Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 652
Holder på og prøver og få opp igjen en laptop etter hd cresh, problemet er at cdrom stationen ikke funker, men eg forventet kresj så i386 mappa til xp låg på d: driven nor eg skal installere starter eg opp men en dos boot disket, og går til di386 og starter winnt, instalasjonen starter men sier til meg eg ikke kjører SmartDrive, dette er noe eg har lurt på i mange år hva er for noe og hvordan eg kjører?

noen som kan hjelpe?
Sist endret av modsuck; 4. juli 2006 kl. 16:34.
SmartDrv.exe er en fil som dedikerer mer av hurtigminnet (les ram) til skriving av harddisk. I vanlig msdos er det standard minnet på det satt til (mener jeg å huske) 512KB, mens med smartdrv kan du dedikere opptil 32MB til den operasjonen.

Huk tak i en bootdisk fra www.bootdisk.com/bootdisk.htm, spesifkt denne "Windows 98 SE Custom, No Ramdrive" og bruk den. Når du har startet opp maskinen skriver du "smartdrv 32000"

Det er godt mulig at smartdrv.exe ligger inne i xpmappa, søk i så fall etter den med "dir smartdrv.exe /s" og bla deg frem til der den ligger.
Sist endret av meitemark; 7. juli 2006 kl. 12:46.
Trådstarter
98 3
Det funket bra, gikk fra 3-4 timers instalering til litt under en time ved og kjøre SmartDrive