lenge til russetiden kicker igang igjen nå..
Vis hele sitatet...
Forgje helg for noen og det starter på Tryvann til førstkommende helg for å være helt nøyaktig.
La nå russen få være russ i fred, ser ikke helt vitsen med å sku snike seg inn på et arrangement som er ment for russen, unn dem å nyte tia si blandt likemenn/kvinner. Til alle som er russ i år; ha det gøy! Den tia kommer ikke tilbake, så fest godt og feir at dere har gått 13 år på skolen (bare husk å legg inn nok hviledager før eksamen!)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg er Dj på en buss fra Oppegård i russetiden mest sannsynelig, og vil vite om jeg trenger noe bevis ? det hadde vært jævlig kjedelig for guttaog meg å komme opp de, så kommer jeg ikke inn :P
Ville ringt ROK og spurt. Hvis du ikke er russ i år, og kun hobby-dj, så tror jeg det kan bli et problem. Hvilken buss skal du spille for?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av gummiand Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=mqtGhdTKe9w Også lande stille bak en buss=) Noen frivillige?


Skål
Vis hele sitatet...
er ikke lett å være stille når alle bena i kroppen din er knekkt

klamre seg fast på undersiden av en van?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
nytt år, nye muligheter! Noen som vet om sikkerhetstilltak i år eller i fjor? helst ikke fra aviser eller noe sånnt, siden de alltid hyper sikkerheten
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gleder meg til og se noen prøve seg iår
Noen som er klare for å klikke i år? Skal vi samle en gigantisk pulje med freak-jævler som rusher over hele gjerdet?

Men seriøst, noen som har planer? Begynner å bli ladd..

Edit:
I fjor da jeg var russ, hadde jeg og to kompiser gått et stykke nedover veien opp til tryvann der. Laaaangt forbi all kreditering osv. Kompisen min delvis faket å ha tråkket over, og vi gikk til nærmeste røde kors/ natteravn eller hva det er og ba og hjelp for å komme oss opp på treffet igjen (holdt han oppe mens han haltet). Hun derre røde kors (elns) dama ringte til en kar, og straks stod det en bil klar for oss. Bilen kjørte oss (jeg var full, og husker ikke helt riktig) helt opp forbi all kreditering og kroppsvisitering etc., og kompisen min og jeg kunne spasere inn.

Riktignok var jeg ekstremt full, men er det noen som har opplevd lignende, eller vet om dette kan stemme?
Den som bestikker meg skal jeg personlig slippe inn

Neida, det blir ikke lett å komme seg inn der... Men seff er det jo mulig. Bare at det er veldig vanskelig i år.
Hadde vært litt morsomt om jeg tok noen herfra da, kunne ha blitt en god historie vi kunne delt med resten av NFF.
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Den som bestikker meg skal jeg personlig slippe inn

Neida, det blir ikke lett å komme seg inn der... Men seff er det jo mulig. Bare at det er veldig vanskelig i år.
Hadde vært litt morsomt om jeg tok noen herfra da, kunne ha blitt en god historie vi kunne delt med resten av NFF.
Vis hele sitatet...
Hver gang du tar noen sier du "nFF?"
Kunne blitt morro
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Den som bestikker meg skal jeg personlig slippe inn

Neida, det blir ikke lett å komme seg inn der... Men seff er det jo mulig. Bare at det er veldig vanskelig i år.
Hadde vært litt morsomt om jeg tok noen herfra da, kunne ha blitt en god historie vi kunne delt med resten av NFF.
Vis hele sitatet...
Husk å si NFF med en gang så jeg får kjangsen til å svare for meg! Jeg er ikke alene om å ha jævlig dårlig råd. Har måtte påkoste russbilen 20.000+ i utgifter etter kjøp så har faen ikke råd til både tryvann og lillehammer.
Hvis du tar en kar på ca 1,80 med kort mørkt blondt hår som talar totning vær snill å be han kose seg på festen!
Hvis en av vaktene catcher meg, og du er vakten skal du få det biletten koster i lomma innen 1 måned etter russefeiringa!
Se bort ifra å snike seg inn, hadde vært fett å fått til et "russe-nFF" møte i morra ellernoe, selvom det kanskje blir et helvete å få til :-(
Hvorfor ikke
Bare å sende pm hvis noen er keen på å få til et vors/møte! Beklager for å/og regel ;p
Er det vanlige gjerder som pleier å være på byggeplasser? Hvor gjerdene er lenket sammen ved at de står i sementblokker på bakken, samt eventuelt kjetting som låser de? Ideen om å bare hoppe over gjerdene burde i så fall i prinsippet ikke være et så stort problem hvis man er sprek nok til å klatre fort over. Observer i forkant litt på avstand og finn ut ett tidspunkt du kan løpe på hvor vaktene er lengst unna dersom de patruljerer rundt. Siden at de ser deg og vil jage etter deg er høyst sannsynlig, er det derfor viktig å ha på seg en slags drakt i det du hopper over, noe ala en "onepiece" eller hva det nå enn heter (de ziplock-pyjamas greiene som etter min mening ser helt for jævlige ut), kanskje også tilogmed en maske/finlandshette. Løp som FAEN rundt noen hjørner eller inn i mengdene, unzip deg selv og kast onepiecen så fort du er ut av syne og blend in with the crowd.
Jo mer tid du tar deg til å analysere vaktforholdene jo større sjanse vil du ha for å lykkes, husk: du får nok kun ett forsøk.

Ellers liker jeg veldig godt ideen om å kle seg ut som vaktene der å bare spasere inn, det som er viktig her er å virke som om du er veldig opptatt i det du går inn. For eksempel, snakk i telefonen og lat som om du er veldig engasjert, snakk heller høyt og bruk kreativiteten. Ingen liker å avbryte noen de tror er i en veldig intens og viktig samtale.
Hadde kanskje vært kult om noen her med peiling kunne bidratt med informasjon om hvordan man anskaffer seg slike antrekk, siden det er vel den vanskeligste delen for mange

P.S, kommer du på en syk ide kan det være lurt å ikke dele den her. Da det er mye mulig de følger med på forumet og deretter justerer sikkerhetstiltakene ut i fra hva de klarer å samle inn av informasjon. Send det gjerne på PM tho (av rein nysgjerrighet, skal ikke selv) !

peace =)
Sitat av robz1 Vis innlegg
Er det vanlige gjerder som pleier å være på byggeplasser? Hvor gjerdene er lenket sammen ved at de står i sementblokker på bakken, samt eventuelt kjetting som låser de? Ideen om å bare hoppe over gjerdene burde i så fall i prinsippet ikke være et så stort problem hvis man er sprek nok til å klatre fort over. Observer i forkant litt på avstand og finn ut ett tidspunkt du kan løpe på hvor vaktene er lengst unna dersom de patruljerer rundt. Siden at de ser deg og vil jage etter deg er høyst sannsynlig, er det derfor viktig å ha på seg en slags drakt i det du hopper over, noe ala en "onepiece" eller hva det nå enn heter (de ziplock-pyjamas greiene som etter min mening ser helt for jævlige ut), kanskje også tilogmed en maske/finlandshette. Løp som FAEN rundt noen hjørner eller inn i mengdene, unzip deg selv og kast onepiecen så fort du er ut av syne og blend in with the crowd.
Jo mer tid du tar deg til å analysere vaktforholdene jo større sjanse vil du ha for å lykkes, husk: du får nok kun ett forsøk.
Ellers liker jeg veldig godt ideen om å kle seg ut som vaktene der å bare spasere inn, det som er viktig her er å virke som om du er veldig opptatt i det du går inn. For eksempel, snakk i telefonen og lat som om du er veldig engasjert, snakk heller høyt og bruk kreativiteten. Ingen liker å avbryte noen de tror er i en veldig intens og viktig samtale.
Hadde kanskje vært kult om noen her med peiling kunne bidratt med informasjon om hvordan man anskaffer seg slike antrekk, siden det er vel den vanskeligste delen for mange

P.S, kommer du på en syk ide kan det være lurt å ikke dele den her. Da det er mye mulig de følger med på forumet og deretter justerer sikkerhetstiltakene ut i fra hva de klarer å samle inn av informasjon. Send det gjerne på PM tho (av rein nysgjerrighet, skal ikke selv) !

peace =)
Vis hele sitatet...
spesielt med tanke på at de fort koster 3000kr
Det er sykt nazi opplegg i år hvertfall som i fjor.

Dobbelgjerde med vakter i mellom :P så lykke til med å snike
Det enkleste er nok å bygge en slik manned flight with an electric multicopter og ganske enkelt fly over gjerdet

Se opp for russ med fjernkontroll
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
spesielt med tanke på at de fort koster 3000kr
Vis hele sitatet...
No waaay! :P Du kan da ikke mene at de koster så mye? Holy shit om ikke det er et heftig ripoff vet ikke jeg.. :P Et annet alternativ kunne jo f,eks vært å dra innom en skole å buffe til seg en av disse hvite frakkene du bruker i naturfag/kjemi etc (mulig spraye den svart for å bli mindre synlig). Føler uansett det som har størst betydning her er at du kan bytte fra et antrekk til et annet på kortest mulig tid.

Så for meg noe i retning av dette: http://www.youtube.com/watch?v=69DYt6-46O0 selvom det er kanskje å forvente litt vel mye av folk
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Kan ikke noen av dere som ikke er russ prøve å snike til dere russelappen?
www.russelappen.no
Husk å velge en skole som er i det distriktet du oppgir (og ha VGS etter skolenavnet), sjekk at linjer og sånt funker, en som går studieforberedene i treddeklasse vil ha klasse 3SF[klassebokstav].
Herlig at jeg ikke er alene!

Er så absolutt med på et felles nFF-cross the border/tryvann opplegg! Fått noe respons lolkeen???

perperperperper: Skolen elns blir vel varslet om dette? Hvis ikke er det jo en ganske grei glippe..
Sist endret av Kurwa; 26. april 2012 kl. 17:30.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Kurwa Vis innlegg
perperperperper: Skolen elns blir vel varslet om dette? Hvis ikke er det jo en ganske grei glippe..
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke, det er derfor jeg ber noen prøve
Det kan jo funke, funket vel får 4 år siden (jf tidligere i tråden), men kjipt å bli busta av rektoren av en skole du allerede har vært avgangselev på:P
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Den som bestikker meg skal jeg personlig slippe inn

Neida, det blir ikke lett å komme seg inn der... Men seff er det jo mulig. Bare at det er veldig vanskelig i år.
Hadde vært litt morsomt om jeg tok noen herfra da, kunne ha blitt en god historie vi kunne delt med resten av NFF.
Vis hele sitatet...
Hadde vært morsomt om du hadde sluppet inn noen òg …
Dem som skal til Lillehammertreffet og snike seg inn kan iallefall ta kontakt med meg, så fikser vi sniketreff :-) Ganske kjent i strøket :-p
bum-rush gjerdet! noen som er med?
halo! hoppa over gjerdet igår, så her er noen nyttige tips:

-ikke hopp over gjerdet, finn en annen måte, social engeneering/lyving/sniking/utkledning etc. her er hvorfor:
jeg endte med å løpe rundt i 2-3 timer i gjørme, fra vakter etc. sykeste adrenalinkicket, men har frostskader idag, et par sår, en brun og opprevet russedress. så hvis målet er å komme inn enkelt, ikke hopp over gjerdet. vis målet er å ha det kult og få adrenalinkick, så les videre:

-gå langt. det er flere soner, og hopper du inn i sone 2(som jeg gjorde først), så kommer du ikke inn i hoved-delen uten billett(kan prøve social engeneering her). det er lettere å komme inn i sone 2 enn 1.
-gjerdene er enkle byggeplass-gjerder, som er festet med plastikstrips, som kan klippes opp, eller bare klatre over(de bråker når man klatrer over)
-det står MANGE vakter langs gjerdene og det er vakter med lommelykt i skogen tett optil gjerdet. det er maks 1-2 hundepatruljer ( det var en relativt ufarlig hund, og to damer som gikk rundt i skogen, bikkja lukta meg ikke siden jeg var så tildekka av gjørme, et under at damene ikke så meg)
-bekledning: vintersko/sjeroks/støvler, vanlige sko blir gjørmete og gjennomvåte, en mørk (kamuflasje) jakke med hette
-det beste stedet er nok ikke toalettområde, men det er der jeg kom meg inn. bare flaks.
-ser du en vakt som kanskje kan oppdage deg, ligg HELT stille, med kamuflasjen mot vakta, har du flaks ser han deg ikke selv om han går rett forbi.
-blir du tatt (i sone 2 hvertfall) blir du bare ført ut til billett salget, de sjekker ru-selappen din om du er årets russ, og fratar deg verktøy(som den fine lommekniven jeg brukte), så ta med billig verktøy. vær vennelig, spill litt full og bortkommen.
-gruppe-sniking funker dårlig. ender med at dere blir sett lettere og at alle løper. mindre sjanse for å bli tatt, og resten av gruppa kan utføre en avlednings manøver(enten frivillig eller ufrivillig) så vaktene løper rett forbi en som gjemmer seg inærheten.
-har du lyst til å være der flere dager og du har kommet deg inn, burde du bli der inne. det er slitsomt å komme seg inn en gang til. er du først inne, trenger du ikke å være redd for vaktene, de tar bare folk som bråker og dør.

til slutt, det var et sykt party. sykt.sykt.sykt. det er verdt de 300 kronene for en dag (fikk nok av en dag). adrenalinrushet og løpinga og james-bond og prisonbreak aktige spion jakten var også verdt alle de negative sidene, og var sykt heftig.

lykke til! og YankeeNation, kanskje jeg løp fra deg, eller du gikk rett forbi meg?
Sykt opplegg man!

Kult å høre

På hvilket sted var det du snek deg inn? og hva gjorde du? klipte du opp stripsen, eller hoppet du over?
Noen som skal "ta sjansen" i kveld?
hoppet til slutt inn ved toalettene i sone 1, etter at en gjeng på 10 andre russ hadde gjort en ufrivillig avledningsmanøver :P
hoppa over gjerdet, men kunne ha løfta det opp, siden vaktene hadde klippa over stripsen for å komme ut...
Sitat av nixolas1 Vis innlegg
halo! hoppa over gjerdet igår, så her er noen nyttige tips:

-ikke hopp over gjerdet, finn en annen måte, social engeneering/lyving/sniking/utkledning etc. her er hvorfor:
jeg endte med å løpe rundt i 2-3 timer i gjørme, fra vakter etc. sykeste adrenalinkicket, men har frostskader idag, et par sår, en brun og opprevet russedress. så hvis målet er å komme inn enkelt, ikke hopp over gjerdet. vis målet er å ha det kult og få adrenalinkick, så les videre:

-gå langt. det er flere soner, og hopper du inn i sone 2(som jeg gjorde først), så kommer du ikke inn i hoved-delen uten billett(kan prøve social engeneering her). det er lettere å komme inn i sone 2 enn 1.
-gjerdene er enkle byggeplass-gjerder, som er festet med plastikstrips, som kan klippes opp, eller bare klatre over(de bråker når man klatrer over)
-det står MANGE vakter langs gjerdene og det er vakter med lommelykt i skogen tett optil gjerdet. det er maks 1-2 hundepatruljer ( det var en relativt ufarlig hund, og to damer som gikk rundt i skogen, bikkja lukta meg ikke siden jeg var så tildekka av gjørme, et under at damene ikke så meg)
-bekledning: vintersko/sjeroks/støvler, vanlige sko blir gjørmete og gjennomvåte, en mørk (kamuflasje) jakke med hette
-det beste stedet er nok ikke toalettområde, men det er der jeg kom meg inn. bare flaks.
-ser du en vakt som kanskje kan oppdage deg, ligg HELT stille, med kamuflasjen mot vakta, har du flaks ser han deg ikke selv om han går rett forbi.
-blir du tatt (i sone 2 hvertfall) blir du bare ført ut til billett salget, de sjekker ru-selappen din om du er årets russ, og fratar deg verktøy(som den fine lommekniven jeg brukte), så ta med billig verktøy. vær vennelig, spill litt full og bortkommen.
-gruppe-sniking funker dårlig. ender med at dere blir sett lettere og at alle løper. mindre sjanse for å bli tatt, og resten av gruppa kan utføre en avlednings manøver(enten frivillig eller ufrivillig) så vaktene løper rett forbi en som gjemmer seg inærheten.
-har du lyst til å være der flere dager og du har kommet deg inn, burde du bli der inne. det er slitsomt å komme seg inn en gang til. er du først inne, trenger du ikke å være redd for vaktene, de tar bare folk som bråker og dør.

til slutt, det var et sykt party. sykt.sykt.sykt. det er verdt de 300 kronene for en dag (fikk nok av en dag). adrenalinrushet og løpinga og james-bond og prisonbreak aktige spion jakten var også verdt alle de negative sidene, og var sykt heftig.

lykke til! og YankeeNation, kanskje jeg løp fra deg, eller du gikk rett forbi meg?
Vis hele sitatet...
Kan godt være at jeg løp etter deg, løp mye den kvelden for å si det sånn.

Etter alt det du gikk gjennom så burde du nesten å fått sluppet inn. Om du ser en vakt med veldig kort hår og en rottweiler så har du meg og Odin (bikkja).

synes egentlig at man burde betale for å komme inn der, er verdt pengene og det brukes veldig mye penger for at dere skal ha det bra. Det er mange frivillige vakter også er vi omtrent 100 profesjonelle vektere og selvfølge politi.
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Kan godt være at jeg løp etter deg, løp mye den kvelden for å si det sånn.

Etter alt det du gikk gjennom så burde du nesten å fått sluppet inn. Om du ser en vakt med veldig kort hår og en rottweiler så har du meg og Odin (bikkja).

synes egentlig at man burde betale for å komme inn der, er verdt pengene og det brukes veldig mye penger for at dere skal ha det bra. Det er mange frivillige vakter også er vi omtrent 100 profesjonelle vektere og selvfølge politi.
Vis hele sitatet...
Husk å si "nFF?" hver gang du tar noen!
:d
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Husk å si "nFF?" hver gang du tar noen!
:d
Vis hele sitatet...
Vakta; nFF?
Meg; Ja Kain
Vakta; La meg hjelpe deg overgjerdet
Sist endret av justastonedhuman; 29. april 2012 kl. 03:53.
http://kart.finn.no/

gå til tryvann. Er gjerdene der sånn som på bildet?

Jeg stikker opp dit nå. Har en planlagt rute
Noen som er der/joiner?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av skigutt Vis innlegg
Jeg stikker opp dit nå. Har en planlagt rute
Noen som er der/joiner?
Vis hele sitatet...
hvordan gikk det? :L
Dette funket for meg:

Loket rundt i evigheter og ble til slutt tatt to ganger (ikke så fett å høre bjeffelydene fra hundene på slutten heller).

Ble ført til inngangen, hadde nesten gitt opp før jeg ga det et siste forsøk: Gikk til en av bodene og spurte en dame om det var mulig å få varmet seg et eller annet sted, fordi jeg hadde mistet billetten min. Hun viste meg et "hysj"-tegn og ga meg et bånd, så slapp jeg inn.

Regner ikke med at det kan funke hver gang, men if all else fails...