Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1169
Lekte litt i studio jeg, ble halveis fornøyd med lyssettinga.
dere får bare unnskylde at jeg ikke har skalert de ned noe særlig..
hvem liker dere best?
Personelig liker jeg det som er tatt igjennom vifta best

Skutt med Nikon D7000, 50mm. om det er interressant.

Slakt ivei

1.


2.

3.
Er meninga at lampene skal værra med i bildet, bare så det er sagt.
Sist endret av random36598; 15. mars 2012 kl. 00:39.
Bilde 1: er jo litt spennende gjennom den viften, men føler ikke akkurat du har prøvd så veldig hardt med så mange vinkler fra denne kanten siden du endte opp med å vise akkurat dette ... personlig synes jeg at øyner er viktig å få med, dem er med å dra intressen og fokus til seg, men siden dette mangler mister bilde litt at fokuset. Vurder en bedre komposisjon.

Bilde 2: Har du i det hele tatt hatt dette bilde innom PS eller noe annet å fått korrigert den der skyggen som har en haug med artifacts i seg ? eller kanskje det var i PS eller lignende at du faktisk gjorde den tabben å feiljusterte litt og ikke la merke til det ? Croppingen er rett på albuene også ... funker ikke så bra, gi mere luft der. Muligens fiks litt på det uryddige håret. Liker ikke helt blåtonen som skinner hardere igjennom på venstereside rundt modellen ... dette bør være balansert på begge sider. Kutte bilde på hoften ved genserens slutt kan kanskje være smaksak, men jeg ville ha fått med litt mere nedenfor slik at mere av di feminine formene kommer fra ... slik som i 3.Bilde.

Bilde 3: ... igjen med disse artifactsene i bakgrunnen ... håper virkelig dette er er noe compression artifacts pga. av jalla JPEG. Mye gåsehud ellers som trenger litt shopping. Ene finger på høyrehånd stikker litt ned i lommen ... pirke detjal. Utsnittet og komposisjon er bedre enn i 2.Bilde.
Ingen av disse bildene ga meg noen som helst følelse. Hvem som helst kunne fått en jente til å se inn i kameraet med et kjedelig uttrykk i ansiktet. Her trengs det noe mer.
Gjest
Trådstarter
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Bilde 1: er jo litt spennende gjennom den viften, men føler ikke akkurat du har prøvd så veldig hardt med så mange vinkler fra denne kanten siden du endte opp med å vise akkurat dette ... personlig synes jeg at øyner er viktig å få med, dem er med å dra intressen og fokus til seg, men siden dette mangler mister bilde litt at fokuset. Vurder en bedre komposisjon.

Bilde 2: Har du i det hele tatt hatt dette bilde innom PS eller noe annet å fått korrigert den der skyggen som har en haug med artifacts i seg ? eller kanskje det var i PS eller lignende at du faktisk gjorde den tabben å feiljusterte litt og ikke la merke til det ? Croppingen er rett på albuene også ... funker ikke så bra, gi mere luft der. Muligens fiks litt på det uryddige håret. Liker ikke helt blåtonen som skinner hardere igjennom på venstereside rundt modellen ... dette bør være balansert på begge sider. Kutte bilde på hoften ved genserens slutt kan kanskje være smaksak, men jeg ville ha fått med litt mere nedenfor slik at mere av di feminine formene kommer fra ... slik som i 3.Bilde.

Bilde 3: ... igjen med disse artifactsene i bakgrunnen ... håper virkelig dette er er noe compression artifacts pga. av jalla JPEG. Mye gåsehud ellers som trenger litt shopping. Ene finger på høyrehånd stikker litt ned i lommen ... pirke detjal. Utsnittet og komposisjon er bedre enn i 2.Bilde.
Vis hele sitatet...
Utfyllende og nais!
Er forsvidt enig i alt du sier også, og ja er nok jpeg kompressjon vi ser her

Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Ingen av disse bildene ga meg noen som helst følelse. Hvem som helst kunne fått en jente til å se inn i kameraet med et kjedelig uttrykk i ansiktet. Her trengs det noe mer.
Vis hele sitatet...
Lyssettinga da, var den awesome, eller teit?
For min del (har dog ikke noe mer enn very basic knowledge innenfor fotografi) så så lyssettinga kunstig ut. Spesielt på bilde nr 2 skurret det, og så ut som noe som er lagt til i photoshop. Jeg skjønner dog tankeangen bak det å vise lampene på bilde 3, men modellens øde uttrykk ødela det desverre. Du trenger noen som kan skape dynamikk i bildet, hun bare.. Står der. Greit nok mennesker automatisk vil se på pene personer, men hun må og skape noe liv i bildet, og det gjør hun ikke i det hele tatt.
Sist endret av Nerdefruen; 15. mars 2012 kl. 01:36.
Å sette en lampe bak noen kan bli gjort kulere.
Det er kult om du tar et fargefilter foran ei lampe og setter den på bakgrunnen så du får en upwards lyskjegle i valgfri farge.
Gjest
Trådstarter
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
For min del (har dog ikke noe mer enn very basic knowledge innenfor fotografi) så så lyssettinga kunstig ut. Spesielt på bilde nr 2 skurret det, og så ut som noe som er lagt til i photoshop. Jeg skjønner dog tankeangen bak det å vise lampene på bilde 3, men modellens øde uttrykk ødela det desverre. Du trenger noen som kan skape dynamikk i bildet, hun bare.. Står der. Greit nok mennesker automatisk vil se på pene personer, men hun må og skape noe liv i bildet, og det gjør hun ikke i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Utrolig hvordan folk kan åpne ens øyne sånn altså!
takk for utfyllende svar (:

Legger ved et litt mer dynamisk bilde også jeg
Eller?
Weird crop, i know
Sist endret av random36598; 15. mars 2012 kl. 10:20.
Sitat av hellotitty Vis innlegg

Lyssettinga da, var den awesome, eller teit?
Vis hele sitatet...
Det første ser spennende ut, fin positur på modellen og lyset ser greit ut. Bare kjipt den jævla vifta står i veien!

Det andre er kult lyssatt, men du har litt for mye juice i lyset bak sånn at håret blir veldig utbrent.

Det siste er det definitivt best lyssatte. Hovedlyset kunne nok vært litt høyere oppe. Styrken på rimlightsa er spot on, men jeg tror det kunne vært veldig mye bedre om du ikke hadde hatt med lampene i bildet.

Grunnen til at jeg i utgangspunktet liker det første er fordi modellen ikke er skutt rett framfra. De andre blir litt rådyr i billys. Så et godt tips kan være å få henne til å snu overkroppen litt slik hun ser litt over skulderen. Skal ikke mye til, men det ser veldig mye bedre ut i mange tilfeller!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lyssettinga er helt feil, det nærmeste du har kommet et ordentlig resultat er bilde nr 2 hvor du har antydning til forskjell mellom key og skygge side, spissen (baklyset) derimot er satt for lavt og konsekvensen er et omriss fra skuldre og opp til hodet,+(at det søler litt på den ene armen) det blir som en veldig unaturlig glorie siden du ikke har noe særlig kontraster i ansiktet.
Neste gang kan du prøve å sette lampa bak høyere og spissere, slik at den treffer lenger på objektet og du vil øke dybdefølelsen. Det er vel hovedproblemet ditt med lyssettinga på alle tre bildene, de er lyssatt uten tanke på å skape dynamikk eller dybde i bildet. Bilde nr 3 er dama flat som en padde, frontalt lys er sjeldent pent. Prøv neste gang å sette hovedlyset ditt fra litt fra siden, så har du no hvitt på andre sida som kan gjøre andre delen av ansiktet litt lysere. Ikke vær redd for skygger i ansiktet, bruk det heller til å fremheve ansiktsuttrykk og følelser