Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3918
Hei.

Har dere noen tips mot hvordan å få minst mulig "hangover" etter en kveld med rimelig mye røyking?

Og en annen ting: Er det "verdt" å ta den 2. eller 3. jointen på kvelden, når du er rimelig sliten og trøtt og på vei ned??

Takk!
Hmm, har røyke regelmessig de siste 8 årene og aldri opplevd noen hangover. Lyst til og utdype litt?
Ikke røyk rett før du legger deg. Røyker du i klokken 16.00 og legger deg 00.00 skal det være minimalt med etterheng. Røyker du en joint 00.00 og legger deg 01.00, da kommer du til å få kraftig etterheng. Tolleranse og forbrenning har vel en rolle i dette også.

Den 2. eller 3. jointen på kvelden er verdt å ta om den er verdt å ta. Hvis ikke, spar den/de.
Har ikke noen annen tips enn å få i seg en realistisk mengde mat og drikke (sunne ting som frukt og grønt).

Og ja, joint nr 2 og 3 synes jeg er de beste. Spesielt nr 2.
Ta joint nr 2 ca 30-40 minutter etter den første. Da blir man som regel rimelig gnom og bare sitter og prater vas og har det greit

Personlig har jeg selv aldri opplevd noen slags form for hangover. Men har EN kompis som kan få litt skallebank dagen derpå. Aner ikke hvorfor.
Sist endret av frø; 8. februar 2013 kl. 00:09.
Trådstarter
91 8
Okei. Takker for svar. Jeg pleier å røyke meg rimelig shitfaced etter første J. Deretter 2 og 3 etter et par timer -3, da ofte etter klokka 00.00. så det henger ofte rimelig hardt igjen. Vanskelig å konsentrere seg osv, er ikke det vanlig? Men ja, okei.
Sitat av Kurwa Vis innlegg
Okei. Takker for svar. Jeg pleier å røyke meg rimelig shitfaced etter første J. Deretter 2 og 3 etter et par timer -3, da ofte etter klokka 00.00. så det henger ofte rimelig hardt igjen. Vanskelig å konsentrere seg osv, er ikke det vanlig? Men ja, okei.
Vis hele sitatet...
Joda vanlig det, men det er vel nesten det samme som om du drikker alkohol like før du legger deg eller mye tidligere på dagen. Du vil våkne opp med mindre etterheng jo tidligere du har drukket på dagen. Funker sånn på tjallen også. Funker i værtfall sånn på meg, men jeg røyker trekk like før jeg legger meg fordi jeg liker å være falleferdig når jeg legger meg!

Den "etterhengen" er noe så ille, bare skvett litt vann i tryne og drikk en kopp kaffe så start dagen!
Skjønner godt hva du mener, jeg blir bakis selv hvis jeg legger meg for kort tid etter røyking. Det beste er nok å vente ut rusen helt, men jeg vil hvertfall anbefale to-tre timer etter siste J. Og nei, det er ikke verdt det med så mange joints.
Sitat av Kastrup Vis innlegg
Hmm, har røyke regelmessig de siste 8 årene og aldri opplevd noen hangover. Lyst til og utdype litt?
Vis hele sitatet...
Hangover / Day(s) after cannabis use:
  • dry mouth
  • tired, red, dry, or itchy eyes
  • joint stiffness
  • fatigue, drowsiness, foggy or slow thinking
  • reduced memory skills, slower speed of recall

Hentet fra Erowid
Ikke at jeg har opplevd så veldig mye av det. Men de gangene det har kommet en lignende " hang over " dagen etter at jeg har røyket så er det pga at jeg fyrte opp en rett før jeg la meg. Da våknet jeg og var sliten ( smålig tung i hodet.) Dette har ikke skjedd dersom jeg var någelunde ganske smått fjern før jeg la meg.
Dropp nattingsen, spis en skikkelig frokost og ta deg en dusj!
Viss det ikke hjelper, ikke røyk om du skal noe dagen etterpå, problem solved!
Sist endret av turin; 8. februar 2013 kl. 21:57.
Er jeg den eneste som får en slags behaglig 'afterglow'? Haha, vanskelig å beskrive men det er samme gode humøret på enn måte uten at man er dum-stein, og ganske slask i kroppen rett og slett.

edit: omformulerte meg
Sist endret av stuntaa; 8. februar 2013 kl. 22:00.
Sitat av stuntaa Vis innlegg
Er jeg den eneste som får en slags behaglig 'afterglow'? Haha, vanskelig å beskrive men det er samme gode humøret på enn måte uten at man er dum-stein, og ganske slask i kroppen rett og slett.

edit: omformulerte meg
Vis hele sitatet...
Får en after-glow jeg også hvor jeg ikke er helt idiot i hodet, men klarer å tenke/oppføre meg nogenlunde greit.

Selve "hangoveren" for min del blir at jeg føler meg tom i hodet og musikk høres forferdelig ut sammenlignet med musikk i påvirket tilstand. Det at jeg føler meg tom i hodet har jeg en teori om at kommer fra vesentlig mindre aktivitet oppe i skallen i edru tilstand kontra påvirket tilstand.

Noen med samme oppfatning?
Sist endret av Marr; 8. februar 2013 kl. 22:12.
Av egen erfaring, kan jeg ta en J 1-2 t. før jeg legger meg uten å bli bakfjern. Alt etter, blir jeg groggy neste morgenen, og det samme gjelder nemlig samboeren min.

...men er du veldig trøtt og sliten en kveld, bør du heller spare kosen til evt. neste dag =) For mest sannsynlig, vil du bli sykt groggy når du står opp.
Sist endret av ~Angelica; 9. februar 2013 kl. 15:00.
Hender seg jeg blir litt bakfjern dagen etter om jeg tar en nattings eller røyker mye på kvelden sammen med kompiser. Men en god kopp kaffe og en deilig frokost får meg så og si alltid i toppform igjen.
Av egne erfaringer blir jeg kun bakfjern hvis jeg har røyket meg veldig fjern kvelden før. Får sjeldent hangover av en joint. Får alltid hangover ved oralt inntak.
Sitat av Kastrup Vis innlegg
Hmm, har røyke regelmessig de siste 8 årene og aldri opplevd noen hangover. Lyst til og utdype litt?
Vis hele sitatet...
Hvor ofte er ''regelmessig''?
Kan være du har vært i en konstant bakheng de siste 8 årene uten helt å vite det selv.
Sist endret av Bombasa; 9. februar 2013 kl. 19:19.
Jeg tok mitt siste bongtrekk klokka 00.30 igår kveld etter å ha røyka store deler av kvelden.
Skulle opp klokka 08 idag for å dra på jobb. Var egentlig smått lost og surrete.
Skal du slippe dette, må du slutte å røyke like før du legger deg. Selv om jeg synes man kan leve med det.
New generation
colakork's Avatar
Har aldri opplevd en hangover før, men merker det at jeg står opp mye lettere etter en heftig røyke økt.

Ingen andre som har det slikt?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gammel tråd. Men Sukker er en UTING! frukt,chips og ting uten sukker får deg mer "høy" ting med sukker gjør deg mer "low" å en mer ubehagelig rus.
Selv elsker jeg å drikke cola feks, men jeg er relativt innrøykt så har ikke samme innvirking på meg. Men det har fremdeles en innvirking.

Appelsinjuice er PERFEKT for både munch og tørrmun!! Samt det smaker AWESOME when under the influence!