Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1263
Har 6 måneder til å gjøre hva faen jeg vil, så lurte på om noen hadde noen gode ideer på hvor jeg eventuelt kan dra og hvilke jobber som er der ute? Er ikke utdannet i noe, men har noe jobberfaring som servitør.

Letet på alle linker jeg kom over, men de eneste jobbene jeg fant hvor man kunne være under 21 (jeg er 20 nå, fyller i desember) og ikke ha over 1 års jobberfaring innenfor selve yrket, var telefonselger eller kundekonsulent via epost og telefon.

Disney måtte man være ledig i 12 måneder, noe jeg ikke er..
Vær au Pair? Jeg er au Pair nå i Irland og har jobb ved siden av )
Sitat av Blackbridge Vis innlegg
Vær au Pair? Jeg er au Pair nå i Irland og har jobb ved siden av )
Vis hele sitatet...
Hvordan er det i Irland? Vurderer å studere der etterhvert. Litt off-topic, sorry
Sist endret av Fatass Skinny; 14. august 2013 kl. 12:33.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Fatass Skinny Vis innlegg
Hvordan er det i Irland? Vurderer å studere der etterhvert. Litt off-topic, sorry
Vis hele sitatet...
Studier har jeg ingen formening om, men Dublin er en fin by, kan godt gå natterstid der uten å føle meg utrygg kontra oslo, god mat og billig mat er også et pluss, lav skatt og dyre boliger.
Søk hos bettingselskapene i Malta, samt diverse helpdesk-greier i Irland. Veit det finnes recruitere som fikser for deg, men har ikke link til noen av dem.. betting-selskapene ville jeg bare søkt direkte hos. De trenger veldig ofte ålreite folk med riktig språk.

Ellers hvis du har tålelig spansk er det sesong på høyfjellshotellene i Argentina nå.. de er alltids på jakt etter folk som kan engelsk, spansk + et tredjespråk og er villig til å jobbe mye. Skisesongen i Europa rekker du dog ikke.
Hvis du er av partytypen vet jeg om et par som har dratt til partybyer i syden og jobbet som promotør i noen måneder for nattklubber der. Type innhenter som sørger for at mennesker kommer på nattklubben du eventuelt er ansatt i. En sosial jobb, men kanskje litt kjedelig i lengden? Blir hvertfall mye festing hvis det er aktuelt.
Vil tro at det ikke ligger mye penger i dette, men det blir hvertfall et halvt år med mye morro kan jeg se for meg :-)
Tips:

Du blir ofte kjørt hardt (lange dager + lite fri) i utlandet for lite betaling, slik at drømmen om å få se verden og oppleve ting ofte ikke blir akkurat slik du hadde tenkt deg på forhånd..

Tips, jobb 1-2 mnd i norge (som har blant de høyeste lønningene i verden), og reis så i 4-5 mnd hvor du har fri og kan oppleve ting 24/7. Eks. Asia er ekstremt billig og du kommer langt der på 1 norsk månedslønn, flybilletten kan du skaffe billig gjennom http://www.momondo.no/

God tur!