Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6424
hey. satte her og tenkte litt på falske bankkort.noen som hvet hvordan man lager bankkort og hvordan maskiner som kan brukes? takker for svar
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Er det meningen at de skal brukes som falsk ID, eller til å faktisk ta ut penger med/betale med? Greit å vite i hvertfall, for det første er nok vesentlig lettere enn det andre.
hehe:P tenkte ikke på å starte med det, men jeg intreserer meg for den slags elektronikk

tenkte mere på missbruk av bankort som lån, tegne abonomang og den slags missbruk

Sitat av Taake Vis innlegg
Er det meningen at de skal brukes som falsk ID, eller til å faktisk ta ut penger med/betale med? Greit å vite i hvertfall, for det første er nok vesentlig lettere enn det andre.
Vis hele sitatet...
tenkte på signe abonomang og sånn type missbruk, ikke direkte å ta ut penger men hvis det er mulig hadde det vert intresangt og vite
Sitat av speedy902 Vis innlegg
hehe:P tenkte ikke på å starte med det, men jeg intreserer meg for den slags elektronikk

tenkte mere på missbruk av bankort som lån, tegne abonomang og den slags missbruk



tenkte på signe abonomang og sånn type missbruk, ikke direkte å ta ut penger men hvis det er mulig hadde det vert intresangt og vite
Vis hele sitatet...
Dersom du ønsker å misbruke andres identitet, uansett formål er dette etter min mening ganske forkastelig. Å stjele er forsatt å stjele selv om du gjør det med et falskt bankkort.
Sitat av methewall Vis innlegg
Dersom du ønsker å misbruke andres identitet, uansett formål er dette etter min mening ganske forkastelig. Å stjele er forsatt å stjele selv om du gjør det med et falskt bankkort.
Vis hele sitatet...
det her er bare et spørrsmål fra min side uten noe fårmål da jeg kom over en nyhetsak fra nettet der jeg har lyst til å vite mere og syntes det er interesangt og jobber som vekter, så den moralprekenen kan du ta med dit peppern gror!

også kopiere og lage identiske bankkort tenkte jeg på
Sitat av speedy902 Vis innlegg
det her er bare et spørrsmål fra min side uten noe fårmål da jeg kom over en nyhetsak fra nettet der jeg har lyst til å vite mere og syntes det er interesangt og jobber som vekter, så den moralprekenen kan du ta med dit peppern gror!

også kopiere og lage identiske bankkort tenkte jeg på
Vis hele sitatet...
Så det at du jobber som vekter gjør hvilken forskjell?
Prøver ikke å komme med noen moralpreken. Jeg forstår ikke hvilken nytte du som vekter har av å kopiere andres bankort, annet enn å gjøre livet surt for andre. Hvis du har planer om og gjøre bruken av bankort sikkrere, sier jeg stå på, men ut fra hva du skriver, er det litt utydelig hvilke planer du har.
Du sier du ikke har noen, men sier samtidig at det ikke hadde gjort noe om du kunne ta ut penger. Så hvor høy moral du har setter jeg spørsmålstegn ved, ut fra hva du så langt har sagt.
Jeg har selv sett litt på kopiering av magnetstripekort som en del av elektronikkstudiet, men først og fremst bør du sette deg inn i teorien bak magnetstriper samt hvordan bankkort faktisk fungerer og systemet er oppbygd.

Google is your friend

Skal forresten ikke komme inn på noen moralpreken, men hvis du leker deg rundt med falske visakort kommer du til å bli tatt, du legger igjen et herlig elektronisk spor overalt hvor du bruker et forfalsket kort.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Såvidt jeg forstår trådstarter, så vil han ha ett autentisk visakort mtp identifikasjon ved forskjellige anledninger, som feks registrering av telefonabbonement. Men da må man vel oppgi personnummer også?

Vet ikke om telefonselskapene har noe direkte link for å validere personnummer, eller om det bare er en ren tekststreng i kunderegisteret.
Aaah, men de sjekker personnummer direkte opp mot navn for å validere kunden, men alt av abonnementinformasjon, simkort og liknende blir sendt til folkeregistrert addr, så da må han isåfall stå ved postkassen og stjele pakken i det den kommer.
takker for svar. tenk at hvis jeg har et visakort til mr.smith men ser ikke ut som han, vil bruke persjonnummeret til for.e.k.s bil lappen, kjøpe ting i en annen sit navn også den duren. hvor mange lag er det av plast i bankkortet?hvordan trykker du bokstaver i det eller kopierer informasjonen til et annet kortogså hvordan magnetstripen fungerer
Sitat av speedy902 Vis innlegg
takker for svar. tenk at hvis jeg har et visakort til mr.smith men ser ikke ut som han, vil bruke persjonnummeret til for.e.k.s bil lappen, kjøpe ting i en annen sit navn også den duren. hvor mange lag er det av plast i bankkortet?hvordan trykker du bokstaver i det eller kopierer informasjonen til et annet kortogså hvordan magnetstripen fungerer
Vis hele sitatet...
Magnetstriper er utrolig lett å kopiere. Det er noe som heter scammer eller schimmer eller no sånt, som rett og slett er en liten kortleser du drar den igjennom, så liten at du kan feste den på belte. Ofte blitt brukt av servitører som lager som de skal "vaske" kortet ditt.
Ville nå dog sett mer på teknologien bak chippen, ettersom de begynner å gå bort fra magnetstripen.
Skal man svindle er det bare å ødelegge chippen så vil terminalen be om magnetstripen etter tre forsøk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som vet hvordan man trykker bokstavene i bankkort?
kjedelig streiting
Det å lage falske kort er ikke bare bare... For å lage et ok visakort eller liknende så vil du trenge, kort å skrive på, riktige skrifttyper, kortskriver, embossingmaskin(den som dytter ut kortnummeret), lamineringsmaskin, en skriver som skriver på kortet, + at du må være god i photoshop. Man vil også trenge hologrammer i form av visaduen, kanskje signaturstripe, og kanskje noe spesielt blekk med tanke på diverse sikkerhetsjekker som kommer opp under uv lys og liknende.

Kort sagt er dette en meget dyr investering som ikke vil lønne seg hvis man ikke har tenkt til å drive proft med dette. Da kjøper man heller noen kort.

Man kan sikkert gjøre det billigere å prøve seg på noe jallagreier, men antagligvis vil resultatet bli så dårlig at du ikke lurer andre enn deg selv.
Sitat av speedy902 Vis innlegg
hey. satte her og tenkte litt på falske bankkort.noen som hvet hvordan man lager bankkort og hvordan maskiner som kan brukes? takker for svar
Vis hele sitatet...

Maskin- w7 paint
verktøy- Saks og kniv
Diverse: neglelakkfjerner

have fun
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det å lage falske kort er ikke bare bare... For å lage et ok visakort eller liknende så vil du trenge, kort å skrive på, riktige skrifttyper, kortskriver, embossingmaskin(den som dytter ut kortnummeret), lamineringsmaskin, en skriver som skriver på kortet, + at du må være god i photoshop. Man vil også trenge hologrammer i form av visaduen, kanskje signaturstripe, og kanskje noe spesielt blekk med tanke på diverse sikkerhetsjekker som kommer opp under uv lys og liknende.

Kort sagt er dette en meget dyr investering som ikke vil lønne seg hvis man ikke har tenkt til å drive proft med dette. Da kjøper man heller noen kort.

Man kan sikkert gjøre det billigere å prøve seg på noe jallagreier, men antagligvis vil resultatet bli så dårlig at du ikke lurer andre enn deg selv.
Vis hele sitatet...
Det du skriver stämmer, dock med en viss modifikation.
Det finns flertalet sätt att fabricera visa-kort och den du valt att förklara måste anses vara den mest avancerade och dyraste. Vad talar för att man bara inte skaffar sig pvc-inkjetkort. Köper klarlack på biltema och heltplötsligt kan man skriva ut sina egna visa-kort. Dock är det fortfarande relativt ovanligt med magnetsripe på inkjetkort, men de finns om man gräver lite. Vidare, om man nu promt vill ha hologram finns dessa att köpa över hela nätet. t.ex. alibaba men då måste man köpa större kvantiteter.

Se t.ex. carder.su för att köpa både mindre kvantiteter och färdigproducerade bankkort.

Jag personligen tillverkar både ID-kort och kredit/bankkort och kan därför med säkerhet uttala mig om hur avancerad eller ej processen är. Om någon har några vidare frågor etc får ni gärna ställa dem här eller via PM.
kjedelig streiting
Sitat av Kompis. Vis innlegg
Det du skriver stämmer, dock med en viss modifikation.
Det finns flertalet sätt att fabricera visa-kort och den du valt att förklara måste anses vara den mest avancerade och dyraste. Vad talar för att man bara inte skaffar sig pvc-inkjetkort. Köper klarlack på biltema och heltplötsligt kan man skriva ut sina egna visa-kort. Dock är det fortfarande relativt ovanligt med magnetsripe på inkjetkort, men de finns om man gräver lite. Vidare, om man nu promt vill ha hologram finns dessa att köpa över hela nätet. t.ex. alibaba men då måste man köpa större kvantiteter.

Se t.ex. carder.su för att köpa både mindre kvantiteter och färdigproducerade bankkort.

Jag personligen tillverkar både ID-kort och kredit/bankkort och kan därför med säkerhet uttala mig om hur avancerad eller ej processen är. Om någon har några vidare frågor etc får ni gärna ställa dem här eller via PM.
Vis hele sitatet...
Nja med en inkjetskriver tviler jeg på at kortet vil bli så veldig proft. Du vil ikke få dytta ut sifrene, og hvordan kvaliteten på designet blir vet jeg ikke. Og man må ha hologram. Hvis man ikke skal svindle noen jallafolk som ikke sjekker kortet.

Vet ikke om du har erfaring med den siden du linker til, men jeg ville aldri ha stolt på en slik side og sendt dem penger via Wu eller liknende. Dog så kan man jo finne noen pålitlige levrandører på diverse forum.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Nja med en inkjetskriver tviler jeg på at kortet vil bli så veldig proft. Du vil ikke få dytta ut sifrene, og hvordan kvaliteten på designet blir vet jeg ikke. Og man må ha hologram. Hvis man ikke skal svindle noen jallafolk som ikke sjekker kortet.

Vet ikke om du har erfaring med den siden du linker til, men jeg ville aldri ha stolt på en slik side og sendt dem penger via Wu eller liknende. Dog så kan man jo finne noen pålitlige levrandører på diverse forum.
Vis hele sitatet...
Du kan köpa en embosser ifrån ebay för 100$, så får du som ett vanligt visa-kort. Detta är ju dock inte nödvändigt om man är fattig, kolla t.ex. visa electron / mastercard maestro. Hologram finns det inte på de gamla electron/maestro korten heller

Följdfråga? Är det någon som checkar kortet nogrant? Mina erfarenheter säger att det är typ bara asiater som kollar någorlunda noga på kortet. Hela skandinavien är grymt dåliga på att kolla.

Jag har erfarenhet från den sidan, dock måste man använda huvudet, som i alla affärstransaktioner. Låter det för bra för att vara sant, är det oftast det också

Beträffande din skepsis till inkjet-pvc kort. Kolla min signatur, där har jag några kort jag själv skrivit ut. Däribland ett norskt dl
Sitat av methewall Vis innlegg
Så det at du jobber som vekter gjør hvilken forskjell?
Prøver ikke å komme med noen moralpreken. Jeg forstår ikke hvilken nytte du som vekter har av å kopiere andres bankort, annet enn å gjøre livet surt for andre. Hvis du har planer om og gjøre bruken av bankort sikkrere, sier jeg stå på, men ut fra hva du skriver, er det litt utydelig hvilke planer du har.
Du sier du ikke har noen, men sier samtidig at det ikke hadde gjort noe om du kunne ta ut penger. Så hvor høy moral du har setter jeg spørsmålstegn ved, ut fra hva du så langt har sagt.
Vis hele sitatet...
For meg ser det ut som om han bare vil forstå elektronikken i det. Akkurat som at jeg vil forstå http://freak.no/forum/showthread.php?t=152612
Men det betyr ikke at jeg skal skyte hull i et fly og la 200 passasjerer dø.

Har absolutt ingen peiling på elektronikk så jeg kan ikke komme med noen vettuge svar her.
▼ ... over et år senere ... ▼
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Sitat av nomore Vis innlegg
Skal man svindle er det bare å ødelegge chippen så vil terminalen be om magnetstripen etter tre forsøk.
Vis hele sitatet...
Nei er ikke så enkelt.
Har du norsk kort vil ikke magnetstripen bli godkjent i norge.
er kun chip som godkjennes i norske terminaler om man har norsk kort.

Eneste magnetstripen er beregnet på er bruk i andre deler av verden hvor chip ikke brukes.

Har personlig erfaring med det.
En terminal som ikke godtok chippen min fikk bruk magnetstripe men gikk ikke gjennom.