Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 953
jobben har nettopp blokert tilgang for bruk av remote desktop connection, samt vnc, radmin og andre liknede programer har våre blokert lenge.

så lurte på om eg kan bruke putty og en ssh tunnel for og omgås denne sperringa, men har aldri hatt bruk for det før så lurer på hvordan eg kan spore opp opne ssh servere som kan bruker til og rute signalene gjennom?

er ennå fersk i ssh og putty så om eg spør på feil måte så drit i det, hjelp heller i steden for og flame en noob..

om noen andre har noen bedre forslag så kom gjerne me dem.
Sett opp radmin på en port som er åpen. Oftest 80, 443 og 53.
Trådstarter
98 3
vist du hadde lest innlegget skikkelig hadde du set radmin er og blokkert
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Men hadde du lest klovnen_ sitt innlegg så hadde du sett at du kan sette radmin til og lytte på port 80.
Trådstarter
98 3
no can do sir, vi kan bruke radmin innefor intranet det er dette vi bruker for og remote administre servere og brukerenes maskiner, men ut er det sperret globalt for programmet, eg har testet for lenge siden me radmin, vnc, RemotelyAnywhere osv, på foskjelige porter som om mulig kunne stå opne men dessvere så er det global lock på disse helt uavhengig av portene. dette er et stort olje firma ikke en liten software firewall.
Sist endret av modsuck; 30. desember 2006 kl. 03:15.
Skal du sette opp radmin bak denne firewallen, eller skal nå pcen din hjemme når du sitter på jobb?

Sistnevnte har jeg gjort blant annet bak Statoils firewall, så det vet jeg fungerer.
Sist endret av klovnen_; 30. desember 2006 kl. 05:13.
Trådstarter
98 3
Alle pcer i aker har radmin instalert men eg skal andre veien eg skal hjem, det eg skal gjøre er og kobel meg opp på pcen hjemme og remote styre denne, eg er nå på jobb jobber natt og har prøvdt meg frem, eg har en laptop til venstre for meg som står på aker kundelan som er uten for firewallen og den kan remote connecte til hjemme pcen uten problem med både VPN, Radmin, RDC, men denne pcen som eg skriver dette på står innen for firewallen og kan ikke bruke noen av delen.

sist uke sperret networkmangagement for RDC noe som var vår siste mulighet til og remotconnecte hjem.

det samme har di gjort me radmin for flere måneder siden, gikk fint me radmin før sommeren, det er ikke port blocket det er hele softwaret som er blocket og ikke får passere firewalen, derfor etter som eg har fårstått det må eg bruke putty og lage en ssh tunnel for og lure systemet til og ikke gjenkjenne trafiken fra program som den blokkerer på, og da kan eg bruke en port som feks 80 som står open.

Statoil sine netwerks polecyes kan ikke over føres til andre firma sine polecyes, heller er det ikke sikker det som fungerte for en månedsiden, er gjeldene nå lenger. Min er faring er at blir det formye trafik på diverse områder som ikke er direkte jobb relatert vil denne trafikke bli stenkt rimelig fort, men dette kommer jo seff helt ann på selskapet.
Har du prøvd logmein.com ?
Den vil gi deg tilgang til din datamaskin gjennom en nettleser. Har fungert ganske så bra for meg ganske lenge.
Trådstarter
98 3
takk for tips grammaton, skal prøve nor eg kommer meg på jobb i kveld
Trådstarter
98 3
nice det funket veldig bra, takker for linken