Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1452
Hei, jeg lurte på om noen av dere har tips. ang å ta lån uten å arbeide i full stilling. Jeg er akkurat ferdig med utdanning, og jobber i en 50% stilling imens jeg leter etter jobb. Jeg skulle hatt et lite\middels lån på ca 40K+ for å flytte til Oslo og leve på til jeg har en fast inntekt.

De fleste stedene jeg har sjekket får jeg bare innvilget lån hvis minimum årsinntekt på 250 000 er innvilget.

Jeg har hørt i min lokale bank, men de var mildt sagt lite behjelpelig uten at jeg hadde en fast jobb bekreftet.

Noen som har forslag? Jeg leter etter noe uten helt ville renter...
Du kan for eksempel høre med noen i familien om de vil låne deg penger. Da slipper du mest sansynlig renter.
Krusty's Avatar
Trådstarter
18 7
Sitat av LidroM Vis innlegg
Du kan for eksempel høre med noen i familien om de vil låne deg penger. Da slipper du mest sansynlig renter.
Vis hele sitatet...
God ide, men akk.. Det er dessverre ikke et alternativ.
jeg vile nok heller tatt 3-4uker med 24/7 svart jobb. så kommer du fort opp i den summen.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Burde vel ikke være noe problem å få et forbrukslån på 40k uten 100% stilling?
Så lenge du er ansatt med 50% stilling burde det ikke være noe problem. Da har du jo inntekt å vise til
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg klarte da å få 80k i lån med en lærlingestilling, da kan jeg ikke se for meg at det skal være alt for vanskelig.

(Da hadde jeg tross alt 6000\8000 i inntekt per måned og 3300 i lånsutgifter).
dnbnor har noen etableringslån du kan sjekke ut. www.dnbnor.no
Kredittkort om du har bra inntekt fra foregående år (tidligere).
Jeg fikk lån, såkalt "flexikreditt" når jeg var student på 20 000. Egentlig lav rente. Tipper jeg betalte 150,- i mnd dersom kontoen stod 20 000 i minus. Likevel, er det en konto jeg sliter med, flere år etter, å betale tilbake.
Det er den kreditten hvor du "må betale" minst du betaler mest for... Styr unna! Har du ikke råd til "skikkelig lån" har du ikke råd til lån i det hele tatt.... Tenk langsiktig, ellers må du slite med faenskapen lenge.