Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 428
Hallo.
Har nå flytta til egen leilighet før studentia begynner og har opplevd et par problemer med noe jeg faktisk ikke er helt sikker på hva kan være.

Når jeg var hjemme i Sandefjord i går, så fungerte webkameraet mitt som det skulle og jeg kunne uten problemer sende og motta andre sine webkamerar.
Nå har det seg slik at det kun er noen på msnlista mi som kan motta og sende webkamera til meg, mens hos de aller fleste blir det bare avsluttet før noen tilkobling blir opprettet.

Har googla runt og prøvd litt uten brannmur osv, men er litt forvirret ettersom det funker i noen tilfeller. Noen som har en peil på hva som kan være dealen?

Har btw et innebygd webkamera på min acer travelmate 7720G
Begge parter må ha åpnet riktig port. Se andre tråder i forumet.
Svarte på en senest i går.
Ja har lest om det, men ettersom jeg har kunne både sende og motta til den samme personen fra et annet nettverk i går, så er hvertfall den andre personen sin router i orden. Og jeg får sendt og mottatt fra noen på msn på det nettverket jeg er på nå, så da burde det vel ikke være no galt med portene her heller?
Routern jeg sitter på er en Prestige 660HW-T3 om det skal ha noe å si. Har ikke fysisk tilgang til den og heller ikke passord for innlogging.
Selv om jeg har mine tvil om at det er portene det er noe galt med though.
Sist endret av TechLash; 14. august 2008 kl. 00:24.