Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2147
Som du kan lese her er det fortsatt liv i SARS smitten. DU kan bli med på gjøre en slutt på den i dag!

D2OL er et forskningsprogram som jobber med å finne vaksiner mot både SARS og andre sykdommer. denne jobben krever ville beregniger. Og det er her du kommer inn i bildet. Du laster ned et program som får tildelt en rekke oppgaver fra hovedservern også bruker dette programmet den ubrukte CPU kraften din til noe samfundsnyttig. Det føres statistikk over hvilke lag/persjoner som gjør mest.

Team Norway ligger på 3. plass. Og hvem er fornøyd med en førsteplass?

Bli med i dag og ta opp kampen mot både SARS og de andre lagene!

Her kan du lese mere om D2OL:
www.d2ol.com
www.team-norway.org
forum tråd i HW.no forumet
Hva er poenget med denne ? jeg lastet ned programmet, og det surer og går, cpu load @ 100%, men hva hjelper det mot en sykdom ? og mulig det står på noen av linkene, men jeg gadd ikke lese
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Funker på samme måte som seti omtrent, du laster ned en pakke med en type algoritme som skal være en kur, så kjører den en simulering imot algoritmen med "viruset" for å se om det kan bekjempes. Sånn omtrent.
Trur nok ikkje akkurat eg får slutt på SARS-viruset akkurat i dag, men programmet er slett ikkje dumt.

Når det gjeld å melda seg inn i lag, så ser eg personleg ikkje heilt meininga med dét. Trur nok programmet fungerer heilt fint både med og utan lagmedlemskap.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
dok, det er jo selvfølgelig for å skape litt konkurranse. Hvem vil vel ikke være på toppen av lista? dermed jobber de mer for å få kjørt igjennom fler pakker slik at de kommer høyere på lista. Dette vil andre lag også gjøre. Dermed har du en konkurranse - som gutta som lager dette tjener på.
Virker stilig dette her ja..

Det er en ting jeg lurer på: Jeg har ikke lyst til at cpu-en min skal bruke 100% til dette her.. Er det mulig å få programmet til å la cpu-en få f.eks 30% av cpu-kraften?

Hvis det er mulig, så er jeg med..
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Tja, går vel om du setter ned prioriteten på programmet i Task manageren.
Trådstarter
45 0
Bra dere er med

Husk å join Team-norway da
vi har for mye folk i verden. enten dør de av sars, sult eller av at det blir skikkelig fullt.
Sars er ikke så farlig, det dør flere mennesker av influensa så det er kanskje litt bortkastet å prøve å bekjempe det?
D2OL i stedet for seti det er en syk tanke det. Men jeg bruker D2OL når jeg er militæret for der har jeg ikke net og siden du ikke kan que opp units i seti så er D2OL like greit.
Men skjønt de andre på rommet skjøner ikke hvorfor pcen skal stå på hele tiden det er rart.
er egentli litt enig med bobbo her altså.
disse sykdommene er her for å holde befolkningstallet i sjakk slik at vi ikke blir overbefolket. jo flere mennesker vi blir på jorden, jo flere nye sykdommer kommer til for at vi ikke skal bli for mange.

har vi ikke hatt sykdommer som har tatt livet av oss er det noe annet og større som har sjedd og tatt livet av mange fler på en gang. vi må ha noe til å rydde opp!
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Altså, ang. Sykdom og befolkningskontroll har vi hatt diskusjoner om før - hold dere til tema, denne tråden begynner å gå meget off topic.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Team Norway har nå fått hjemmeside:
http://www.team-norway.org/d2ol/
En liten ting jeg lurer på, hvem er det som eier resultatet, og bestemmer hva det skal brukes til? Det er store penger innenfor medisin industrien, hvordan vet vi at en eventuell medisin som blir skapt av dette ikke bare fyller lommene til sjefene her? Det er ikke slik at all medisin kommer de som trenger den til nytte.
Jeg beklager om svaret står på siden der, jeg klarte ikke å finne det for øyeblikket.
Og btw, i folding@home (eies av Kjemi delen på Standford universitet) publiseres alle resultatene gratis.
SARS var aldri en stor epidemi i det hele tatt. Trusselen fra SARS-viruset ble vanvittig overdramatisert. Når det hver dag dør tusenvis av mennesker av sult og andre sykdommer, som de pengene som ble brukt til forskning på SARS kunne finansiert lett, begynner jeg å lure hva slags samfunn vi egentlig lever i. Der vi blir livredde bare fordi et par eldgamle mennesker med diverse immunforsvarssvekkende sykdommer og generellt dårlige lunger fra den vestlige verden dør/blir smittet begynner folk så langt borte fra smitten som Norge å gå med munnbind...

The mass media/
Misleading Ya/
-The Looptroop Rockers

/edit/
Men programmet i seg selv er jo et bra måte å finne ut en kur på. Gratis og greier...
jeg har hørt at det går ann å laste ned lignende programmer som forsker på:
Kur mot kreft
Kur mot aids
Liv i verdensrommet
Dna et eller annet

og kur mot sars er ikke så dumt det heller, men tviler på at jeg gidder å ha pc'en min om natten mens jeg sover for at den skal forske på kurer
med tanke på at pc'cen min (baksiden) er 20 cm fra hodeputen min.

EDiT: etter å ha lest drekka sin post.
Jeg er enig med han/hun, sykdommer og pester er for å unngå at jordkloden blir overbefolket. At SARS startet rundt i kina er et "godt" eksempel.
Kan Hitler sammenlignes med en pest?
Sist endret av mogcaiz; 25. mai 2004 kl. 21:44.
D2OL søker etter kurer for flere sykdommer enn SARS, deriblant:
Malaria, Miltbrann, Kopper og Ebola.

Masse informasjon her:
ttp://www.d2ol.com/
Sist endret av don_vito; 1. juni 2004 kl. 18:01.
Finner mye om distributed computing her.

Ti_Con_XZ: Sjekk Seti@Home sine add-onsider. Finner klienter som støtter køing der.