Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 8937
Hehe, mulig et litt rart (ikke minst dumt) spørsmål, men håper på svar

Jeg skal i en Begravelse i morgen, går i svart dress med hvite striper, svart slips og hvit skjorte. Problemet er at jeg har ikke tatt med meg pene svarte sko til dressen, jeg har bare et utslitt par med svarte sko. Ellers har jeg et par med brune sko, som er helt fine.

Lurte på om jeg kan gå i disse skoene til svart dress? Etter at jeg fant dette ved et søk: "Man kan bruke brune sko til de fleste dresser, unntaket er at man burde ha svarte sko til formelle anledninger som bryllup og begravelse, sier Thomas Martinius Velle, avdelingsleder på dressavdelingen hos Gunnar Øye."

Så ble jeg litt usikker, Er dette høyst upassende?
Jeg vil påstå at brune sko passer dårlig til svart dress, og bør kun brukes sammen med grå dress.

MEN! Det er garantert kun du som kommer til å legge merke til det, og det er DU som kommer til å tenke at alle ser på skoa dine. Newsflash, noone cares.
Haha, liker tilnærmingen din.

For å være ærlig, brunt er bedre enn svarte og utslitte.
Om du føler det tærer for mye på deg å bruke de brune, men kan ta deg råd til nye svarte, du må jo ha det en gang uansett?

Respekten du viser til avdøde og familien er vel det viktigste uansett!
Du kan alltids kjøpe svart skokrem for å få skoene litt mørkere...sikkert ikke like lett hvis du har glatt lær, men kan være verdt å prøve
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Takker folkens !

Jeg har brukt skokrem på de skoa en masser av ganger, rart at det er farge igjen på de i det hele tatt. Problemet er at de er litt "hullete", har ikke kastet dem da de er gode som "bilsko".

Er nok sikkert bare jeg som legger merke til det ja, men jeg innbiller meg at det er flere som legger merke til det om jeg kommer i filler enn brune sko. Skal bære kiste også, så mulig det tar seg ekstra dårlig ut med filler på beina....
Sitat av svaagan Vis innlegg
Du kan alltids kjøpe svart skokrem for å få skoene litt mørkere...sikkert ikke like lett hvis du har glatt lær, men kan være verdt å prøve
Vis hele sitatet...
Da ville jeg heller spandert på meg et par nye svarte sko i morra.
Om du kan ta deg råd til et par nye sko - gjør det. Om ikke, så har nok avdøde forståelse for at du heller bruker brune sko i stede for noen svarte og utslitte sko. Og de i begravelsen som oppdager det og synes det er fryktelig hadde ikke trengt å møte opp i begravelsen i første omgang, og at de henger seg opp i det får være deres problem. Mener eg.

Men litt kort om fargebruk. Menn skal, fra gammelt av, bruke brune sko før klokken seks og svarte sko etter klokken seks. Det er ingen problem å bruke brune sko til svart dress, men jo mørkere de er jo mer "klassisk" vil det se ut.

I formelle tilstelninger(som begravelse er) skal man bruke svarte, enkle og pene sko. I uformelle tilstelninger kan man bruke mønstrede sko og til fest med smoking skal det være lakksko.

Dette er korte huskeregler innen sko og dress. Må ikke følges, for all del, vi er i 2012

Om du velger å bruke brune sko, bruk brunt belte.
Om du velger å kjøpe nye sko, unngå Ecco-sko.

Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Skal bære kiste også, så mulig det tar seg ekstra dårlig ut med filler på beina....
Vis hele sitatet...
Da vil du være i fokus og det vil være langt bedre med brune, men fine sko, enn svarte og slitte sko. IMHO.
Var i begravelse forrige uke, og en venn og meg var nødt til å møte opp med joggesko ettersom vi ikke hadde bil og måtte gå jævlig langt. Var ikke noe negativt med det.
Digg å bare kunne gå uten å bytte sko også.
Sist endret av PerPerPerPer; 12. januar 2012 kl. 21:43.
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Takker for tips folkens !

Mulig at jeg rekker innom etter noen sko i morgen, men er ikke sikkert da det blir litt travelt i morgen. Må kjøre noen timer til kirka, også skal jeg møte opp en times tid før. Blir litt stress i morgen tidlig.

Her er skoa....

Name:  sko.jpg
Views: 1575
Size:  84,8 KB
Dahlin? Eg vil si at de er akseptable.
Kan du legge ut bilde av de svarte slitte skoene og? Bare så vi får sett hvor jævlige de evt. ser ut
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Selvfølgelig !

Nå er disse ekstra stygge da jeg har brukt dem litt i vinter. Men de løsner i tuppen, samt noen rifter.

Name:  sko2.jpg
Views: 1445
Size:  93,0 KB
http://212.37.255.141/vbilder/2000/QUICK-WEB_l.jpg
Burde gjøre susen
Kjør på med brune sko! Har du et brunt belte og er du mer eller mindre i box...
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av nomore Vis innlegg
Dahlin? Eg vil si at de er akseptable.
Vis hele sitatet...
Mener det står "La Strada" inni dem, mulig jeg tar feil.

Sitat av Srbija Vis innlegg
http://212.37.255.141/vbilder/2000/QUICK-WEB_l.jpg
Burde gjøre susen
Vis hele sitatet...
Hehe!


Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Kjør på med brune sko! Har du et brunt belte og er du mer eller mindre i box...
Vis hele sitatet...
Blir nok brune sko ja Skal se om jeg får rotet frem et brunt belte, ellers kan jeg bare kneppe igjen frakken.