Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1057
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Veldig kule bilder, men hvor mye tid har du brukt på etter-redigering? Fikk litt "dragan" vibber av bildene, men det der må da ha tatt LANG tid. Lyst til å fortelle litt hva du har gjort av etterarbeid?
helgefar's Avatar
Trådstarter
Bildene er skutt i RAW og deretter har jeg basert meg på denne tutorialen:

http://www.scottkelby.com/blog/2008/archives/1094

Det som tok lengst tid var vel oppvasken
Skyggen av capsen var jo helt forferdelig på begge bildene. Hvorfor er den sånn?
Sitat av Jo-han
Skyggen av capsen var jo helt forferdelig på begge bildene. Hvorfor er den sånn?
Vis hele sitatet...
Det er det samme med bildet på skjermen. Ser ut til at de veldig lyse eller mørke områdene lider av dette. Var helt forferdelig i forhold til kvaliteten på resten.
helgefar's Avatar
Trådstarter
Ja, har nok overdrevet noen av innstillingene, ser det ut som.
Likte ikke effektene der, motivene var morsomme nok
Skygger er svarte, highlights er blown out. Støy er fremtredende. Første bilde er også veldig soft. Den effekten der krever at du enten har perfekt belysning (strobes), eller at du maler på highlights og gjerne også skygger i en masse adjustment layers. Jeg har også sett PDF-fila fra et bilde av en fyr som gjør det med curves adjustment layers. Han brukte vel rundt 30 stykk for å få perfekt lys og kontrast overalt i bildet.
Morsom idé, da.

Uansett, så er det tidkrevende hvis man skal gjøre det skikkelig.
Jeg likte motivet med bildene, men den ekle tingen under capsen kunne blitt fjernet (ikke deg, men skyggen)
*siste post ever, 666*
Sist endret av Pagliacci; 8. mars 2008 kl. 20:36.
Liker teknikken og bildene godt, sytes det er morsomt.
Det eneste som plager meg litt er at det på bilde nr.1 er fokus på den pakka til dopapiret bak doen og en smule uskarpt i fjeset på mannen. Regner med at du har brukt speilrefleks i og med at du har skutt i raw, derfor er det en ide å selg velge fokuspunkter og ikke la kameraet styre dette selv, men det er mulig du visste det fra før
men liker bildene
Kan ikke så mye om fotografering og bilderedigering men må si effekten var veldig kul. Minnet meg om Slipp Jimmy fri, med andre ord det fallt i smak
Uten at jeg orker å gi masse kritikk nå, så ble jeg positivt overrasket av dem! Veldig stilige, imotsettning til mye annet jeg har sett idag! Stå på.