Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3343
Er det noen her som veit hvor mange politibåter det egentlig er i Oslofjorden?
Eller hvor mange som ligger ved festingen ?
Jeg har ikke noe tall til deg, men jeg vil ikke tro det er så mange. Det kan hende politiet satser litt mer på vannet nå som alle må ha båtførerprøven, men de har ikke så veldig mange båter.
Politiet har per dags dato 3 eller 4 båter om jeg ikke tar helt feil.

Var et oppslag på VG nett for litt siden angående akkurat dette, da i sammenheng med at alle må ha båtførerbevis
Tollvesenet har vel et par RIBs liggende ved festningskaia au,eller det politiet sine?
Ser ut te å være ugreie å kjøre fra iallefall :-)
waffe
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Ja, du vil nok få problemer med å kjøre fra, hvis man skal prøve det:P Men det er fra 3-5.
i tilleg har du også kystvakten.
▼ ... over en uke senere ... ▼
en politibåt går i ca 60-65 knop i stille vann, så det er fult mulig å kjøre fra dem hvis du har en litt over gjennomsnittet båt. dessuten har hver kommune nedover fjorden også 1-2 båter, som gjerne tar turen mot oslo hvis det er lite å gjøre der de er.
60-65 knop er vel litt å ta i, politiets båter er standardbåter i forhold til forsvarets båter og går sjeldent fortere enn en 40-50 knop. De fleste kommunene utenfor Oslo nedover mot sørlandet har vanligvis bare en simpel liten sjærgårdsjeep med blålys på som sjeldent går mere enn en 30-40 knop.
jeg bor selv i drøbak, der bruker de "standard" båten de har på vannet, de sa selv at båten gikk i 60-65 knop i stille vann, det skulle egentlig bare mangle, det sitter noen kraftige motorer på dem. dessuten er ikke 60 knop så fort uansett. en vanlig daycruiser går fortere
Det er feil, bullshit! 60 knop på vannet er jævlig fort!
Allerede ved 50 kn (ca 90 km/t) begynner du å få problemer med å holde øynene oppe og å holde deg fast. En vanlig daycruiser går IKKE fortere. Og politibåten i Drøbak (som er en baderib) går garantert ikke fortere enn 50 knop, den greier kanskje 60 knop i medvind og nedoverbakke.
Sitat av Lethal Vis innlegg
jeg bor selv i drøbak, der bruker de "standard" båten de har på vannet, de sa selv at båten gikk i 60-65 knop i stille vann, det skulle egentlig bare mangle, det sitter noen kraftige motorer på dem. dessuten er ikke 60 knop så fort uansett. en vanlig daycruiser går fortere
Vis hele sitatet...
Haha, totalt BS jeg bor også i drøbak og kan skrive under på at det ikke er et eneste skjærgårdskip som går over 60 knop her, har selv en 26fot Searay med 365 hk innebygd og den gjør 50-55knop. Og jeg tror vel de fleste her på forumet har fått med seg at politiet bare skal skremme deg.

OG som kalven sier over her så tror jeg ikke du vet hvor mye 60 knop er.
Du skal ha en heeeftig daycruiser om du passerer 60 knop

Men alt jeg kan si er at i Asker og Bærum politidistrikt har de 2 båter, tror de har 2 i røyken også, oslo har vel 3... så begynner og bli endel båter på sjøen nå!
og de kommer til å være svært aktive denne sommeren vil jeg tro, med tanke på båtførerbeviset som er innført.
Sitat av Lethal Vis innlegg
og de kommer til å være svært aktive denne sommeren vil jeg tro, med tanke på båtførerbeviset som er innført.
Vis hele sitatet...
Det vil jeg også tro, jeg så senest i går noen som ble stoppet.
Sitat av Lethal Vis innlegg
jeg bor selv i drøbak, der bruker de "standard" båten de har på vannet, de sa selv at båten gikk i 60-65 knop i stille vann, det skulle egentlig bare mangle, det sitter noen kraftige motorer på dem. dessuten er ikke 60 knop så fort uansett. en vanlig daycruiser går fortere
Vis hele sitatet...
På hvilken planet bor du og hvordan er motstanden i væsken dere kjører båtene deres på der i forhold til saltvann her på planeten jorden?

en vanlig daycruiser som gjør 70+ knop er så helt fantastisk urealistisk at jeg nesten drar en atx og "loller" meg ihjel.
Båten er en 42-fots Fabio Buzzi fra Italia med to motorer på tilsammen 1200 hestekrefter. Dette er en rib med fast skrog og gummipølse rundt, og går i vel 60 knop med full utrustning
Vis hele sitatet...
Hordaland: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.6493983

Med sine to 200 hk motorer på hekken, og doble tanker med plass til 500 liter bensin, Med en maksfart på over femti knop, behøver man nødvendigvis ikke de største bølgene for å få testet redskapen.
Vis hele sitatet...
Kragerø/Telemark: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=571485

Follo/Drøbak: http://www.oblad.no/badebyen/follo-p...rbat-1.3852563

Båten skal utstyres med to utenbordsmotorer som hver er på 300 hestekrefter.Skarpaas sier at toppfarten er på pluss 55 knop, det vil si i overkant av 100 km/t.
Vis hele sitatet...
vestfold/drøbak: http://tb.no/nyheter/sjekk-politiets...nder-1.5251971

Altså har den nok fuel til og holde ut. og store nok motorer til og ligge bak det aller aller meste av båter ellers idag...
Sist endret av Psych|Com; 1. juni 2010 kl. 14:43.
bare å kjøpe sej nor-tech det 110 knop