Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 652
Kjørte en fersk install av Windows 8 på en PC her. Når jeg bootet opp etter installasjon, så fikk jeg blåskjerm, og det skjedde hver gang jeg bootet.

Kjørte en repair fra installasjons-flashdriven jeg brukte, og da kom jeg til loginbildet og alt ser fint ut. Problemet er at jeg aldri kom så langt at jeg laget Windows-konto. Nå står jeg på påloggingsbildet og må legge inn login-detaljer, men administratorkontoen er disablet.

Jeg har en minnepenn med Hirens og password reset tool, men PCen fryser HELT når jeg setter i den minnepennen. Noen som vet hvilken konto Windows bruker til å opprette konto før man har laget en? Eller noen som har andre tips?
Bruk hiren da.
Dos programs > active password changer
En eller annen plass inni der kan man aktivere kontoer også.

Men vent... pcn fryser hvis du setter minnepennen i?
Da er jeg tom for ideer, og det høres mer ut som maskinvarefeil, avhengig av hvor pcn fryser når du setter den i.
Sist endret av Rolsen Royce; 9. juni 2013 kl. 00:44.
Coptercat
Trådstarter
Løste problemet med denne. Byttet ut utilman.exe med cmd.exe, sånn at man får cmd i stedet for ease of access-applikasjonen på longonskjermen. Med andre ord kommandolinje med administratorrettigheter. Funka fjell.

http://www.addictivetips.com/windows...ows-8-password