Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 614
hei.. har ikke cden til windows og ønsker å formatere den og installere på nytt, er det mulig å laste den ned fra torrent og putte den over på usb eller cd? følgte ikke med no cd når jeg kjøpte laptopen for 1 år siden.
ikke på cd dvd må du ha vis du ikke bruke tinixp
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Windows XP KAN lastes og legges på CD, for så å formatere, men det er (i likhet med 90% av alt annet du laster ned) ulovlig.
Sitat av jokern Vis innlegg
hei.. har ikke cden til windows og ønsker å formatere den og installere på nytt, er det mulig å laste den ned fra torrent og putte den over på usb eller cd? følgte ikke med no cd når jeg kjøpte laptopen for 1 år siden.
Vis hele sitatet...
Men du, hvilken laptop har du? De fleste relativt nye laptoper har orginalinstallasjonen på en skjult partisjon. Du bare trykker f.eks alt+f7 når maskina rebooter, og så kan du formatere og installere windows på nytt. Lovlig!

Men hvilke taster du skal trykke avhenger av hvilken laptop du har..
Trådstarter
17 1
veit det er ulovlig
har en hp pavilion dv2000 circka 1 1/2 år gammel.
tenker du på sånn recovery? for det har jeg prøvd, men skjedde ingenting.
Prøv og trykk F10 når maskinen booter.
Skal være recovery på den maskinen, innlagt.
Trådstarter
17 1
mener at jeg har kommet til recovery, men fikk ikke til å formatere den derfra.
Hurtigknappen er oftest F11 på laptoper fra HP.. trykk noen ganger før windows begynner å laste.
Det skal være en recoverypartisjon på den såfremt du ikke har fjernet den selv.

Du vil da starte opp et eget "system recovery"-program fra HP, der velger du avansert og "gjenopprett maskinen til opprinnelig fabrikkstand".

Du kan også laste ned en OEM-plate fra hvorsomhelst og bruke produktnøkkelen som står under laptopen din. Dette er ikke ulovlig.
Sist endret av mr_burn; 21. august 2009 kl. 15:14.
Trådstarter
17 1
ok. takk for svar. men når man tar gjennopprett til fabrikk, blir den da formatert..
Sitat av jokern Vis innlegg
ok. takk for svar. men når man tar gjennopprett til fabrikk, blir den da formatert..
Vis hele sitatet...
ja, jeg har plutselig masse mer plass, men det som er kjipt med min hp som jeg har gjort det med, er at ikke allere programmer fungerer som det skal :/