Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1062
Vet ikke om jeg legger denne i riktig underforum, men har altså et lite problem med MS Word 2003. I det siste har den vertikale linjalen vært umulig å flytte på, og den åpner seg alltid HELT opp i margen når jeg åpner programmet. Siden jeg suger på å forklare, så skal jeg heller vise det med et bilde.

Som dere ser på den vertikale linjalen til venstre, og på markøren, så begynner skriften helt oppi kanten på arket. Det går ikke an å dra på linjalen heller, så den bare er sånn. Jeg har funnet ut at dersom jeg viser topp- og bunntekst, så hopper linjalen noenlunde tilbake til slik det er vanlig. Men irriterende om jeg må ha topp-/bunntekst hver gang jeg skal skrive et dokument.

Bilde:
http://bildr.no/view/405824

Takk for svar
Spørsmålet er altså hvordan jeg normaliserer linjalen igjen.
Dersom du skriv over to ark, vil du sjå at desse to er binden saman. Dobbeltklikk der dei er binden saman, og problemet er løyst.
Fungerte i alle fall for meg.
Du har liten eller ingen toppmarg. Derfor er markøren din helt i topp, men flytter seg ned hvis du legger til topptekst.

File -> Page Setup. Sett 'Top margin' til 3cm.

Lykke til
Toppmargen var allerede satt til 2,5 cm. Det skal nevnes at problemet mitt gjelder bunnmargen også. Ble dessverre ikke noe bedre av dette. :/
Det er som supermann sier, du må ha pilen helt på slutten av siden, da skal du få opp et tegn med to firkanter med en pil som peker oppover, og da trykker du.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg kaprer denne tråden i håp om å slippe å lage en ny tråd, for å få hjelp.

Jeg sitter og skriver en oppgave i word, hvor jeg har inndelt den første siden i 2 kolonner. Det er greit, men jeg ønsker å fortsette å skrive på side 2 i en kolonne, men denne blir nå automatisk 2 kolonner som i side 1.

Spørsmålet er da; hvordan kan jeg velge å bruke forskjellig kolonner osv fra en side til en annen? Dvs, på side 1 vil jeg ha en type, mens på side 2 vil jeg ha en annen.

Hadde vært utrolig kjekt med svar på dette, det kan løse mye for meg. Er relativt Word kyndig, men akkurat dette har falt ut for lenge siden. Bruker forresten Office 2007.
Sist endret av tafsern; 9. mars 2010 kl. 12:40.
Hei !
Jeg tror jeg kan hjelpe deg.

Etter at du har skrevet første side og begynt på andre gå da til Format.
Velg Spalter.
Velg 1 spalte.
Nederst i vinduet er det et valg:"Bruk på"
Her velger du: Herfra og fremover.

Dersom noe av teksten på side 2 er med 2 spalter merker du først denne teksten, så følger du fremgangsmåten