Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 11791
Hey.

Kjøpte 1g med hasj forrige helg og delte med to kompiser. Merka ingenting, så lurer på om hvordan man best får utnytte av hasjen? Var en klump.

Lurer også på åssen man mekker en skikkelig spliff, inkl. forberedelser åssåviare
http://www.freakforum.nu/forum/search.php?
http://www.google.com

Men nå skal jeg være litt småsnill og beskrive såvidt for deg.

Steg 1: Mekk opp litt tobakk (Klipp opp litt og fjern ører og lignende faenskap)
Steg 2: Varm opp tjallen litt og gni den inn i tobakken (Hvor mye den må varmes varierer fra type til type)
Steg 3: Ta mekket og en roach i papiret og rull opp en spliff/joint/jonas/whatever
Rulleguide får du søke deg frem til selv da jeg ikke gidder finne det. Finner mange bra illustrerte og i videoform rundtomkring

Lykke til.

Hvordan røyka dere det grammet forrige helg? Og du kan ikke alltid forvente å få funk første gang. Jeg merka ikke noe før tredje gang eller noe..
Den vanskelige måten :P Tok ut all tobakken av en sigg, varma opp bruna bror og miksa inn, putta inn i siggen igjen. Merka nada! Har sett etter videoguider, men de fleste viser bare hvordan du gjør det med gress. Er vel grei forskjell på de to, er det ikke?
Sitat av TheShit
Den vanskelige måten :P Tok ut all tobakken av en sigg, varma opp bruna bror og miksa inn, putta inn i siggen igjen. Merka nada! Har sett etter videoguider, men de fleste viser bare hvordan du gjør det med gress. Er vel grei forskjell på de to, er det ikke?
Vis hele sitatet...
1. Ikke bruk vanlig sigarettfilter. Det tar vekk noe av effekten, bruk en pappbit som du ruller sammen til en roach.
2. Samme prinsippet som med gress, bare at du følger de 2 stegene jeg ga deg først, så ruller du opp spliffen med mekket oppi.
Takker Helga er redda :P har bestilt 2g for sikkerthetsskyld <3
æsj, ikke putt tobakk i grønt da!
Sitat av username:
æsj, ikke putt tobakk i grønt da!
Vis hele sitatet...
Hvem har nevnt noe om å putte tobakk i grønt? Snakker om tjall her..
Når du spør om hvordan man mekker en spliff, gjetter jeg på at du ikke har den store erfaringen eller erfaring i det hele tatt, Right ? Og siden du sa du ikke merka noe. Isåfall er det jo mulig at THC-Reseptorene ikke reagerte, siden det var første gang eller at du har røyka for få ganger.
Sist endret av St.Vitus; 21. september 2006 kl. 12:42.
Sitat av Forconin
Hvem har nevnt noe om å putte tobakk i grønt? Snakker om tjall her..
Vis hele sitatet...
Det gjør jo ingenting å putte litt tobakk i grønt? Jeg bruker alltid toppen av en sigg for å gjøre det mindre sterkt å trekke ned, og jeg røyker ikke tobakk!

TheShit: Hvor mye mekker du i? Det kommer selvfølgelig ann på hasjen, men hvis du har for mye i mekket er bare dette sløs da du ikke klarer å få god nok fyr på fjona. Nei, jeg går for ca. 0.4 - 0.6 pr sigg, og det funker fint for min del.
Ikke for å gå of toppic, men hvorfor ikke heller lage en bong? Tror dere vil få mer funk av det liksom. uansett, vist dere absolutt vil ha joint, så kan dere lage en cone av rizzla eller noe. vist du ikke vet hva en cone er så er det liksom en joint uten innhold, bare papir å filter. Dere kan eventuelt kjøpe ferdige cones. De selges omtrent i alle head shops.
Grønt er jo helt klart best reint Men går ann å bruke litt sigg også.. Digger en FEIT potjoint med litt menthol sigg i blir en digg smak ^^,
Hvordan man røyker grønt på den diggeste måten er veldig subjektivt. Om det er veldig potent shit pleier jeg å legge oppi en del tobakk. Dette fordi jeg liker at jointen kan gå mange runder før den er tom. Om det er dårlig grønt blir saken en litt annen, men uansett pleier jeg og alle vennene mine og blande ut med tobakk.
Mange gode tips her for å mekke en spliff ja, men jeg sier meg enig med coolfanta: BONG!

Kjøp ei maispipe og dagens VG, så har du alt det du trenger. Det er mere kos å røyke en joint, men du blir mye steinere av å røyke bong, pipe og sammenrulla avis eller vannpipe. Finnes nok av guider til alle mulige piper og røykemåter her på forumet.

Jeg leser med stor forundring at pot blandes ut med tobakk? FILISTERE!!! HELLIGBRØDE!!! Uff og uff, hvorfor ødelegge smaken av grønt med tjære, parfyme og nikotin sier jeg.
spliff er en fin måte å røyke på mener jeg.. rusen kommer som regel sigende på.. kjenner den øker i styre.. meget nice.. men ey, bong/bøtte og bli slått helt ut med en gang er også yo
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av coolfantaman
Ikke for å gå of toppic, men hvorfor ikke heller lage en bong? Tror dere vil få mer funk av det liksom. uansett, vist dere absolutt vil ha joint, så kan dere lage en cone av rizzla eller noe. vist du ikke vet hva en cone er så er det liksom en joint uten innhold, bare papir å filter. Dere kan eventuelt kjøpe ferdige cones. De selges omtrent i alle head shops.
Vis hele sitatet...
Cones er helt genialt for nybegynnere. Men jeg vil ikke anbefale bong før man er nogenlunde dreven. Det er en enormt mye større påkjenning for hals og ikke minst lunger, og dermed choker man lett og man blir heller dårlig enn fjern. Men bong er en fin ting hvis man takler den
Sitat av Bravehammer
Cones er helt genialt for nybegynnere. Men jeg vil ikke anbefale bong før man er nogenlunde dreven. Det er en enormt mye større påkjenning for hals og ikke minst lunger, og dermed choker man lett og man blir heller dårlig enn fjern. Men bong er en fin ting hvis man takler den
Vis hele sitatet...
Jeg vil si det motsatte da.. Bong er det nybegynnerne må begynne med. Med joint er det stor fare for at de ikke merker noe de første gangene. Med bong kjenner de iallefall noe. Kjøp en vannpipe eller frost-chobang eller noe, om du har tenkt å røyke litt av og til. Det er deilig å røyke av imo. Joint er også digg, men det er sånn du koser deg med under en film, for å opprettholde den tilstanden du er i. Skal du bli skikkelig skev, så er bongen veien å gå. Skal du bare sove, så er bøtta grei å ta. Dersom du har stor lungekapasitet
Gnei hasjen oppi pot engang og røyka det på en joint. Det var helt sinnsykt! Blei fjern, for å si det sånn! Ikke noe ubehagelig eller noe, bare sinnsykt digg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som har prøvd grønt med vannpipe? hørt at det ikke blir bra?

Hvis det går, med eller uten fruktobakk?
Sist endret av Geiten; 15. mai 2009 kl. 18:20.
Sitat av Geiten Vis innlegg
Noen som har prøvd grønt med vannpipe? hørt at det ikke blir bra?

Hvis det går, med eller uten fruktobakk?
Vis hele sitatet...
Jeg har røyka grønt på vannpipe, med frukttobakk. Det var digg, ingen lukt -> whatsoever <- Det anbefales. Frukt tobakken kan være kvalmende, men det er jo lov til å røyke rent =) Og tro meg, du får funk, hehe!
ingen lukt -> whatsoever
Vis hele sitatet...
grønt uten lukt? var det "bush" du røyka da? det kan ihvertfall ikke være skunk..
har ikke prøvd selv med frukttobakk, men det høres rart ut at det ikke vil lukte.
etter min mening, skal grønt, røykes på joint, men det er meg. brunt kan røykes på alt fra a til å. (nok engang min mening) det som fenger mest i mine øyne er frostis med et skikkelig turborør. smokk, der sitter'n.

spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Vi setter pris på at søkefunksjonen blir brukt slik at unødvendig mange emner dukker opp igjen.
< [Søk: rulling spliff joint] >
Da kommer f.eks tråden Joint rulling opp som et alternativ.
Samtidig får du mange gode svar ved å bruke google eller søke på youtube/video.google.com etter snutter som f.eks:
How to roll a joint/spliff. How to roll, How to smoke, How to get high, How to be stoned, How to chill, osv
Sist endret av spQ; 16. mai 2009 kl. 06:01.
får alltid en veldig "gira" effekt av hasj, vil alltid løpe rundt, og gjøre fysisk anstrengende aktiviteter, motsatte med weed, deilig å blande de sammen!

Men for å hjelpe deg med å bli stein. Hvis du har penger altså en 180 kroner Det koster kanskje en 100 kroner-170 kroner for en brukbar pipe på shangri-La i OSLO. Så kjøper du noen screens, del hasjen i små biter, dropp for all del tobakken, helt jævlig å røyke synes jeg. Varm opp med lighteren når alt mekket er i pipa, innhaler som om du var helt ut av oxygen i lungene.

Ellers hvis du ikke har penger, finn en brus box, altså sånn som du kjøper i sverige, eller drikker burn ut av

kutt et hull på en av cylinder veggene. her tar du på aliminumsfolie, som du allerede har poka, mange veldig små høl inni. Gjør det samme som ovenpå, dette er jo da selvfølgelig ikke samme kvalitet. Men det er også en myte om at aliminiumsfolie kan være skadelig for lungene. Da trenger man varme på opp til 1400c* sjekk dette ut på nettet for all del.
Happy High!
Hvis du har en kompis som kan rulle, så ber du bare han vise deg, og så øver du på det selv. Eneste måten å lære det ordentlig på i min bok. Bare prøv deg frem.
Vanlig rød rizla funker, eller bør man ha tynnere og større papir?
Kan anbefale en tur innom youtube, på DailySmoker: http://www.youtube.com/user/DailySmoker

Veldig flink fyr
Når jeg mekker en bliff så pleier jeg å først varme G'en, gjøre den myk og så bare rulle den sammen og røyke.

Grei måte å rulle på :
Lag en L med rizlaen først og så lager du et filter.
Filteret har MYE å si på hvordan resultatet blir, selv liker jeg å bruke vanlig A4 ark til filter.
Klipp en strimmel med en bredde på ca 1cm og en lengde på halve arket (korteste siden av arket)
Brett strimmelen 3 ganger i bunn, bretten burde være på ca 2mm og rull resten av arket rundt bretten, rull det så stramt som mulig, når du har rulla så mye at filteret er ca 3-4mm tykt så river du av resten av pappiret og limer det sammen med litt spytt.

Legg mekke oppi rizlaen og legg filteret i bunn. Rull rizlaen stramt rundt filtere først, sånn at filteret og rizlaen sitter fast og rizlaen ikke går opp.
Når du har gjort det så ruller du deg bare oppover på jointen, bruk litt krefter slik at den blir kompakt og litt hardt rullet.
Når du er ferdig med det så limer du den igjen og tar filterer fra siggen din og presser ned i jointen sånn at den er kompakt i toppen også.
Til slutt river du av pappiret på toppen som er igjen, pass på at det er en halv cm med pappir igjen, det bretter du flatt over toppen av jointen sånn at den blir tett, press pappiret hart ned mot toppen av mekke.

Da har du sannsynligvis en ganske perfekt joint som ser proff ut^^
Sist endret av sykofant; 16. mai 2009 kl. 18:44.
Jeg prøver som regel å rulle spliffen løst jeg da.. Syns ikke noe særlig om hardpakka jointer, får ikke ordentlig trekk av slike spliffs, så min anbefaling er at du ikke pakker det for godt inn ihvertfall! Men det er sikkert smak og behag, jeg vet ikke..
Sitat av paranoy Vis innlegg
Jeg prøver som regel å rulle spliffen løst jeg da.. Syns ikke noe særlig om hardpakka jointer, får ikke ordentlig trekk av slike spliffs, så min anbefaling er at du ikke pakker det for godt inn ihvertfall! Men det er sikkert smak og behag, jeg vet ikke..
Vis hele sitatet...
Snakker ikke om å pakke den så hardt, skjønner hva du mener, har bomma på det før og da har jeg heller rulla den på nytt...
Men den må være litt hardt pakket, sånn at den ikke brenner for fort. syns det er sløsing, da rekker ikke all hasjen å brenne opp
Det er vel ikke så vanskelig
1: Ta frem en sigarett, brenn den med lighter til alt papiret blir brunt.
2: Grind opp weeden din.
3: Bland tobakken og weeden sammen.
4. Rull en joint eller putt mekket i en bong.
5 Smoke som faaen
det dere røyka var jo city jay, da noe dere skal ta ute på byen elns, men hvis dere er inne så kan dere jo mekke en stor jay, eller mekke bøtte/bong.
Bøtte får du jævla bra, trekk på(ikke anbefalt for nybegynnere)
bong vet dere sikkert hvordan funker
Ikke drep meg, men jeg har faktisk ikke skjønt hva en bøtte er. Kan noen forklare meg det?
Sist endret av exocytose; 17. mai 2009 kl. 19:54.
Pang, du er dø.

Det er en bøtte med vann og en 1,5l flaske uten bunn, du trykker flaska ned i bøtta og drar den sakte opp av vannet mens du fyrer brønnen i tuten av flaska, da blir flaska full av tett røyk, så kan du skyte røyken ned i lungene ved å presse flasken ned i vannet igjen.
Sitat av tunfisk2 Vis innlegg
grønt uten lukt? var det "bush" du røyka da? det kan ihvertfall ikke være skunk..
har ikke prøvd selv med frukttobakk, men det høres rart ut at det ikke vil lukte.
etter min mening, skal grønt, røykes på joint, men det er meg. brunt kan røykes på alt fra a til å. (nok engang min mening) det som fenger mest i mine øyne er frostis med et skikkelig turborør. smokk, der sitter'n.

Vis hele sitatet...
Hehe, formulerte meg feil kanskje. Mente at det ikke lukter noe av potten/hasjen, bare frukttobakken når du røyker på vannpipen.
øvelse gjør mester. lykke til
▼ ... over et år senere ... ▼
På snakk om mengde Når jeg røyker, så trenger jeg nesten ingenting 0,2-0,4 spørst på om det er brunt eller grønt. har røyka en liten stund nå. men hver gang jeg røyker med kompiser så følest det ut som om jeg er på en slags "fjortis fylla" pga at jeg kjenner det så fort og bra :P. menst mange av de andre kompisene mine når de røyker samme mengden kjenner bare litt/ingenting. jeg vet det varierer fra person til person men kan det variere så jævlig mye da?

Hvor mye putter du i jointen? :P
Husk å riste siggeretten
Sitat av NikkoMazter Vis innlegg
På snakk om mengde Når jeg røyker, så trenger jeg nesten ingenting 0,2-0,4 spørst på om det er brunt eller grønt. har røyka en liten stund nå. men hver gang jeg røyker med kompiser så følest det ut som om jeg er på en slags "fjortis fylla" pga at jeg kjenner det så fort og bra :P. menst mange av de andre kompisene mine når de røyker samme mengden kjenner bare litt/ingenting. jeg vet det varierer fra person til person men kan det variere så jævlig mye da?

Hvor mye putter du i jointen? :P
Vis hele sitatet...
Er mulig at du har forskjellige forventninger til effekten enn vennene dine. Kanskje de ikke "merker no" før de ligger bøtte fjerne i sofaen, fordi det er nettopp det de forventer, mens du har litt lavere forventninger?

En annen mulighet er jo selvfølgelig bare at de har bygd opp en høyere toleranse til stoffet enn deg gjennom større forbruk.

Forøvrig bruker jeg circa 1gram pr sigg, hvis man er flere. Er jeg alene blir det gjerne litt mindre, rundt 0,3-0,4/sigg.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
kamelbæsj? (titegn)
i og med at marihuana er såpass dyrt som det er, er det rimeligst å blande det ut.
jeg og kompisene blander i 9 av 10 tilfeller ut weeden med tobakk for å få mer å sutte på.
er det hasj må det tobakk til for å få bra fyr på jointen, så det brenner ordentlig.

tok bong med weed her forleden, helt reint. var sinnsykt digg! anbefales.