Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4086
Jeg har en bil uten skilt som jeg har problemer med å parke i fred.

I det siste så har en parkeringsvakt bestemt seg for å taue inn min bil, etter at den har stått der i tre måneder.
Jeg kikket ikke på paragrafen jeg fikk anonymt lagt i viskeren, men jeg fikk meg med såpass at det var et problem å være uten skilt.
Maks fjorten dager for dette.

Jeg har i natt flyttet bilen til et annet sted, en parkeringsplass, og ikke på veien utenfor huset der jeg bor.
Eieren av denne plassen er nok en videregående skole, men jeg skal snart flytte den igjen, så snart jeg vet hvor jeg kan flytte.

Jeg har pekt ut noen plasser som kirkegårder, samfunnshus og andre aktuelle steder der bilen ikke er i veien.
Men er dette bra nok?
Er det trygt for meg å flytte bilen rundt i perioder på 14 dager?

Bilen står i ro fordi den ikke er ordnet ferdig for EU-godkjenning.

Synes også at det er rart at jeg er tvunget til å gjøre dette midt på natta, hvilke alternativer finnes det for å få ro?
Prøveskilt gjør at du kan flytte bilen din midt på lyse dagen
Tror du skal kunne få utskrevet prøveskilt uten at bilen er EU-godkjent, da dette er for å flytte bilen fra a til b. (Men er absolutt ikke sikker.)

Privat eiendom er uaktuelt? Din, foreldres eller venners eiendom?

Edit: Parkeringsplass utenfor arbeidsplass?
Eller fiks en avtale med noen som har privat parkeringsplass men mangler bil, finnes faktisk mange av dem!
Sist endret av Tr1pp3r; 8. mai 2009 kl. 05:03.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tr1pp3r Vis innlegg
Privat eiendom er uaktuelt? Din, foreldres eller venners eiendom?
Vis hele sitatet...
Ikke aktuelt, ikke tilgjengelig.
Stjel et skilt fra en utenlandsk bil og monter den på. Da blir den ikke tauet.

Kilde
Sitat av LazySunday Vis innlegg
Stjel et skilt fra en utenlandsk bil og monter den på. Da blir den ikke tauet.

Kilde
Vis hele sitatet...
Kan jo hende at de har endret regelverket, da de håpet på å få #en smidig ordning" i løpet av de neste ukene (Skrevet i oktober i fjor)

Trådstarter: Hvor bor du?
Sitat av LazySunday Vis innlegg
Stjel et skilt fra en utenlandsk bil og monter den på. Da blir den ikke tauet.

Kilde
Vis hele sitatet...
Å løse små kriminelle handlinger med større kriminelle handlinger har aldri vært lurt.
å stjele ett bilskilt er ingen voldsom stor kriminell handling. Verre om du tar to.

Har ett polsk skilt til salgs om du er interessert. Som jeg har funnet.

Ja, jeg er en badboi.
Sånne som deg som gjør at jeg må kjøre rundt i evigheter hver fuckings dag for å finne parkering etter jobb - for så å se de samme jævla bilene stå på akuratt samme plassen hver dag, helt urørt.

Håper for naboene dine sin skyld at du får bilen din aktiv snart.
Bruk av offentlig vei fordrer betalt årsavgift. Det gjelder parkering for alle skilt- og registreringspliktige biler/hengere/vogner/[insert_more]. Jeg vil anta at de 14 dagene gjelder for bilen og ikke for den enkelte parkeringsplass, og gis som et lite tidsvindu for at du skal få ut fingeren og EU-godkjenne bilen, eller flytte den på privat parkeringsplass / høgger'n. Dette for å hindre fri camping av vrak overalt.

Etter 3mnd ++ er del vel på tide å fikse kjærra til minimumstandarden? :-P

lykke til
Man kan lovlig kjøpe såkalte "Show-sklit" fra England som er helt identiske de orginale i England, koster vel drøye 30 pund, pluss på moms og frakt så havner du på ca 600, billigere enn å få bilen borttauet...
Vil av dyrekjøpt erfaring ikke anbefale NOEN å montere falske skilter på et kjøretøy...
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Vil av dyrekjøpt erfaring ikke anbefale NOEN å montere falske skilter på et kjøretøy...
Vis hele sitatet...
How much? Og hvordan ble du avslørt?