Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1208
Skal innstalere W7 på en bærbar pc og lurer på hva som er best å bruke av 32 og 64 bit ..

Og hva er forskjellen mellom 64 og 86 bit ?

Datamaskinen har 4 gb ram, 320GB hdd .. AMD prosessor ..
Hvilken AMD prosessor? Antar det er en dual-core. Installer x64.

x32 hvis du ikke har dual-core.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Hvilken AMD prosessor? Antar det er en dual-core. Installer x64.

x32 hvis du ikke har dual-core.
Vis hele sitatet...
Husker ikke helt, er en HP dv5 isåfall .. Mener det er dual-core .. Men er det normalt at disse HP maskinene blir ekstremt varme ?
Sitat av Exotic Vis innlegg
Og hva er forskjellen mellom 64 og 86 bit ?
Vis hele sitatet...
Mener du forskjellen på x64 og x86? x86 er et annet navn på 32-bit og x64 er naturlig nok 64-bit.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Mener du forskjellen på x64 og x86? x86 er et annet navn på 32-bit og x64 er naturlig nok 64-bit.
Vis hele sitatet...
Så, 86 er egentlig 32bit ?
Sjekk spesifikasjonene til PCen og prosessoren, der står det om det er 64bit eller 32bit. x64 er best om PCen støtter det. x86 = 32bit.

De blir varme ja, særlig med mye støv i vifta. Blås den ren.
Sitat av Exotic Vis innlegg
Husker ikke helt, er en HP dv5 isåfall .. Mener det er dual-core .. Men er det normalt at disse HP maskinene blir ekstremt varme ?
Vis hele sitatet...
Det er helt normalt at disse HP maskinene blir ekstremt varme. Hadde en som var oppe i 90 grader ved høy bruk, selv om det var minimalt med støv.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Det er helt normalt at disse HP maskinene blir ekstremt varme. Hadde en som var oppe i 90 grader ved høy bruk, selv om det var minimalt med støv.
Vis hele sitatet...
Dritt maskiner med andre ord ? Prøvde en acer igår, den var ikke litt varm. Ikke anntydninger til at den ble varm en gang enda jeg hadde en dyne under for å sjekke!

Hvordan blåse viften ren for støv da ? Er forsikring på maskinen så må nesten gjøre det uten å skru av noe ?

Sitat av mr_burn Vis innlegg
Sjekk spesifikasjonene til PCen og prosessoren, der står det om det er 64bit eller 32bit. x64 er best om PCen støtter det. x86 = 32bit.

De blir varme ja, særlig med mye støv i vifta. Blås den ren.
Vis hele sitatet...
Det er 32bit fra før av. Merkelig nok står det 4gb og, selvom 32bit ikke støtter så mye ? Og det er dual core.
Sitat av Exotic Vis innlegg
Dritt maskiner med andre ord ?
Vis hele sitatet...
Ja, liten tvil om det. Jeg, og flere andre på min arbeidsplass har dessverre denne typen maskiner, og samtlige suger. Søker du på nett ser du at "alle" har problemer med varmen på disse maskinene.

Hvordan blåse viften ren for støv da ? Er forsikring på maskinen så må nesten gjøre det uten å skru av noe ?
Vis hele sitatet...
Luftkompressor funker greit, men det er som sagt ikke støv som er varmekilden på disse maskinene..
32bit utnytter vel bare 3gb ja. Men den ser selvsagt at du har mer. Regner med det går fint med 64bit på den.

Du får kjøpt bokser med trykkluft på diverse butikker, som f.eks clas ohlson. Evt bruke en kompressor med luftpistol. Sørg bare for å ikke bruke for høyt trykk.

Det er hovedsaklig pga støv på de fleste bærbare maskiner, siden folk ikke tenker over hva de har under maskinen når de brukes. De maskinene er støvmagneter, det er iallefall min erfaring på jobb.
Er den fortsatt for varm, reklamer på den. Evt oppgrader biosen, vet HP hadde litt feil viftestyring ei stund.
Sist endret av mr_burn; 9. november 2009 kl. 13:44.
Sitat av Exotic Vis innlegg
Prøvde en acer igår, den var ikke litt varm. Ikke anntydninger til at den ble varm en gang enda jeg hadde en dyne under for å sjekke!
Vis hele sitatet...
Bruker du den lenge nok i senga eller andre steder hvor støv forekommer mye, hjelper det ikke å ha en Acer, LG, HP eller noe annet.

Men er du flink til å blåse den ren osv, da snakker vi andre boller.
Du har en 64-bit AMD-prosessor, installer 64-bit Windows 7.
Allright, da prøver jeg å finne noe å rense den med og innstalerer W7 64 bit på den Takk for all hjelp og innformasjon!
Hva mener du med å rense? Det beste er å velge formatering under installasjonen, da starter du med blanke ark.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Hva mener du med å rense? Det beste er å velge formatering under installasjonen, da starter du med blanke ark.
Vis hele sitatet...
Tror han mente å blåse ren pc'n for støv
Trådstarter
Blåse den ren for støv mente jeg ja ;p