Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2666
Hei!

Jeg er student for øyeblikket og har hatt ett intenst ønske om å flytte til et annet land, og da har ønsket ligget spesielt på Australia (vet det skal en del til for å komme inn der). Hovedårsaken til dette er at jeg ikke er noe glad i kulde.

Jeg har lenge følt meg "utilpass" i Norge, jeg er glad i natur for all del, men jeg blir mer imponert over natur som består av eksotisk landskap og dyr til sammenligning med norske fjell og fjorder. Jeg var mye med på hytta og skiturer når jeg var yngre, men jeg følte liksom ikke den gode stemningen inne i hyttevarmen slik som resten av familien gjorde.

Når jeg snakker med forskjellige og prøver å tenke etter argumenter for og mot blir det som regel nevnt det at Norge er et veldig bra land å bo i med tanke på økonomi. Det at jeg også etterlater alle når jeg reiser blir også sagt er egoistiskt. Selv setter jeg klimaet høyest på min prioriterings liste, jeg har aldri vært veldig avhengig av å ha noen rundt meg, så det har jeg nesten ikke tenkt over.

Jeg har hatt denne tanken i flere år nå og har lyst til å realisere den når jeg blir ferdig å studere.

Hva mener dere? Bør jeg ikke tenke på meg selv framfor andre når det gjelder en sak som kan påvirke trivselen så enormt? Er rimelig lei av samme vinterdeprisjon hvert år som går.
Visst du vil flytte så flytter du, ser ikke helt problemet med det.