Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 558
Den siste uken har jeg ikke fått til å uploade noe særlig på torrents fra visse sider. Torrents fra Pirate Bay og NewTorrents vil ikke uploades.

Og nå ser jeg at jeg ikke får til å laste ned fra NewTorrents heller. Statusen har vært Finner Tracker i flere timer nå. Og den har lastet ned 0%.

Hva er feilen, tro? Jeg tok ned et par oppdateringer sendt fra Windows' automatiske oppdatering for litt over én uke. Kan feilen ligge i de?
Hvilken torrent klient bruker du?
Hvilken isp bruker du?
Hva er default porter i klienten din?
TTT
Trådstarter
41 0
Hvilken torrent klient bruker du?
Svar: BitLord.
Hvilken isp bruker du?
Svar: Hvor på BitLord finner jeg ut av det?
Hva er default porter i klienten din?
Svar: Hvor på BitLord finner jeg ut av det?

Hei! Nå fungerer det!

Lastet ned µTorrent og prøvde den på de forskjellige torrentene. Nå både down- og uploades det.
Sitat av TTT
Hvilken isp bruker du?
Svar: Hvor på BitLord finner jeg ut av det?
Vis hele sitatet...
ISP er forresten internett leverandør.
Hei! Nå fungerer det!
Vis hele sitatet...
Nei så bra da
De to siste spm. var relatert til det at de fleste bredbånds leverandører opperer med noe som kalles network adress translation(nat). Prinsippet er at routeren(via nat) oversetter kommunikasjon fra ekstern ip, 125.255.255.0 til intern ip 10.0.0.2 eller 192.168.0.2. Det som skaper problem oftest, er at router ikke veit hvor den skal sende trafikk på torrent porter når den mottar på ekstern ip, fordi det er ingen knytning mellom ekstern ip-port 6882 og intern ip-port 6882.
Kanskje ikke så spennende da...