Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 802
Hey!

Jeg sitter på en 2013 max speccet iMac. Har prøvd meg på Assassins Creed black flag på macen gjennom å kjøre parallels desktop 9 med windows 8.
Selv om jeg 'gir' windows 16 GB ram, 4CPU, 1 GB video ram osv (max optimalisert) så kjører spillet helt elendig og har dårlig frame rate på dårligste innstillinger.

Noen som skjønner greia? Må det installeres noen drivere? Eller er det rett og slett Parallels desktop som ikke gjør jobben?

På forhånd takk!
Interessant. Har lyst på en iMac selv, og har lurt litt på hvordan den presterer i spill. Men hvis jeg var deg ville jeg droppa parallells og kjørt det native i windows.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Installer heller BootCamp så kan du legge inn windows
Tror ikke det er mye håp. Parallels er ikke optimalisert for gaming og takler verken DirectX, Direct3D eller OpenGL spesielt bra. Jeg ville nok gått for BootCamp som stickyshift sier.

Her er en benchmark. Parallels mot bootcamp

http://www.macobserver.com/imgs/tmo_articles/20120917_vmbench_5.jpg
Sist endret av connubialis; 3. desember 2013 kl. 21:16.
Takk for raske svar! Leste så mye om at Paralells 9 skulle være the shit, men da er det visst ikke det! Noen som vil kjøpe en Assassins Creed CDkey? ^^
Er bare å spille i bootcamp da. Der er ytelsen helt suveren. Dessverre er det ingen virtualiseringsløsninger som egner seg for 3d-spill.
Siden Mac OS X allerede er lastet inn og disponerer GPUen, må Parallels emulere en GPU i software, dette er grunnen til at det lagger. Om du kjører Windows via Bootcamp, har Windows full tilgang til GPUen, og dermed mye bedre grafikk ytelse.