Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1253
Noen som har tips til kamerainnstillinger på en innendørs konsert?
Kameraet står nå på lukkertid 1/200, blender 2.8, Iso 3200 og auto hvitbalanse.
Det finnes ikke noe fasitsvar på innstillinger, da det er forskjellige lyssettinger på forskjellige konserter.

Prøv deg frem med isoen og se hvor høyt opp du må gå. Ellers ville jeg personlig gått for Av modus og tatt ting derifra.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Ellers ville jeg personlig gått for Av modus og tatt ting derifra.
Vis hele sitatet...
Vil funke dårlig ettersom det er mye blinkende lys og lys med varierende styrke.

Tror ikke innstillingene du gjetter deg fram til her er så veldig langt i fra. Du kan sikkert gå litt ned på lukkertiden, alt ettersom hvilken type konsert der er. Wipeout har forøvrig helt rett i at det er umulig for oss å si og du bør bare prøve deg fram til hva som funker best.
Jeg ville begynt å ta bilder i TV (du velger lukkertid, kameraet tar seg av blenderåpning).
Sett lukkertiden sånn som du vil ha, og ISO på auto.
Da ser du fort hvor stor blender og hvor høy ISO du trenger for å få tatt tilfredstillende bilder.
Deretter kan du legge inn disse på manuell og eksperimentere med dem.
Lykke til med så høy lukkertid. Kanskje det kan gå med så høy ISO, men kombinert med lyset i lokalet er nok faren for gule bilder ganske høy. Ta noen testbilder først, og ta med noe å måle hvitballansen med manuellt, eventuellt kjør en B/W session
Om bandet står noenlunde stille kan du ha lukkertid helt ned til 1/60. Men det er jo risky.
http://www.flickr.com/photos/eirikot...7629914068463/
her er resultatet
brukte innstillingene som jeg skrev først.
feite klare bilder på min skjerm hvertfall

job well done