Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1650
Hei!

Prøver å pakke ut en .zip fil med WinRAR. Problemet er at jeg får beskjed om at det er noe galt med mappen og at det ikke går å pakke ut filen. Jeg kan se alt som er i filen og sånn når jeg er inne på WinRAR.

Hvorfor får jeg ikke pakket den ut, og kan jeg i tilfelle gå en "bakvei" for å pakke den ut?
Kan være noe galt med filen, er det et <-> bak filnavnet i winrar?
Sist endret av jeppfi; 29. april 2009 kl. 22:13.
Hvilken feilmelding får du?
Hvis du får en feilmelding som sier at det er problem med .zip-fila kan den være skadet, og må mest sannsynligvis skaffes på nytt.
Sist endret av s1gh; 29. april 2009 kl. 22:14.
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Kan være noe galt med filen, er det et <-> bak filnavnet i winrar?
Vis hele sitatet...
Ingen ting bak filnavnet, nei.

Sitat av s1gh Vis innlegg
Hvilken feilmelding får du?
Hvis du får en feilmelding som sier at det er problem med .zip-fila kan den være skadet, og må mest sannsynligvis skaffes på nytt.
Vis hele sitatet...
"The archive is either in unknown format or damaged"

Det er feilmeldingen når jeg trykker på "Extract to". Jeg vet den mest sannsynlig ikke er skadet, for mange andre bruker samme filen.
Sist endret av stian3108; 29. april 2009 kl. 22:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Last den ned på nytt da, står jo at den er et ukjent format eller skadet.
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Last den ned på nytt da, står jo at den er et ukjent format eller skadet.
Vis hele sitatet...
Har prøvd 2-3 ganger å laste ned på nytt. Ingen mulighet å pakke den opp da eller? Eller noen som vet om metoder?
Sist endret av stian3108; 29. april 2009 kl. 22:26.
Få den av en annen som har den, og som vet at den virker... Er det en stor eller liten fil?
Enkleste er å laste ned .zip filen på nytt. Den er mest sannsynlig korrupert på din maskin hvis bekjente bruker samme fil.

Funker det fortsatt ikke kan du:

1 - åpne cmd.exe
2 - skriv unrar t [ditt_rar_filnavn]

Da listes det som evt. er feil med arkivet. Post det evt. her om du vil ha mer hjelp

Edit; Du kan teste filen din i winrar gui også, men da er det litt værre å poste resultatet hit :-P.

Lykke til
Sist endret av Wierd1; 29. april 2009 kl. 22:33.
Sitat av Wierd1 Vis innlegg
Enkleste er å laste ned .zip filen på nytt. Den er mest sannsynlig korrupert på din maskin hvis bekjente bruker samme fil.

Funker det fortsatt ikke kan du:

1 - åpne cmd.exe
2 - skriv unrar t [ditt_rar_filnavn]
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør man det ? Åpne cmd.exe?
start -> kjør -> cmd
Sitat av Wierd1 Vis innlegg
Da listes det som evt. er feil med arkivet. Post det evt. her om du vil ha mer hjelp
Vis hele sitatet...
unrar gjenkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando,
kjørbart program eller satsvis fil.

Det eneste jeg får.. Når jeg skriver unrar først..
Sist endret av stian3108; 29. april 2009 kl. 22:54.
ok, hvis du ikke håndterer cmd uten hjelp, er det nok best å kjøre testen via winrar grensesnittet.

Dobbeltklikk filen din. Det skulle åpne winrar for deg og vise deg innholdet. Trykk så på "Test". Hva sier winrar da?
Sitat av Wierd1 Vis innlegg
ok, hvis du ikke håndterer cmd uten hjelp, er det nok best å kjøre testen via winrar grensesnittet.

Dobbeltklikk filen din. Det skulle åpne winrar for deg og vise deg innholdet. Trykk så på "Test". Hva sier winrar da?
Vis hele sitatet...
"The archive is either in unknown format or damaged"

Det får jeg..
Prøvd å laste ned nyeste Winrar-versjon?
velg extract to og hak av keep broken files under miscellaneous
ganske så sikker på at kar'n sitter med en .iso, .daa eller noen annen form for filtype.
er du sikker på at det er en .zip / .rar fil ?
Sitat av jorossv Vis innlegg
ganske så sikker på at kar'n sitter med en .iso, .daa eller noen annen form for filtype.
er du sikker på at det er en .zip / .rar fil ?
Vis hele sitatet...
Det står .zip etter filnavnet, så ja.

Sitat av Sonic Vis innlegg
velg extract to og hak av keep broken files under miscellaneous
Vis hele sitatet...
Funker desverre ikke det heller..
Sist endret av stian3108; 30. april 2009 kl. 23:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høres ut som du bør laste ned filen på ny eller få en mer kyndig til å se på den.

Spm: Er det flere filer inni din .zip. Kan du dra ut noen av de til skrivebordet ditt med "dra og slipp"?