Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Har du, som hasj/hasjisj bruker tatt steget videre til kraftigere rusmidler?
Ja 83 24,78%
Nei 252 75,22%
Stemmegivere: 335. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  108 12015
Dette er ikke et spørsmål om det er noe lurt og bevege seg videre opp "rus-stigen" etter å ha røykt hasj, bare så jeg har gjort det klart.

Det jeg lurer på er om det politiet sier, om at man begynner med kraftigere rusmidler etter man har røykt hasj.

Jeg har verken røykt hasj før, eller planer om å gjøre det, men det er interresant å vite om andres erfaringer.
Ergo: det jeg vil vite er om du, som potensiell hasjbruker, har tatt steget videre fra hasj og videre opp stigen?
Har og lyst og vite når og hvor dere vanligvis røyker dette, for å finne ut om det er et såkalt farlig/dystert miljø rundt hasj/hasjisj bruk?

Håper dere skjønner hva jeg mener
Jeg tror at grunnen til at folk går vidre etter hasj, er at de henger i litt ulovlige miljø etc, og der er andre stoffer lett tilgjengelige.
Sist endret av Aya333; 16. februar 2010 kl. 21:40.
Jeg tok kraftigere psykedelika før jeg røyket cannabis. Hvor krysser jeg av?
Sitat av ulldott Vis innlegg
Jeg tok kraftigere psykedelika før jeg røyket cannabis. Hvor krysser jeg av?
Vis hele sitatet...
Sign me up also.
Hei Jeg for min del har ikke beveget meg "opp rus-stigen" etter hasjbruk. Har alltid hatt en nysgjerrighet rundt LSD, Ketamin, 2-CB osv, men aldri dratt den lenger. Mye grunnet min alder, og at jeg selv mener jeg ikke er helt klar for det enda. Cannabis brukes sporadisk, og kun på kveldene. Som oftest 4-5 dager i strekk, så 1-2 uker pause. I 80% av tilfellene nytes stoffet alene. Ellers er jeg fra en velstående familie i nedre overklasse, så jeg vil ikke påstå at jeg er i et "farlig" miljø.
Vel, jeg prøvde alkohol efter cannabis, så ja ...
Sitat av ulldott Vis innlegg
Jeg tok kraftigere psykedelika før jeg røyket cannabis. Hvor krysser jeg av?
Vis hele sitatet...
jeg og HIGHFIVE!
Sitat av skepsis Vis innlegg
jeg og HIGHFIVE!
Vis hele sitatet...
+3, sign up
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Har alltid ønsket meg en sånn poll!
Interresant å se resultatene..
Trådstarter
65 3
hvordan kan je endre pollen?
Sitat av Andballe Vis innlegg
Det jeg lurer på er om det politiet sier, om at man begynner med kraftigere rusmidler etter man har røykt hasj.
Vis hele sitatet...
Selv om det til en viss grad er som politiet sier, så betyr ikke det at det er av den grunnen de gjerne vil at skal være sannheten... Cannabis leder ikke til tyngre stoffer direkte i seg selv. Det som leder til tyngre stoffer er blant annet miljøet rundt cannabis, som ofte har tilknytninger til andre stoffer også. En annen ting er at cannabis er ulovlig, noe som i seg selv tiltrekker en viss type folk - som har lavere terskel for å prøve andre ting.

Så ja, en stor andel cannabis-brukere tester «sterkere» stoffer, men det sier ikke så mye om cannabis i seg selv.
Sist endret av Nichotin; 18. februar 2010 kl. 22:09.
Sitat av Andballe Vis innlegg
Det jeg lurer på er om det politiet sier, om at man begynner med kraftigere rusmidler etter man har røykt hasj. Ergo: det jeg vil vite er om du, som potensiell hasjbruker, har tatt steget videre fra hasj og videre opp stigen?
Vis hele sitatet...
Det er individuelt. Jeg har testet andre ting, men holder meg stort sett bare til hasj og pot. Vil tro at de fleste stonere holder seg til blunten sin, min bror gjør i det minste det.

Sitat av Andballe Vis innlegg

Har og lyst og vite når og hvor dere vanligvis røyker dette, for å finne ut om det er et såkalt farlig/dystert miljø rundt hasj/hasjisj bruk?
Vis hele sitatet...
Når? Whenever I feel like it. Stort sett når jeg kjeder meg.
Ofte tirsdag og torsdags ettermiddag.
Hvor? Varierer. Ofte kan jeg kjøre meg en tur. Ofte sammen med venner.
Hasj-miljøet er tryggere enn Vesta-forsikring, og oftest et helt annet enn de tyngre narkomiljøene.
Sist endret av kn^tte; 16. februar 2010 kl. 21:56.
Trådstarter
65 3
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Selv om det til en viss grad er som politiet sier, så betyr ikke det at det er av den grunnen de gjerne vil at skal være sannheten... Cannabis leder ikke til tyngre stoffer direkte i seg selv. Det som leder til tyngre stoffer blant annet miljøet rundt cannabis, som ofte har tilknytninger til andre stoffer også. En annen ting er at cannabis er ulovlig, noe som i seg selv tiltrekker en viss type folk - som har lavere terskel for å prøve andre ting.

Så ja, en stor andel cannabis-brukere tester «sterkere» stoffer, men det sier ikke så mye om cannabis i seg selv.
Vis hele sitatet...
Kan tenke meg dette. Jeg har jo somdagt ingen ekte erfaring, men jeg har jo sett for meg at når man røyker hasj, så røyker man det for å slappe av. Tror jeg ville røykt det om søndager, etter å ha stått opp sent. Det er det inntrykket jeg liksom sitter med også, og det er derfor jeg reagerte litt på politiets påstander
Sitat av Crabman Vis innlegg
Hei Jeg for min del har ikke beveget meg "opp rus-stigen" etter hasjbruk. Har alltid hatt en nysgjerrighet rundt LSD, Ketamin, 2-CB osv, men aldri dratt den lenger. Mye grunnet min alder, og at jeg selv mener jeg ikke er helt klar for det enda. Cannabis brukes sporadisk, og kun på kveldene. Som oftest 4-5 dager i strekk, så 1-2 uker pause. I 80% av tilfellene nytes stoffet alene. Ellers er jeg fra en velstående familie i nedre overklasse, så jeg vil ikke påstå at jeg er i et "farlig" miljø.
Vis hele sitatet...
Da har du gått videre da Siden du prøvde cannabis, økte nysgjerrigheten for de andre stoffene. Jeg tror at cannabis kan gjøre at man blir mer lysten til å teste noe annet også, siden man da tror at det er så ufarlig.
Jeg har røkt hasj og pot ved flere anledninger, men har aldri testet noe annet.
Det som derimot fikk meg til å teste cannabis, var faktisk alkohol
Jeg har ikke gått lengre enn alkohol og cannabis og jeg har ingen planer om å gjøre det, heller. Jeg fant ut at noen nære kompiser røykte det, jeg ble selvfølgelig nysgjerrig, jeg leste en del, og så prøvde jeg det. Ingen i vennegjengen min har tenkt å ta steget videre, og som sagt, ikke jeg heller. Veldig greit med et miljø hvor alle er enige, det er vel det som gjør utslaget, altså, om du befinner deg i en litt "on the edge"-vennekrets.
Trådstarter
65 3
Enig der, jeg ville aldri funnet på å røyke hasj med noen jeg ikke kunne stole på
Vel jeg husker veldig godt jeg røyka bong før jeg i det hele tatt hadde tatt min første røyk / snus.
Alkohol rusen er jeg ikke en sånn kjempestor fan av, men må nesten bruke den på fest osv, det er jo det eneste lovlige vi har i Norge!

Men etter og ha prøvd cannabis har jeg også prøvd mye annet rart. Dette er nok fordi du kommer inn i litt snuskete miljø som ikke bare driver med hasj, men jeg ser ikke på meg selv som en rusmisbruker av den grunn.

Om loven ikke hadde vært slik hadde det nok gått i THC av ulike former på fest / Ecstasy!
Har kun røyka hasj/cannabis, bortsett fra 3 efedrin piller jeg tok i tiende klasse, men det gjelder liksom ikke... :-P

Når? I god stillingen i sofaen etter en hard dag og med for eksempel sopranos rullende på skjermen. Eller en god LP plate og venner, resten skjer av seg selv :-)
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Om loven ikke hadde vært slik hadde det nok gått i THC av ulike former på fest / Ecstasy!
Vis hele sitatet...
Delta-9-tetrahydrocannabinol (THC) er et stoff med en bestemt molekylstruktur; man kan ikke ha ulike former av det. Jeg regner med at du ikke mener ectasy som en av disse formene.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Delta-9-tetrahydrocannabinol (THC) er et stoff med en bestemt molekylstruktur; man kan ikke ha ulike former av det. Jeg regner med at du ikke mener ectasy som en av disse formene.
Vis hele sitatet...
Nei.
Hasj / pot.

Eller så hadde jeg også brukt Ecstasy om dette hadde vært lovlig, kanskje litt dårlig skrevet av meg! Men håper de fleste forstår.
Selv begynte jeg med god gammeldags brystmelk

Neida, alkohol og nikotin var nok de første ordentlige rusmidlene jeg var borti. Holdt meg til disse en stund før jeg fikk testa Cannabis med en god kompis, men var så drita full at jeg kun husker flash av det og hadde ikke sjans å single ut rusen for å huske den tydelig dagen derpå. Etter dette har jeg prøvd ut en hel del rusmidler (også de kjente "no-no's"), av den enkle grunn at jeg er nysgjerrig av natur (har siden jeg var liten gått å røyka strå og diverse, og leste meg faktisk opp på et amerikansk forum ikke ulikt Freakforum på leiting etter krydder og hageplanter man kun innta for effekt. Dette var lenge før Cannabis kom inn i bildet.) Cannabisen har aldri blitt byttet ut med disse, og etterhvert som årene har gått har jeg funnet min bane innenfor rusmidler, nemlig det psykedeliske spekteret. Disse stoffene er faktisk også noen få av de jeg har har prøvd første gang uten og være sterkt påvirket av alkohol.

Alt i alt hadde jeg nok kommet til å prøve stoff før eller seinere uansett, men har blitt godt hjulpet på vei av flaska
Sist endret av sOHaM; 16. februar 2010 kl. 22:45.
politikerene som idag er for legalisering burde avholde en slik undersøkelse. Da vil kanskje flere mennesker forstå at ikke det hovedsaklig er cannabis som leder til hardere stoffer eller misbruk, men dårlige miljøer.

Skal ikke påstå noe helt sikkert, men tror virkelig ikke at det norske folk er klar over hvor stor prosent som bruker cannabis uten å misbruke det.
Er denne undersøkelsen basert på om cannabisbrukeren har testet tyngre stoffer, eller om h€n bruker disse også jevnlig?
Hvis førstnevnte, må jeg si jeg er overrasket over prosentandelen som ikke har testet annet.
Hvis sistnevnte er hva det refereres til synes jeg det er positivt, dòg ikke spesiellt overraskende.
Sitat av stranger Vis innlegg
Er denne undersøkelsen basert på om cannabisbrukeren har testet tyngre stoffer, eller om h€n bruker disse også jevnlig?
Vis hele sitatet...

For min del ble svaret nei, jeg har ikke beveget meg videre til noe tyngre etter hasj, altså jevnlig bruk, selv om jeg har testet ut en del dritt.
Jeg prøvde hasj først, eller pot da, men er ikke dermed sagt at jeg hadde holdt meg unna alt annet hvis jeg ikke hadde tatt cannabis i førsteomgang.
Men, det var det første jeg ikk tak i, hadde det vært noe annet som dumpet i fanget mitt hadde kanskje det vært førsteforsøket.
Sitat av ulldott Vis innlegg
Jeg tok kraftigere psykedelika før jeg røyket cannabis. Hvor krysser jeg av?
Vis hele sitatet...
Sjæl ass! Rart det der..
tobakk -> alkohol -> cannabis -> cocain -> valium -> salvia -> rivotril -> amphtamine -> kratom

tobakk 100vis av ganger
alkohol 100vis av ganger
cannabis 1000vis av ganger
cocaine 10-20 ganger
valium 5-10 ganger
salvia 2 ganger
rivotril 10-20 ganger
amphetamine 5-10 ganger
kratom 3-4 ganger
Trådstarter
65 3
Undersøkelsen er basert på om cannabisbrukeren har testet tyngre stoffer, og synes at det er cannabisbruken som har ledet til dette, i grove trekk

Sitat av Skralla1 Vis innlegg
tobakk -> alkohol -> cannabis -> cocain -> valium -> salvia -> rivotril -> amphtamine -> kratom

tobakk 100vis av ganger
alkohol 100vis av ganger
cannabis 1000vis av ganger
cocaine 10-20 ganger
valium 5-10 ganger
salvia 2 ganger
rivotril 10-20 ganger
amphetamine 5-10 ganger
kratom 3-4 ganger
Vis hele sitatet...
Ville du sagt at det var de svakere rusmidlene som egget deg over på hardere stoffer, eller var det bare pur kuriositet?
Jeg regner med at det er med de fleste som det er med meg. Cannabis er ulovlig, og der går det en viktig grense. Selv om jeg ser på cannabis som et mindre farlig rusmiddel enn alkohol, var det trolig mye mer farlig for meg å begynne å røyke hasj på ungdomsskolen, enn det ville vært å begynne å drikke alkohol hver helg. Ikke bare fordi at man gjennom cannabis-miljøet ofte kan risikere å omgås kriminelle mennesker, og å bli tilbydt andre sterkere og farlige rusmidler, men fordi cannabis er ulovlig og blir betraktet som et narkotikum. Der gikk grensa mi, og når jeg først hadde oversteget den, føltes det dermed ikke så farlig å prøve disse "nye" stoffene jeg ble tilbudt. Ikke lenge etterpå var jeg avhengig av speed (amfetamin/ metamfetamin) Og jeg var ikke veldig gammel.
Jeg mener ikke å si at alle som prøver å røyke hasj/weed ender opp avhengig til et kraftig narkotisk stoff. Men jeg hadde ikke, og ihvertfall ikke i så ung alder, gått ut og lett etter speed for å prøve det...
Sitat av Andballe Vis innlegg
Ergo: det jeg vil vite er om du, som potensiell hasjbruker, har tatt steget videre fra hasj og videre opp stigen?
Vis hele sitatet...
*pirk pirk* hvordan kan dem som er potensielle hasjbrukere svare på noe dem enna ikke helt sikkert har gjort?
Tja, både og? Første ulovlige rusmiddelet jeg prøvde var jo Cannabis, og først etter å ha prøvd dette begynte jeg å se på og prøve ut stoffer som Ecstasy og Kokain. MEN DET ER IKKE FORDI JEG VAR På UTKIKK ETTER EN STERKERE RUS, det var fordi jeg hadde brutt en mental barrière, skapt av den norske nulltoleransen for narkotika og aller viktigst all PROPAGANDAEN man blir fylt med.

Husker godt første gangen jeg og kompisen skulle røyke weed, satt oppi skauen og paffa på ett par svette rizzla og forventa å trippe BALLE. Men neida, alt som skjedde var at man ble litt mer løssluppen og lettere til sinns, dette her kunne jo ikke stemme? Ei heller fikk jeg noen form for sinnsykdom og var fortsatt i live dagen derpå!

Så hadde Cannabis vært legalisert(ettersom det er så utbredt som det er), kan jeg med stor sannsynlighet si at jeg ikke ville ha kommet i kontakt med verken Ecstasy og Kokain, den såkalte "stigeeffekten??" har staten klart å legge til rette for helt selv


PS:Har forøvrig ikke noe imot rekerasjonell bruk av E og cola, men alt med måte
Jeg hadde lyst til å prøve mange forskjellige rusmidler før jeg i det hele tatt hadde røyka hasj... Endte opp med at det ble hasj først, siden det er lettest å få tak i.
"Etter hvert var ikke hasj-rusen nok, og eneste utvei var heroin!"
Fra spøk til voldtekt:

Dette er et tema jeg har diskutert evinnelig mange ganger. Anti-dop ambassadører er alltid veldig kåte på å forklare dette på "enklest mulig måte", og vil ha det i svart-hvitt. Det finnes ingen fasit eller mønster i hva som får noen til å prøve hasj, eller til å "gå videre" på sterkere stoffer. For det første er det mange som starter med sterkere stoffer enn hasj, og for det andre er grunnen til å prøve noe sterkere enn hasj forskjellig fra person til person.

Jeg er en av de som prøvde sterkere stoffer etter hasj (med unntak av alkohol). Allikevel identifiserer jeg meg på ingen måte med den oppbrukte historien "Hasj var lenger ikke nok, så eneste utvei var sterkere stoffer".
Sitat av Andballe Vis innlegg
Ergo: det jeg vil vite er om du, som potensiell hasjbruker, har tatt steget videre fra hasj og videre opp stigen?
Vis hele sitatet...
Jeg har røyka cannabis i fire år nå, og det er fortsatt det eneste jeg har prøvd. Har ikke tenkt å prøve så mye annet, unntatt LSD en gang. Men det kommer til å bli brukt som et verktøy, ikke ett leketøy.

Sitat av Andballe Vis innlegg
Har og lyst og vite når og hvor dere vanligvis røyker dette, for å finne ut om det er et såkalt farlig/dystert miljø rundt hasj/hasjisj bruk?
Vis hele sitatet...
Når? Jeg røyker som regel litt før jeg legger meg, og hører på musikk eller bare sover. Eller så kan det hende jeg tar meg et par trekk når som helst på dagen. Det kommer helt ann på hva jeg skal den dagen.
Jeg pleier også å ha noen slags "røyke fester". Vi er som regel ganske mange, er en del stonere der jeg bor. Alltid like gøy når noen plutselig roper "DEY TOOK ØØR JØØBS" også begynner alle å rope i munnen på hverandre, hehe
Eller så er vi bare noen få stykker, hører på musikk, ser på serier som South Park, Family Guy, The Cleveland Show, etc, filmer, eller bare slapper av. Aldri noe "dystert og skummelt" for å si det sånn
Jeg startet med alkohol og sigaretter også kom jeg inn i et miljø der hasj var tingen så var det x som var tingen og jeg tok 4 ganger tilsammen før jeg tenkte at dette ikke var helt min greie også var det litt amfetamin noen ganger før jeg prøvde lsd 2-3ganger og litt sopp mexican også sluttet jeg for jeg følte meg litt narkis etterhvært og folk startet og snakke om meg osv osv så nå røyker jeg bare bom i joint ingen ting annet
Det begynte tidlig med kjøttkaker, allerede i toårsalderen. Da jeg var 13 ble det litt sigarettrøyking, noe jeg fortsatt gjør på fast basis. I 14års alderen begynte jeg så smått å lukte på alkohol. Da jeg var 16 røyka jeg min første joint, og testet ikke cannabis igjen før et år senere. Så må vi 4 år frem i tid da jeg for første gang testet fleinsopp, deretter ecstasy, så kokain, amfetamin og nå for et år tilbake testet jeg LSD for første gang.

Er dog relativt overbevist om at jeg hadde testa alle disse tingene, cannabis eller ei. Må dog understreke at de eneste rusmidlene jeg benytter regelmessig er alkohol, cannabis og tobakk.
Trådstarter
65 3
Kan noen fortelle meg om det er stor forskjell på å røyke toppskuddene, eller bladene?
Vedder på at 100% her har spist iskrem før de prøvde hasj, vil det si at Iskrem fører til rusmidler?

Hasj fører ikke til noe, om man vil prøve noe sterkere enn hasj, sier man Ja. Om man ikke vil det, sier man Nei. Ditt eget valg.
Trådstarter
65 3
Sitat av mrcat Vis innlegg
Vedder på at 100% her har spist iskrem før de prøvde hasj, vil det si at Iskrem fører til rusmidler?

Hasj fører ikke til noe, om man vil prøve noe sterkere enn hasj, sier man Ja. Om man ikke vil det, sier man Nei. Ditt eget valg.
Vis hele sitatet...
Det var litt irrelevant mrcat, selvfølgelig har alle spist iskrem, de flste har sikkert tatt på seg bukser om morgenen også. Iskrem, som hverken fører med seg rus eller helsefare (unntagen i for store mengder), har ingen assosiasjoner med Cannabis. På den andre siden kan man bli fristet av sterkere rus etter å ha prøvd mindre svake rusmidler, som for eksempel hasj. Vil henvise til pollen som er øverst på siden, hvor det klart og tydelig står at om lag 20% har tatt steget videre fra hasj.
Sitat av Andballe Vis innlegg
Det var litt irrelevant mrcat, selvfølgelig har alle spist iskrem, de flste har sikkert tatt på seg bukser om morgenen også. Iskrem, som hverken fører med seg rus eller helsefare (unntagen i for store mengder), har ingen assosiasjoner med Cannabis. På den andre siden kan man bli fristet av sterkere rus etter å ha prøvd mindre svake rusmidler, som for eksempel hasj. Vil henvise til pollen som er øverst på siden, hvor det klart og tydelig står at om lag 20% har tatt steget videre fra hasj.
Vis hele sitatet...
Virker som om å ta på seg bukser om morgenen fører til rusmidler også, da.
Sitat av Andballe Vis innlegg
Det var litt irrelevant mrcat, selvfølgelig har alle spist iskrem, de flste har sikkert tatt på seg bukser om morgenen også. Iskrem, som hverken fører med seg rus eller helsefare (unntagen i for store mengder), har ingen assosiasjoner med Cannabis. På den andre siden kan man bli fristet av sterkere rus etter å ha prøvd mindre svake rusmidler, som for eksempel hasj. Vil henvise til pollen som er øverst på siden, hvor det klart og tydelig står at om lag 20% har tatt steget videre fra hasj.
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke. Hvis man i samme slengen sammenlikner situasjonen med at den eneste plassen man kunne få kjøpt iskrem var ulovlig, og da hos dealere. Det ville fått samme effekten. Det som er ulovlig tiltrekker folks nysgjerrighet. Og der han kjøper isen får han også kokain og andre stoffer.

Argumentet burde ikke brukes med en veldig seriøs tone. Men det funker bra for og understreke den feile logikken i trappetrinnteorien.
Trådstarter
65 3
Sitat av mrcat Vis innlegg
Virker som om å ta på seg bukser om morgenen fører til rusmidler også, da.
Vis hele sitatet...
Litt trangsynt skjønner jeg. Prøvde å si at noe så vanlig som å spise iskrem, eller å ta på seg bukser IKKE kan lede til narkotikabruk!
Sitat av Andballe Vis innlegg
Vil henvise til pollen som er øverst på siden, hvor det klart og tydelig står at om lag 20% har tatt steget videre fra hasj.
Vis hele sitatet...
Synes hele formuleringen her blir litt merkelig. Jeg føler det slik at du anser det sånn at disse 20% som også har testet andre "sterkere" stoffer har gjort dette som en direkte konsekvens av deres cannabisbruk.
Sist endret av Ivellios; 17. februar 2010 kl. 21:27.
slenger meg på her:

prøvde hasjisj FØR fylla, tobakk etc.
begynte så med sigaretter for å skjule andre "lukter" :P
dog holdt meg LANGT unna kjemiker-ting, men har da blitt noen andre urter for det
likevel: siden jeg har prøvd hasj, MÅ jeg da ta steget til f.eks amf?
hvor ble det av den menneskelige frihet til å velge selv?

people are sheeple
Trådstarter
65 3
Sitat av Ivellios Vis innlegg
Synes hele formuleringen her blir litt merkelig. Jeg føler det slik at du anser det sånn at disse 20% som også har testet andre "sterkere" stoffer har gjort dette som en direkte konsekvens av deres cannabisbruk.
Vis hele sitatet...
Jeg prøver ikke å si at disse 20% testet sterkere rusmidler som en kosekvens av cannabis, og jeg beklager hvis jeg har vært litt uklar. Det jeg prøver å finne ut av er om det er noen som ikke fikk nok av cannabisrusen og istedet har prøvd sterkere stoffer.
Hvis du skjønnerhva jeg mener?
Sitat av Andballe Vis innlegg
Litt trangsynt skjønner jeg. Prøvde å si at noe så vanlig som å spise iskrem, eller å ta på seg bukser IKKE kan lede til narkotikabruk!
Vis hele sitatet...
Det var en teori, read between the lines så kanskje du får med deg meldingen jeg faktisk prøvde å gi ut. Du tok bare fatt i den provoserende delen. Hvem er trangsynt sa du?
Pga all skremsels propagandaen du får fra foreldre, politiet og skolen kan det godt være at etter en har prøvd canabis så får du et mye mer åpent syn på narkotika siden hasjen du røyka ikke var i nærheten så vond som det du har hørt den skulle være. Dette forandrede synet ditt kan på mange måter gjøre at du får stor interesse for andre rusmidler som faktisk kan ødelegge deg helt i forhold til hva canabis gjør. For å svare på pollen;

Ja. Jeg tror at i miljøer der hasj blir akseptert og eventuellt solgt foregår det kansje andre ting som har med tyngre stoffer og gjøre. Og da detter du raskt ned trappa
Trådstarter
65 3
My point exactly
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Pga all skremsels propagandaen du får fra foreldre, politiet og skolen kan det godt være at etter en har prøvd canabis så får du et mye mer åpent syn på narkotika siden hasjen du røyka ikke var i nærheten så vond som det du har hørt den skulle være. Dette forandrede synet ditt kan på mange måter gjøre at du får stor interesse for andre rusmidler som faktisk kan ødelegge deg helt i forhold til hva canabis gjør. For å svare på pollen;

Ja. Jeg tror at i miljøer der hasj blir akseptert og eventuellt solgt foregår det kansje andre ting som har med tyngre stoffer og gjøre. Og da detter du raskt ned trappa
Vis hele sitatet...
Så det du sier her er at når man røyker Cannabis, så mister man dømmekraften sin? Og man kan ikke bestemme selv / ha egne meninger lengre?

Om du har lyst til å prøve noe annet, så sier man ja, om du ikke har lyst så sier du nei. Det er alt opp til deg, det har ikke noe med Cannabis å gjøre om du tar noe sterkere stoffer eller ikke.

Og om man tror at fordi Cannabis er ufarlig, så er alt annet også ufarlig, og deretter greit å prøve, så er man jo dum.

Uansett hva som skjer i livet ditt, så har du alltids muligheten til å ta avstand, og si nei.
Trådstarter
65 3
Sitat av mrcat Vis innlegg
Så det du sier her er at når man røyker Cannabis, så mister man dømmekraften sin? Og man kan ikke bestemme selv / ha egne meninger lengre?

Om du har lyst til å prøve noe annet, så sier man ja, om du ikke har lyst så sier du nei. Det er alt opp til deg, det har ikke noe med Cannabis å gjøre om du tar noe sterkere stoffer eller ikke.

Og om man tror at fordi Cannabis er ufarlig, så er alt annet også ufarlig, og deretter greit å prøve, så er man jo dum.

Uansett hva som skjer i livet ditt, så har du alltids muligheten til å ta avstand, og si nei.
Vis hele sitatet...
Det er ingen her som sier at man automatisk prøver sterkere stoffer etter å ha brukt narkotika, det som blir sagt er at etter man har prøvd et rusmiddel, som Cannabis, som er ulovlig, har man lettere for å prøve tyngre, farligere stoffer siden man liksom allerede har prøvd noe ulovlig. If you catch my drift.