Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2141
Halloen,

Fikk en Apple TV til jul som jeg til nå i hovedsak har brukt til streaming av Vimeo-innhold og noe fra iTunes-biblioteket på maskinen min. Det blir litt lite innhold gjennom iTunes, da Mac-en bare har en SSD-disk, og derfor ikke plass til noe særlig med filmer.

Sitter med noen år med premium-medlemskap på MegaVideo jeg skulle ønske jeg kunne brukt mer effektivt. Lurer derfor på om det går an å streame filmer derfra til Apple TV-en? Eventuelt, går det om jeg bruker XBMC eller lignende?

Har ikke noe iPad eller iPhone til Apple TV-en, og i følge en venn som har samme boksen, vil jeg da få mer ut av den ved å jailbreake og bruke XBMC. Noen meninger om dette?

Takk, og godt nyttår.
Hvis du har firmware 4.4.2 må du koble ATVen til en PC hver gang du skal boote ATVen. Tror ikke det har kommet "unthetered" jailbreak enda.

sjekk diverse forum for å se hvilke apps XBMC har ift. å spille fra MegaVideo

Så nettopp at man kan laste ned XMBC Eden Beta

De har integrert airplay i XBMC slik at du får streamet aller formater fra PC/MAC til ATV!

Edit: tror det var omvendt....man kan bare streame til XBMC
Jeg har 4.4.4, og ser ut til at det bare er tethered til den òg, og at 4.3 er den eneste untethered - som er et problem, for da må jeg vel nedgradere? Hm. Det skulle jo ikke være lett dette, da.
hvis du jailbreaker den kan du installere XBMC på den. og på XBMC kan du installere en plugin som heter Icefilms. der har du hele Megaupload-biblioteket gratis, alle filmer og serier osv. selv bruker jeg Icefilms på XMBC på windows 7, men kjenner en som bruker det på AppleTV.
Er det noe vits å jailbreake med thetered, da? Går det an å gjøre så ATV2-en ikke slår seg av, eller lignende, så jeg slipper å koble den til Mac-en for å starte? Og jeg ser at XMBC Eden Beta støtter 4.4.4, men jeg får vel fremdeles ikke jailbreaket med noe annet enn thetered? or.. New to this !
Seasonpass har akkurat kommet med unthethered til 444.


http://blog.firecore.com/6434
Sist endret av Cikey; 1. januar 2012 kl. 19:09. Grunn: Link
http://blog.firecore.com/6434

Hehe, og jeg som tenkte jeg skulle kjappe meg og legge ut linken her - men ja, fant den nå! Flottersh
Forøvrig verdt å nevne at. 444 ikke har støtte for plex ennå, så inntil videre holder jeg meg på 443
Prøver meg med XBMC til å begynne med, så får jeg heller se an etter hvert hva jeg liker best !

Okei, selvfølgelig funker ikke dette.
I How-To-guiden står det at jeg skal bruke terminal på Mac-en til å få tilgang til ATV-en med SSH. Blir bedt om å bruke IP-adressen jeg finner på Nettverk-siden på ATV, men den står bare som "DHCP 10.0.0.2".
Når jeg skriver ssh root@10.0.0.2 i terminal, kommer det bare "The authenticity of host '10.0.0.2 (10.0.0.2)' can't be established."

Forslag? l funker heller ikke.
Ikke bruk nettverkssiden.

Gå til: system --> About

Der skal IP-adressen stå. Fikk det nettopp til å funke selv
Ja, det funket plutselig i går etter litt knot .

Nå har jeg lagt inn nitoTV på den, og så XBMC. Det var MYE tull med XBMC i går, men skjønte for et par minutter siden at det må ha vært fordi sidene deres var nede i går, og da klarte ikke AppleTV-en å få lastet ned pakkene som trengtes for å installere det ! Nå funker det fjell
Anbefaler å bruke ATV Flash (Black)! Da slipper man rote med SSH etc og kan installere alt man vil ha via menyen på ATV2

Seasonpass + ATV Flash (Black) er gull!

http://firecore.com/atvflash-black
^ Og det brukes sammen med Plex/XBMC? Frister litt å ha browser på TV-en, som det virker som at ATVFlash gir tilgang til(?).
ATV Flash er bare en samling av programmer til ATV2, du installerer Plex / XMBC (samt nito tv, nettleser og mye mye mer) fra menyen etter du har lagt inn ATV Flash. Den holder også styr på oppdateringer av de aktuelle programmene for deg.

Men det ble litt surr når jeg installerte ATV Flash etter at jeg hadde lagt inn PLEX så jeg anbefaler å gjøre en "clean install" altså å kjøre jailbreaken med seasonpass på nytt igjen og så legge inn ATV Flash på "ren" installasjon.
Da tror jeg nok jeg gjør det ! Blir det da enklere å for eksempel installere Icefilms og lignende? Får bare connection refused når jeg prøver å SSH-e inn på ATV-en i dag.
Har ingen erfaring med Icefilms, men skal ikke være noe problem å koble til med SSH uansett om du har installert ATV Flash eller ikke. Jeg har bare brukt Seasonpass til å jailbreake og da har det vært smooth sailing å koble til med SSH i alle fall.
Da har jeg fått inn ATV Flash på den, og knoter litt med å få opp Icefilms - mye problemer virker det som. Men ATV Flash var jo veldig greit, ikke noe knot med XBMC osv

EDIT: Får bare "Script failed: plugin.video.icefilms.info" - så det er vel noe galt.

EDIT 2: Nå har jeg fått det til å funke halvveis. Ikke noe mer script failed, MEN jeg får ikke opp noe linker når jeg klikker meg inn på filmene som blir listet opp.. uff.
Jeg får også den feilen på icefilms, og har prøvd å installere på nytt på alle mulige måter. kan hende det er en bug som er ute og går?

uansett, kult at du fikk det til
Script failed-feilen kan rettes på veldig enkelt.
1. Gå hit: http://code.google.com/p/anarchintos...s/detail?id=69
2. Last ned Megaroutines.py fra kommentar #112 (Deniz)
3. Bruk Cyberduck eller lignende program for overføring av fil til ATV-en med SFTP (user: root - pass: alpine - port: 22)
4. Legg filen i /root/private/var/mobile/library/preference/xbmc/addons/plugin.video.icefilms/mega

Det funket i hvert fall for meg . Nå har jeg også oppdatert XBMC til 11.0 Eden, og det er visst nok en oppdatering 1.0.21 til Icefilms som fikser script error feilen, men det får jeg ikke testet selv akkurat nå.