Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 9608
Har ein situasjon der eg må reise opp og ned til Ålesund frå Bergen. lurte på om noen har gode forslag og metoder for å komme seg at og fram på billigeste metode, Noen som veit kva det koster å kjøre distansen med bil?
Returbil eller buss med studentrabatt er vel det billigste om man ser bort fra haik og den type ting. Hurtigrute med sturentrabatt uten lugar er heller ikke så ille.
av erfaring er det oftest billigere å kjøre egen bil en å ta f.eks toget.

kan være det er noe busstilbud som er billigere dog. ser ikke ut til at timeekspressen kjører i bergen,, rart, den er i Ålesund ihvertfall,
Linje 11: Volda - Ålesund - Molde - Kristiansund

vet ikke om dette hjelper deg noe men :P
Sitat av skepsis Vis innlegg
av erfaring er det oftest billigere å kjøre egen bil en å ta f.eks toget.

kan være det er noe busstilbud som er billigere dog. ser ikke ut til at timeekspressen kjører i bergen,, rart, den er i Ålesund ihvertfall,
Linje 11: Volda - Ålesund - Molde - Kristiansund

vet ikke om dette hjelper deg noe men :P
Vis hele sitatet...
Timeekspressen går hver time, og det går nok ikke buss hver time Ålesund - Bergen. Nor-way kjører Ålesund - Bergen.
Det er dyrt å kjøre ihvertfall. 2-3 ferger + endel bomstasjoner. Å slenge seg på hurtigruten hvis du ikke har bil med deg er nokk det mest lønnsomme.
295 betalte jeg for hurtigrute en vei Ålesund - Bergen, men brukte sikkert 600 på øl, så jeg kunne like gjerne tatt fly. Det var i desember.
Sist endret av connubialis; 15. mai 2013 kl. 13:03.
Tror kanskje at bussen er billigst om du er student, å kjøre selv koster rundt 1000 en vei.
Men bussen tar laaaang tid...
Buss er billigst.
Bergen til Ålesund med NOR-WAY bussekspress koster 661 kroner (En vei pr. voksen).
Er du student får du 25% rabatt på denne prisen. Er vel enda billigere og du bestiller tur/retur billett.
Widerøe har studentpriser, 550 en vei Bergen-Ørsta og samme pris tilbake. Buss fra Ørsta-Ålesund koster 80,-, og tar 1,5 timer. Effektiv reisetid ca 2,5, + venting på flyplassen. Totalpris tur-retur 1260,-.
Sist endret av peter_parker; 15. mai 2013 kl. 14:09.
billigste måten er å haike, sykkle , gå ta med ryggsekk med telt/proviant . der er som oftest lettest å få haik med trailersjafører .
Tog funker på strekningen bergen åndalsnes så time ekspressen fra åndalsnes til ålesund.
Trådstarter
Er ikkje student så er nok ikkje ein mulighet,
Hurtiruta sjekka eg og det sa et det vill koste 1066 for Bergen til Ålesund uten lugar og bil.. Synes det var meget dyrt.
Kan eg lige godt kjøre.

Det Billigste er Norwegian med sine Flybiletter opp til 399, men heim så har eg barnet som er 2 år og vill ksote ekstra på fly, så kanskje buss hjem igjenn er det beste. hmmm...

Sitat av peter_parker Vis innlegg
Widerøe har studentpriser, 550 en vei Bergen-Ørsta og samme pris tilbake. Buss fra Ørsta-Ålesund koster 80,-, og tar 1,5 timer. Effektiv reisetid ca 2,5, + venting på flyplassen. Totalpris tur-retur 1260,-.
Vis hele sitatet...
Denne kan virke meget bra alternativ til å bruke som fly,

Takker så masse. Eg trudde buss frå Ørsta kom til å koste my meir.

Norway buss og er eit bra alternativ da eg får barnet med meg gratis til 4-5 år så dette og kan eg bruke. Takk for tips der og
Atomic radiation
Underlaid atom's Avatar
Er ikke helt sikker men går hurtig båt til Måløy fra Bergen og buss vidre til Ålesund kansje?
Sitat av peter_parker Vis innlegg
Widerøe har studentpriser, 550 en vei Bergen-Ørsta og samme pris tilbake. Buss fra Ørsta-Ålesund koster 80,-, og tar 1,5 timer. Effektiv reisetid ca 2,5, + venting på flyplassen. Totalpris tur-retur 1260,-.
Vis hele sitatet...
Close, but no cigar. :P
90,- kr for en student Ørsta - Ålesund. Husk studentbevis.

mvh

Sjafør på timekspressen Volda-Ålesund.
skal til og med vær så snill og hente deg på festøya å kjøre deg inn til ørsta om det er i morgen du skal reise, bor i ørsta selv og det er vel på tide og gjøre en tjeneste for en fellow freak, så om noen kan kjøre deg til ferga så kan jeg plukke deg opp på den andre siden jeg.
Trådstarter
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
skal til og med vær så snill og hente deg på festøya å kjøre deg inn til ørsta om det er i morgen du skal reise, bor i ørsta selv og det er vel på tide og gjøre en tjeneste for en fellow freak, så om noen kan kjøre deg til ferga så kan jeg plukke deg opp på den andre siden jeg.
Vis hele sitatet...
Meget snilt av deg, men dette er annen kvar måned når eg skal hente barnet mitt og ha samvær. Men snilt av deg som tilbyr Denne første gangen har eg fått fly til Vigra med sas og norwegian billigst, men i sommer så er alle billige flybiletter borte så da må eg nok ta buss ja.
Sjekk bilutleiefirmaer om de har biler som skal i retur.De dekker bensin og bompenger/ferge.
Av de jeg hadde vurdert:
1. Fly fra Vigra til Flesland (med evt. buss til og fra flyplassene).
2. Buss til Selje eller Måløy og hurtigbåt derifra til Bergen.
3. Hurtigruten fra Ålesund til Bergen
4. Buss hele veien.

Å kjøre selv hadde jeg ikke en gang vurdert, og jeg har bil med adaptiv cruise control som gjør 90% av hele jobben. Å kjøre gjennom Sogn og Fjordane med de veiene som er der er like morsomt som en dobbel prolaps..
Sitat av creavator Vis innlegg
Tog funker på strekningen bergen åndalsnes så time ekspressen fra åndalsnes til ålesund.
Vis hele sitatet...

Det tror jeg du aldri har prøvd, ellers så må du ha en fetisj for tog. Skal du ta tog Bergen - Åndalsnes så må du først toge til Oslo bytte der så toge til Dombås for å bytte der til Åndalsnes, da snakker vi minst 15 timer reise i tilegg kommer bussen.
Sitat av jalig Vis innlegg
Det tror jeg du aldri har prøvd, ellers så må du ha en fetisj for tog. Skal du ta tog Bergen - Åndalsnes så må du først toge til Oslo bytte der så toge til Dombås for å bytte der til Åndalsnes, da snakker vi minst 15 timer reise i tilegg kommer bussen.
Vis hele sitatet...
Har jeg aldri prøvd det sier du? LOL nå var du jaggu morsom. Er vel få på freakforum som har reist så mye langdistanse tog som meg. Så det skal du være sikker på at jeg har.

Ja er langt men det er billigest. Og det var vel ett av temaene her.
Billigst om det finnes minipris på alle strekningene, sjansen for det er liten. Siden siste toget er veldig lite. Uansett så tar det jo uforholdsmessig lang tid.