Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1597
- Mitt aller første møte med Salvia skulle ta meg med i en spiral av gamle minner, og irriterende støy -

Etter å ha lest masse om Salvia både her og andre steder på nettet bestilte jeg denne via internett for ca. åtte dager siden.

Dose: ca. 0,2g 5x Salvia Divinorum ekstrakt
Varighet: visstnok 5-7 min / jeg følte det varte 1-2 min
Utstyr:
http://www.elephantos.com/images/ALIEN_BONG_ACRYLIC.jpg

Med vanlig lighter, ikke stormlighter som "anbefalt"


Ettersom jeg og tre andre venner hadde bestemt oss for å røyke denne spennende substansen, satt vi oss ned i sofaen og gjorde klar vannbongen. Vi skulle røyke individuelt, og de tre andre skulle være "sitters".
Til tross for all kunnskapen jeg har skaffet meg rundt dette stoffet følte jeg meg forholdsvis klar for å teste stoffet selv, så jeg gjorde meg konfortabel i 3-seters sofaen jeg satt i og fylte om kammeret i bongen med røyk, jeg både gledet meg og gruet meg. Jeg knota litt med å få i meg all røyken, men lente meg tilbake i sofaen og ventet på reaksjon.

Aller først kjente jeg meg varm, men kun på den ene halvdelen av kroppen, altså på ryggen og nedover. Jeg ventet litt lenger på en reaksjon, men jeg skjønte raskt at jeg ikke hadde fått i meg nok av røyken i bongen. Jeg var også helt bevisst, så jeg var helt sikker på at jeg ikke hadde fått ordentlig effekt.
De tre andre la derfor i en ny 'dose' med Salvia (ca. 0,15g), og jeg fyrte opp på nytt. Jeg tømte nesten hele kammeret, så denne gangen fikk jeg garantert i meg nok røyk, og jeg ventet spent på en reaksjon etter jeg pustet ut røyken jeg lenge hadde holdt inne.

Før jeg visste ord av det merket jeg at jeg allerede var på vei inn i 'drømmeland', jeg svevde i en stor tykk lilla "DNA-spiral", og på veggen inni spiralen var det gamle hjemmevideoer av familien min, videoene var også rammet inn i store tykke gullrammer. Jeg synes dette var vanvittig fasinerende, og merket at jeg suste videre inn i denne spiralen. For å sitere Zabbath: "Det var mer virkelig enn virkeligheten selv", og det hele føltes helt vannvittig sprøtt. I det ene øyeblikket så jeg igjennom mine øyne, og i det andre sekundet så jeg meg selv sveve videre inn i spiralen. Kan forklares som når man åpner og lukker øynene med 10 sekunders mellomrom.
Som sagt, det er veldig vanskelig å forklare hva som egentlig skjer, så videre hva jeg så eller hva jeg gjorde er littegrann uklart, også pga. av at jeg faktisk ikke husker alt hva som skjedde.
Settingen rundt meg var ikke helt slik de burde være, det var ganske lyst i leiligheten, og i tillegg til at TV'en sto på, var rommet fylt med høylytt latter fra de tre andre vennene mine, noe som gjorde at jeg hele tiden vekslet mellom fantasiverden og virkeligheten. Jeg fant derfor ut at jeg hadde falt ned på gulvet, og jeg prøve hele tiden å fortelle han ene kompisen min hva jeg så, men jeg greide ikke å fullføre et eneste ord jeg prøvde å si. Hvordan jeg følte det kan vel best beskrives som sykt frustrerende, men ikke nødvendigvis på en negativ måte, hvis dere skjønner. Jeg merket etterhvert at hørselsansen min(!) ble tydelig forsterket, og jeg hørte en merkelig surring jeg ikke skjønte hvor kom fra. Jeg greide å presse ut å si at de skulle skru av lyden på TV'en, selv om TV'en var på mute. Jeg ba også han ene vennen min å 'ikke sitte der borte', selv om han sto midt på gulvet. Dette var hendelser jeg i ettertid husket fant sted, i og jeg var på vei ned fra trippen. Jeg følte det litt deilig, siden jeg fant det ganske slitsomt å hele tiden veksle mellom drømmeland og virkelighet.
Jeg ble også ekstremt varm på begge bena, som gjorde at jeg svettet en del under joggisen. Jeg følte meg sliten, og la meg ned i sofaen. At det var så mye prat rundt meg gjorde at jeg ikke følte meg helt konfortabel, det var ganske irriterende med så mye lyd rundt seg, også fordi jeg hadde forsterket hørsel.

Jeg merket at jeg var på vei nedover fra trippen, og gikk litt rundt i rommet for å komme til meg selv igjen. Deretter la jeg meg igjen ned på sofaen for å slappe av.


Tanker
Jeg er sikker på at settingen jeg røyke Salviaen i ikke var helt ideell. Det gjorde at jeg ikke greide å nyte trippen fullt ut.

Siden jeg var litt spektisk til omgivelsene, og det at jeg ikke har røyket dette før, fikk jeg to av vennene mine til å røyke først, slik at jeg fikk se reaksjonene deres. Men en viktig ting man da bør tenke på er: Det er nesten helt umulig å se på en Salvia-påvirket person hva han/hun føler eller mener om ting. Det visuelle fra en 2. persons syn kan ikke på noen måte avsløre hva som foregår inni hjernen på en påvirket. Noe som gjorde at jeg ikke var så skeptisk til settingen etter de andre hadde røyket, siden de så ut til å ha det nogen lunde bra under trippen. Noe som de også sa de hadde i ettertid.

"Konklusjon"
Skal garantert røyke dette igjen, men det vil bli i et stille, mørkt rom, med kun én sitter, slik at evt. latter blir minket. Jeg vil oppleve mer av fantasiverden jeg ikke fikk yte fullt ut under denne trippen.
Sist endret av battlecaT; 1. august 2007 kl. 15:29.
Jeg har samme tanker som deg, vil nyte mer av fantasiverdenen. Bestilte 2 gram 10x i overigår så det er vel her neste uke en gang... Forrige gang jeg røyka var jeg så uheldig å støte på en ekstremmegaüberbadtripp. Men vær forsiktig med dette, Husk å be sitteren om å si til deg at du har røyka salvia etter litt tid, Jeg hadde løpt i havet om ikke sitteren min hadde sagt dette til megxD
Var en av gutta. Dette var sykt. Var nummer tre på bongen, rett før trådstarter. Hitta et ganske greit stort trekk syns jeg. Lente meg tilbake i sofan og holdt det inne. holdt det vel inne i 20-25 sekunder. Blåste ut, og kjente plutselig at noe snodig noe var på gang. Merket aller første reaksjon i fingrene og armen. Armen ble på en måte bare tykkere, men samtidig høy og syltynn. Umulig og beskrive. Så tenkte jeg langt nede i underbevisstheten (det var på en måte i underbevisstheten jeg var til stede. som om hjernen og øynene var der nede og tenkte og så på alt) på en film på youtube om en kar som røyker salvia. så begynner jeg inni meg selv og gjøre det samme som han karen på filmen. Men plutselig står jeg oppreist, og går litt ut i stua. Men jeg ville tilbake til sofaen, men visste ikke helt hvordan jeg skulle komme meg dit. Dette ga meg litt dundern der og da. Men plutselig så jeg ned og så noen skinner jeg kjørte på som jeg bare skjønte ville føre meg til sofaen, så jeg bare fulgte med. Hadde ikke noe å så om jeg prøvde å bevege beina eller hode. Uansett hva jeg beveget på, ble jeg med de skinnene tilbake. Jeg hadde null kontroll over kroppen liksom. Men jeg kom tilbake til sofan. Da var jeg fortsatt litt ukomfortabel, så jeg lukka øynene og fikk kontroll igjen. men så begynte jeg og komme litt ned igjen. Og på en måte så konsentrerte jeg meg om å treffe rett virkelighet. Eller tid. Jeg følte en kort stund at jeg gjennopplevde noen tidligere dager. Men så kom jeg ned og ting var bare helt chill i 20-30 min. Var som trådstarter sa x5 ekstrakt. Holdt for meg ass. Men, dette er ikke noe leketøy. Bare en liten advarsel til de som tror det er helt ufarlig og mildt. Jeg var slunget heelt ut av virkeligheten. Det jeg ble fortalt jeg gjorde, hadde jeg ikke peiling om at hadde skjedd.
Du tok 1 trekk av 5x, jeg tok 3 trekk av 10x. Men virka ikke som om din var like jævlig som min. Jeg fikk så panikk at jeg hadde plutselig løpt som faen mot havet, Husker at det kjentes ut som om tida blei til en person som ville roe meg ned ellernoe så han lot samme sekund gå igjen og igjen og var nesten som om jeg smelta sammen med bakken så jeg prøvde å reise meg opp med var plutselig nede igjen hver gang jeg reiste meg. SÅ jeg sprang som faenxD
Høres ikke spesielt morro ut. Har episoden gjort deg spektisk til å prøve igjen?
Har sjønt at salvia ikke er en morro ting, det er ikke artig eller deilig. Det er en syk ting som ødelegger verden om du ikke har respekt. Har litt noia for å gjøre det igjen, men har bestilt 1 gram 10x som kommer neste uke cirka, Så skal få testa det igjen og se om jeg er mer heldig da^^ Men skal sitte hele natta med noen kompiser og vente til jeg er klar for det... Har enda ikke sjønt hva som sjedde under trippen helt.
Hmm. Den surringa ... lyden av surring rettere sagt. Har opplevd den så jævli mange ganger på salvia.
jeg vil beskrive den som salviasangen så koslig. høres rettere ut som en dame som synger "smir smir salvia,Smir smir salvia " Med en liten touch av en vaskemaskin som står å går
Har flere kompiser som har igjenkjent denne lyden/melodien.

Noen flere som kjenner seg igjenn?
Synes mer at det kjennes ut som en dame som prøver å roe deg ned, hun snakker/synger DRITTFORT men samtidig rolig og forsiktig på et språk man ikke forstår.
Har fikset noe mer 5x Salvia, og lurer på hva jeg evt. burde gjøre allerledes denne gangen for å få en bedre tripp, og forhåpentligvis oppleve mer av visualsene jeg hadde forrige gang.

Noen tips bortsett fra det jeg skrev i rapporten over?
Brukte dere vann bong eller tørrbong? Har llyst til å teste dette selv.. Dette med stormlighter skal viss være oppskrytt sån som jeg har fatta d uansett da
bruk vannbong, er ikke vits med stormlighter, det blir jo bedre for da slukker ikke flammen så lett som vanlig lighter men vanlig lighter funker like bra
Thanks alot! Hehe... Så, en 0.2 er egentlig alt man trenger med 5x ekstrakt? Sånn for nybegynnere hvertfall? Har jo trippa en del på sopp, men salvia skal jo være mer intenst selv om d varer kortere :P
Hvordan er det med og få dette gjennom tollen og inn i norge og hvor mye koster det sånn ca for en brukerdose?
Du kan få kjøpt 0.5 gram rundtomkring men vet ikke om de er til å stole på, www.deva-ethnobotanicals.com er trygg og de sender salviaen (om du bestiller extract) i en vanlig konvolutt mellom et bretta A4 ark. Bestill 1 gram, 10x koster cirka 200, 5x koster vel 100-150, er ikke sikker.