Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1543
Official parptarf
Parptarf's Avatar
Som noen sikkert vet åpnet Slagen Paintball i helgen så jeg var bortom.
Når jeg ikke spilte eller filmet tok jeg noen bilder.

Alle er tatt med Nikon D3 og Tamron 70-200 f/2.8

Trykk på bildene for større versjoner.
http://farm9.staticflickr.com/8028/7102563871_47143fc42d.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7274/7102564147_9199fc1fc7.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8007/6956495742_514b61e73e.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7180/6956496240_b7cfafc4ac.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7209/6956496660_5ca76d0684.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7061/7102565783_bd9f1145d1.jpg
Sist endret av Parptarf; 22. april 2012 kl. 22:39.
Fine bilder, likte best nr1.
Men vannmerket ditt var meget stort.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
En del tettere crop vil løfte bildene dine en hel del. Nå er det mye rundt selve motivet som bare forstyrrer.
Official parptarf
Parptarf's Avatar
Trådstarter
Tar jeg tettere bilder på de jeg har valgt å ta bredere så mister jeg so sammenhengen og kompsisjonen med laget. Da blir jo bildet bare et isolert portrettbilde. Bilde 4 og 5 er tettere ettersom det ikke er noe interessangt rundt subjektet.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Err, nei? Det første for eksempel. Du er på såpass stor avstand fra motivet at husene bak (som ikke er så langt unna motivet), at det er en dybdeskarphet. Husene forstyrrer, og jeg vet ikke hvorfor du ikke skulle kunne kutte vekk de to øverste og den nederste sjudelen av bildet.

Du er tydeligvis veldig opptatt av rettighetene dine til bildene, men med din tillatelse kan jeg laste opp noen raske skisser over hvordan jeg tenkte crops.
Official parptarf
Parptarf's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Err, nei? Det første for eksempel. Du er på såpass stor avstand fra motivet at husene bak (som ikke er så langt unna motivet), at det er en dybdeskarphet. Husene forstyrrer, og jeg vet ikke hvorfor du ikke skulle kunne kutte vekk de to øverste og den nederste sjudelen av bildet.

Du er tydeligvis veldig opptatt av rettighetene dine til bildene, men med din tillatelse kan jeg laste opp noen raske skisser over hvordan jeg tenkte crops.
Vis hele sitatet...
Så du tenker på å croppe vekk fra 3:2 formatet? Tenkte du mente å zoome lengre inn jeg da. Croppe vekk fra orginal apect ratio er noe jeg aldri gjør desverre.
Min mening om akkurat komposisjonen på det bilde er at å zoome inn eller croppe det ville ødelagt komposisjonen.

Men det er bare min mening, jeg spør jo etter kritikk her.

Edit: Jeg tar og leker meg litt i redigeringsprogrammet nå, tar og cropper litt rundt her og der for å se om jeg ser hva du mener.
Sist endret av Parptarf; 23. april 2012 kl. 12:36.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Aldri noe annet enn 3:2? O.o Hvorfor ikke?

Men selv med den begrensningen kan de forbedres ved cropping.
Official parptarf
Parptarf's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Aldri noe annet enn 3:2? O.o Hvorfor ikke?

Men selv med den begrensningen kan de forbedres ved cropping.
Vis hele sitatet...
Har aldri likt det, personlig preferance kanskje.

Men jeg kan se litt hva du mener med et tettere crop, på det første bildet.
De andre ville det ikke funket med. (Ja jeg prøvde nå nettopp)
Det vil fjerne en del av action følesen på bilde 2, 3 og 6.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Da anbefaler jeg at du begynner å eksperimentere med crops. Mye å hente.

Veldig uenig med at det ikke ville funket på andre. Jeg vet ikke hvordan du har croppet dem, men jeg har et par jeg synes funker.
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Stig Bjerke ja, hadde en del kontakt med deg på splat. Stilige bilder som vanlig
Official parptarf
Parptarf's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Da anbefaler jeg at du begynner å eksperimentere med crops. Mye å hente.

Veldig uenig med at det ikke ville funket på andre. Jeg vet ikke hvordan du har croppet dem, men jeg har et par jeg synes funker.
Vis hele sitatet...
Sant så sant, bare å sende meg dine forslag på PM altså, null stress det.

Prøvde litt med crops før men det falt liksom aldri naturlig inn for meg. Croppe i 3:2 i redigeringen er noe jeg har lyst til å slutte helt 100% med for å heller bli flinkere på komposisjon i kameraet.

Så det blir heller å prøve med tettere utsnitt neste gang jeg tar bilder.
Sist endret av Parptarf; 23. april 2012 kl. 13:57.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Parptarf Vis innlegg
Sant så sant, bare å sende meg dine forslag på PM altså, null stress det.
Vis hele sitatet...
Skjer ikke. Dette er et forum, og denne tråden er ikke din eiendom. Andre skal også kunne lære (:
Prøvde litt med crops før men det falt liksom aldri naturlig inn for meg. Croppe i 3:2 i redigeringen er noe jeg har lyst til å slutte helt 100% med for å heller bli flinkere på komposisjon i kameraet.
Vis hele sitatet...
Jeh, er en greie å komme seg over. Men som regel tar man bilder i 3:2. Selv om man kan velge mellom forskjellige aspekter i kamera. Du har ikke muligheten til å velge 3:2.4902.
Official parptarf
Parptarf's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Skjer ikke. Dette er et forum, og denne tråden er ikke din eiendom. Andre skal også kunne lære (:Jeh, er en greie å komme seg over. Men som regel tar man bilder i 3:2. Selv om man kan velge mellom forskjellige aspekter i kamera. Du har ikke muligheten til å velge 3:2.4902.
Vis hele sitatet...
Vet at man tar 3:2 i kameraet. Det er bare enklere å skrive "croppe i 3:2" istedenfor "croppe i standard format".

Og selvfølgelig kan du poste opp forslagene her også.
Trudde jeg la det til, men det gjorde jeg tydeligvis ikke.
Det første er et greit åpningbilde, men resten blir veldig kjedelige. De er alt for like og det er mange rygger. Jeg savner variasjon i bildene her, noen burde være myyye tettere og du burde definitivt stått et bedre sted. Hvis det var dette laget spesielt du skulle fotografere burde du ha stått mer på det andre laget sin side så du får ansiktene til de du tar bilder av.

Mer variasjon, vidvinkel, tele, tettere crop, løsere crop. Litt diverse og dette kunne blitt en bra bildeserie. Skulle du fått det enda bedre burde du hatt med forberedelsene før kampen og det som skjer etter kampen - utenfor banen.