Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 14520
Sitat av Alden Vis innlegg
Isolere seg fra verden? hva i all verden snakker du om? Jeg snakker om de millionene som blir gitt vekk på plutselige hendelser som å hjelpe andre land med gjeld og Eu krisene som har vært... jeg snakker ikke om Nød hjelp eller miljø agvifter. Men de pengene som blir sendt ut fra landet som kun blir sendt ut fordi vi har midler til det. Men vi har ikke midler til å moderinsere oss når det gjelder Helseomsorgen, Eldreomsorgen og veinettet. Vi lever fremdeles på 1980 tallet når det kommer til dette. Fordi Norge skal snu vær eneste krone når det kommer til sitt eget. Men sender gjerne ut 100 vis av mill uten å rynke på nesen til andre land som har fucket opp økonomien.
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke for meg at Norge "gjerne" deler ut masse mill med glede. Hvis man ser på det store bildet har krisepakker en større hensikt enn kun å redde et land fra konkurs. Kan godt tenkes at det har noe med dette å gjøre:

http://www.tv2.no/nyheter/okonomi/de...s-3627726.html

Dersom for eksempel Hellas går konkurs vil det få konsekvenser for flere andre land i Europa, inkludert Norge.

USA sin økonomi som er veldig sentral globalt sett, setter også mange andre land i fare ved å gå konkurs.
Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Usa går i minus pga av en rekke kriger de har rota seg inni.
Ikke pga kapitalisme.
Vis hele sitatet...
Finanskrisen da? Hva med den? Og hvorfor rota de seg inn i de krigene. Ma nge vil argumentere for at olje var en viktig faktor, noe usa trenger for sin økonomi, som er utviklet gjennom kapitalismen. Usa ser det faktisk som lurere og invadere ett land, for å sikre seg en råvare,istedenfor å utvikle alternative energikilder. Hadde USA brukt alle pengene de brukte på irak krigen på alternativ energi,hadde vi løst klimaproblemet. Takk kapitalismen, det frie markedet syntes det mest effektive hva og invadere irak.
It's always the choice between a douche and a turd..
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg lurer på en ting mtp regjeringsskifte. Om en regjering får igjennom småkontroversielle forslag, f.eks segway, ting som har med alkoholservering å gjøre (på idrettsarrangementer, lengre åpningstid etc etc) eller annet FrP brenner for, kan dette da plutselig forbys om en rødgrønn regjering blir valgt neste gang? Er det så enkelt som det eller gjelder andre regler når en lov nettopp er vedtatt.
Også lurer jeg på, dere som stemte blått... Er dere fornøyde med det som har skjedd?
Sitat av ztaale Vis innlegg
Også lurer jeg på, dere som stemte blått... Er dere fornøyde med det som har skjedd?
Vis hele sitatet...
Kan ikke si jeg er helt fornøyd, men det tror jeg heller man aldri blir i Norge. For meg virker det egentlig ikke som det spiller noe særlig rolle om det er Høyre eller Ap som styrer skuta.
Jeg er veldig fornøyd nå som FRP fikk prøvd seg i regjering slik at i fremtiden må justere påstandene sine til virkeligheten. Det blir nok den siste blå-blå regjeringen på lenge, takk gud for det.
Personlig tror jeg grunnen til at det ble blå-blå er fordi det har vært rød-grønn osv så lenge at folk nærmest har glemt hvor stor de blå-blå er i kjeften, og hvor lite handlingskraft de egentlig har.
SilentKick
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av SilentKick Vis innlegg
Ja for all del! Men når det var lovet gull og grønne skoger synes jeg at jeg ble litt snytt når jeg plutselig fikk et infall om å stemme på dem.
Vis hele sitatet...
Du mener at du er overrasket over at valgflesket til hvilket som helst politisk parti viste seg å være valgflesk og ikke ting de gjennomførte? Aldri tro på noe politikerne sier under valgkampperioden og heller ikke på et hvilket som helst tidspunkt på TV og/eller i aviser, da spesielt gossipblekka Dagbladet. Følg dem heller på Twitter.