Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2552
Vurderer å prøve hasj nå til helge, men er litt små skeptisk, så jeg har et par spm som jeg lurte på om noen her kunne svare på ?


-Er det mulig å ta overdose ved å røyke ?
-Hvor mange gram trenger jeg første gang ? har ikke planer om å bli helt "stein" men bare for å pøve liksom
-Hva er prisen per gram ?
-Er det lett å se på en person om han/hun har røyka ? litt skeptisk på om mor kan merke d

Tar gjerne i mot råd o.l

Takk takk
-Er det mulig å ta overdose ved å røyke ?
Nei
-Hvor mange gram trenger jeg første gang ? har ikke planer om å bli helt "stein" men bare for å pøve liksom
De fleste merker ikke første gangen sin, (jeg merka etter 3 gang)
-Hva er prisen per gram ?
Kommer ann på hvor du er, men ca 100
-Er det lett å se på en person om han/hun har røyka ? litt skeptisk på om mor kan merke d
Ja, på øya er det veldig lett og se. Annsiktet også.
-Tar gjerne i mot råd o.l
Søk gjerne på forumet, finner du masse av det du lurer på(vis ikke alt)
Sist endret av RosaKarpe; 10. september 2007 kl. 01:24.
Du kan ta overdose,. men du skal røyke så vanvittig mye at mange svarer nei på det spørsmålet
Kjøp deg gjerne en ener(1g) Det var det jeg hadde første gangen.
Vanlig pris jamt over landet er vel 100kr/g
ok, takker for svarene
Men, lurer på en litn ting til
Har hørt at det går an at hasj kan vere malt med heroin eller noe i den duren, hvordan kan jeg se om det er malt eller ikke ?
å ta overdose av hasj er veldig lite sansynelig
du må nok prøve deg frem
jeg vet ikke om det e lov å diskutere priser på forumet, men det ligger vel på 100 kr per gram
ja det varierer vel fra person til person men det går vel ann å se på deg.
Ps dette ingen oppfordring til å røyke hasj,for når du har du har røykt en gang kommer du nok til å gjøre det igjen...
hmm, sant nokk, men har lyst å prøve... Vennar av meg sier det er så digg osv ;p så må nesten teste, eller annbefaler dere på d sterkeste å ikke gjøre d ?
Du kan ta overdose visst du tar inn 3 ganger din egen vekt.
Du bør ikke gå hjem til moren din med en gang.. vent noen timer først.. Øynene blir ofte blanke, og kanskje røde.

Hasj kan være penslet ja. F.eks med heroin. (Det er vanskelig og se om dette er tilfellet.) Dette oppstår som oftest visst hasjen er dårlig. Da pensler selgeren klumpen kanskje. For å få det til å virke som om hasjen er bedre enn det den er. Dette er så lite at man sjeldent tar skade av det.
Sist endret av Mcmak; 10. september 2007 kl. 01:39.
Jeg vil anbefale deg og ta med en god venn du stoler på og ha huset for deg selv eller en hybel du kjenner noen som bor i er stress hvis du går rundt å tenker på at morra di kan komme inn på rommet liksom.
Hvis du vil være sikker på at morra di ikke merker noe ikke gå hjem på ca 3 timer.

Prøv deg fram med en 1er først du kommer sikkert ikke til å få funk anyway.
Overdose lite sannsynlig.
Som sagt så mange ganger før, mulig heroinpensla shit finnes, men at du skal få tak i det er ytterst tvilsomt. Hvorfor pensle dårlig, billigshit med dyr heroin?
Takker for gode svar
Vil d lukte noe spess ? eller bare vanlig røyk ? btw: røyker til vanlig ;>
Hasj i seg selv lukter jo mer søtlig enn vanlig røyk. Men det er lite sannsynlig at det lukter av klærene dine når du kommer hjem.
ok, flotters

Takker for gode svar :€
Hasj i seg selv er greit nok. Om du holder deg til en gang i blandt.
Men problemet er, at det som regel ender opp med at det blir oftere og oftere. Avhenging av hvilket miljø du er/havner i. Som regel et lite trivelig miljø fra min erfaring.
Kjøp deg 1-2gram hasj og 2-3øl.
Det er sant det mange sier at det kan hende du ikke får funk første gang du røyker, men det er da langt unna mesteparten som ikke får funk. Men som sagt så kan det skje så derfor kjøper du deg noen øl og drikker først. ØL forsterker hasjrusen veldig mye!

Etter du har drukket øln så vil jeg anbefale deg og røyke pipe eller bong første gang. Gjør du dette så vil jeg si at kjangsen er gaaanske stor for at du vil kjenne rusen!

Gjør det en plass du ikke vil bli avbrutt av foreldre eller andre folk som egentlig ikke skal vite at du røyker. Ikke bare pga du kan bli busta, men det er ikke noe artig og sitte med noia for hver jævla lille lyd

Du trenger heller ikke være redd for og få overdose eller få heroinpensla hasj. Hvorfor pensle hasjen med noe så dyrt? Da går man jo i minus. Pensling av heroin er noe man gjør for selvbruk.

Det vil lukte annerledes enn vanlig tobakk, så hvis du skal røyke det inne en plass der det ikke røykes hasj/pot til vanlig så burde du blåse ut av vinduet og lufte godt etterpå. Og kanskje røyke en sigg for og overdøve lukten.


Hvis du er usikker på hvordan hasj ser ut så kan du gå på linken nedfor:
http://www.gladsaxe.dk/Files/Billede...hash_large.jpg

Her har du en måte og røyke hasjen din uten tobakk:
http://www.youtube.com/watch?v=aUQQHSeS-5Y

Velkommen til forumet!
Har du flere spørsmål så skal du bare spørre


Edit: Drugs are bad, smoke weed!
Sist endret av rbt; 10. september 2007 kl. 02:32.
hmm, håper jeg greier og begrense meg
er i et godt miljø, har nesten alltid noe å gjøre på, dagene er alltid fulle med akriviteter o.l
men det som er litt små riski er; - er det stor sannsylighet for at jeg kommer til å kutte ut mange av de tingene jeg holder på med på fritiden, for å røyke? eller er det lett å kontrolere ?
Altså å havne i et såkalt hasjmiljø, hvor alle bare sitter hjemme hos en kompis å røyker hver eneste helg, er ikke akkurat det du burde bruke tenårene dine på, mener da jeg.

Gjør det en gang i blandt, og dra heller ut på helgefylla sammen med gode venner hvor du også har større sjanse til å treffe nye mennesker

Sitat av xazer123
er det stor sannsylighet for at jeg kommer til å kutte ut mange av de tingene jeg holder på med på fritiden, for å røyke? eller er det lett å kontrolere ?
Vis hele sitatet...
Nei, det er lett å kontrollere, men ikke forelsk deg såpass mye i cannabis at du velger bort venner og sunn aktivitet, hvis du kommer til det stadiet, da er det ikke like lett å kontrollere.



Ikke rettet mot noen, og selvfølgelig heller ikke ment som en pekefinger
Sist endret av battlecaT; 10. september 2007 kl. 02:25.
rbt: Tusen takk for tips
Ikke endre live ditt for det om du prøver hasj eller begynner og røyke hasj!

Hold vennene dine og hobbiene dine! Lev livet akkurat som du gjorde før, men røyk en gang i blandt!
battlecaT: ok, ordner seg sikkert ;=)

Men jeg røyker fast til vanlig, og kjenner godt når røyke suget kommer
Vil jeg kjenne det like godt med hasj? :s
om det er like stort sug, så er jeg redd for at det kommer til å bli en vane å røyke hasj
Sitat av xazer123
battlecaT: ok, ordner seg sikkert ;=)

Men jeg røyker fast til vanlig, og kjenner godt når røyke suget kommer
Vil jeg kjenne det like godt med hasj? :s
om det er like stort sug, så er jeg redd for at det kommer til å bli en vane å røyke hasj
Vis hele sitatet...
Jeg vil si at tobakk suget er større en hasjsuget, men det kan jo være forskjellig fra person til person. Jeg vet ikke..?
Jeg har ikke noe problem med og røyke hver dag i 1 mnd og så ta pause i 1 mnd, men kanskje andre har problem med det. Vil anbefale deg og ta noen ukers pause etter du har røyket noen ganger for og så se om du har noe sterkt sug.
den er grei


btw: Digger dette forumet<3
Sist endret av xazer123; 10. september 2007 kl. 02:52.
Men!
Før denne tråden stenges fordi du har fått svar på alt du har lurt på, vil jeg heller anbefale at du røyker marihuana i stedenfor hasj! Mye chillere
å ?
har ikke så mye peiling på dette her ;p så det sier meg igrunn ikke så mye ;p
Men det er samme prinsipp ? rulle osv ? så røyke ?
Haha, ja. Les litt ned på første posten under Den store cannabis-tråden, så skjønner du greia.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg ser det er skrevet veldig mye om overdoser og så videre her på forumet, og jeg selv har antakeligvis skrevet flere ganger at det ikke er mulig å ta overdose på cannabis - men det er strengt tatt feil. Det er viktig å skille mellom dødlige overdoser og overdoser i den forstand at man får i seg for mye - røyker man alt for mye cannabis vil man som oftest (hvis man ikke er påvirket av andre stoffer) rett og slett bli veldig veldig fjern, og så sovne. Røyker man ALT FOR MYE vil man kanskje bli kvaml og kaste opp, og såklart - sovne.

Men dette er strengt tatt ikke noe du trenger bekymre deg for - en cannabisoverdose er ufarlig.
At en overdose ikke er mulig er feil, men en overdose med DØDEN til følge er derimot et helt annet kapittel.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Folk sier at hasj lukter søtlig, men jeg synes det er en ganske "feil" beskrivelse av det...
Er mye som lukter søtt, på mange forskjellige måter.

Brennende brake, er for meg en bedre beskrivelse
Får alltid max mimrestund fra speideren når noen fyrer i nærheten av meg (aaaah, the memories).

Er du skikkelig "stein" er det forresten null problem å se at du er rusa.
Når noen er skikkelig ballefjerne ser det ut som de kommer rett ut fra Dawn of the Living Dead eller noe i den dur.
Selv om hasjoverdose er ufarlig, er det ubehagelig... Så ikke fyr opp så mye du kan for å bli mest mulig stein... ekke no fett
Ok, mine tips til jomfruer.

1. Ikke forvent for mye. Cannabis er ikke noen veldig sterk rus. Som mange beskriver den gir den som regel en avslappende, euforisk rus. Så derfor sett deg godt tilbake, se en film eller noe, å røyk litt. Ikke sitt å vent på rusen å sånn. Den kommer når den kommer.
2. Hasjen i Norge er dessverre som regel ganske dårlig. Et lite tips når du skal kjøpe er: Er den tynn, hard, og har en konsistens som sand når du varmer og gnir den ut med tobakk, er den veldig ofte crap. Tykk hasj derimot, som oftest bøyelig, er som regel god hasj. Du vil etterhvert se det på hasjen, lukten osv.
3. I den siste tiden har prisene endret seg litt, merker ihvretfall jeg. Grammene ligger på mellom 100 og 150 kr. 150 kroners shit har blitt vanlig. Til gjengjeld, det man betaler 150 for, knuser 100 shiten. Jeg kjøper alltid shiten til 150 vist det er flere typer og prisforskjeller. Grunnet: Standard hasj: etter ca 3 trekk, brukt opp 0,6 g ca, så er jeg liksom ok fjern. Røyk opp resten, og du har en time kanskje litt mer eller mindre, med en grei rus. 150 kroners shiten derimot, pleier det å holde med 0.1 g i hvert trekk på bongen. 0,3 - 0,4 i joint. Rusmessig, THC innholdsmessig, tjener man mer på 150 kroners hasj. Så derfor anbefaler jeg folk kjøpe det. (Viktig å presisere at shiten til 150, SKAL være god! 150 er egentlig for dyrt, så klag dersom det ikke holder mål)
4. Jeg har hatt med en del jomfurøykere nå, og har bare møtt en person som ikke ble fjern første gang. Når du røyker første gang, er det lurt å vær med en som har god peiling. F.eks, om en joint er bra eller dårlig rullet, kan spille stor forskjell på om man blir fjern eller ikke.
5. Dersom du skulle oppfatte rusen første gang som overveldende, så få i deg sukkerholdige søtsaker. Drikk litt brus, spis en sjokolade, du kommer ned igjen fortere. Samtidig prøv og fokuser på de positive tingene. Jobb videre på de, og eliminer de negative. Gjelder alle rusmidler. hjalp meg godt gjennom den første turen min på Salvia.

Ps: Noen skrev et tips om at du burde drikke noen øl først. Drit i det. Første gangen bør du bare fokusere på hasjrusen uten at andre rusmidler spiller inn.

Lykke til!
Bare et lite tips.

Hvis ingen av dere er gode til å rulle så er det mulig å kjøpe ferdigrullete cones, det er i hvert fall mulig å kjøpe i Oslo. De ser slik ut http://www.shangri-la.no/shop/index....products_id=73 og gjør alt veldig mye enklere.
eg meiner at visst du vil kjenne den skikklige cannabis rusen bør du ta ca 0.1-0.2 reint i ein vannbong for så å fyre opp. gir ein mykje reinere og du blir så mykje høgere enn visst du blander med dritt tobakken hehe. og det er noe hasj som er god kvalitet på i norge. tok å fyrte opp 0.2 reint i ein vannbong i går og var fjern etter 1 trekk. ganske deilig egentlig hehe
takker for gode tips og svar
Vet du hvordan du mekker? (Får gjort om hasjen til noe røykbart) Dette er ganskje kjekt å kunne, ellers kan jo det ha noe å si på om du vil merke rusen eller ikke. Er ikke bare å tenne på den brune klumpen eller weeden du får, du burde tilberede den.

Sitat av 420
2. Hasjen i Norge er dessverre som regel ganske dårlig. Et lite tips når du skal kjøpe er: Er den tynn, hard, og har en konsistens som sand når du varmer og gnir den ut med tobakk, er den veldig ofte crap. Tykk hasj derimot, som oftest bøyelig, er som regel god hasj. Du vil etterhvert se det på hasjen, lukten osv.

Vis hele sitatet...

Synes forresten ikke dette er helt korrekt, myk shitt kan like gjerne være dårlig som hard shitt. Jeg har fått veldig dårlig shitt 2 ganer og begge gangene var den myk.
Det kommer helt ann på hvordan type man får tak i. "Esings og pollen" pleier da å bli til "sand" når jeg gnir den
Syns det er omvendt jeg.... MYE god bønne i norge. Hvartfall oslo/akershus
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg måtte røyke 11 ganger før hasj fungerte på meg, så ikke forvent deg så alt for mye. Vanligst er vel 1-3. gangen.
Ikke gå hjem til mamma etter du har røykt, med mindre du vil at mamma skal vite hva du har gjort på.
Mamma'er har generelt mer kunnskap om rusmidler idag, enn for 10 år siden. Legg skylden på din evt. storebror.

*Ack.* Finnes utallige tråder og poster ang. dette tema fra før av. Trådstarter har fått svar på spørsmålene han kunne ha funnet ut av selv, ved å søke på forumet - Linker er nevnt.