Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1664
Har problemer med at musen helt tilfeldig, gjerne når jeg bytter mellom applikasjoner, blir til noen helt rare tegn. Det har også skjedd at den blir til en stor svart firkant.

Bruker tre horisontale skjermer på 2 stk ATI Radeon HD 4300/4500 Series.

Det forsvinner når jeg flytter musa mellom skjermene og bytter litt mellom applikasjonene.

http://bildr.no/thumb/737421.jpeg


http://bildr.no/thumb/737423.jpeg
Slik ser det ut over et tekstfelt. Når Windows7 loading-mus-saken kommer, så er det bare flere sånne 1\3-rundinger som spinner under hverandre. Vanskelig å forklare.

Og ja, det var windows 7 som dere skjønte. 64-bit.
Sk på "mus" i søkefeltet. Hvis du har engelsk Windows, "mouse"

Så går du på "pekere" / "pointers" og se om de tegnene er i den lista.
Sist endret av onClipEvent; 12. oktober 2010 kl. 14:40.
Coptercat
Trådstarter
nei, de er helt finfine, selvsagt. Har også prøvd å bytte RAM i datamaskinen, da jeg mistenkte defekt minne. Har også retanket PC med både 64-bit og 32-bit.
Dette er et kjent problem med ATI og multi monitor setups.
Såvidt jeg vet er det ikke kommet noen løsning på dette så må bare vente til ATI slipper nye drivere
(noe de gjør en gang i måneden så er vel ikke så lenge til)
Sist endret av eclipze; 12. oktober 2010 kl. 16:27.
har akkuratt samme problemet selv.

det løses ganske enkelt der og da, men ikke permanent.
hvis du veldig raskt fører musa fra en skjerm til en annen og tilbake burde det blir fikset. hvis musa går sakte mellom skjermene kan det få maskina til å kræsje.
Coptercat
Trådstarter
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Har du husket og sjekke gigabytan?
Vis hele sitatet...
Er du full?

Sitat av eclipze Vis innlegg
Dette er et kjent problem med ATI og multi monitor setups.
Såvidt jeg vet er det ikke kommet noen løsning på dette så må bare vente til ATI slipper nye drivere
(noe de gjør en gang i måneden så er vel ikke så lenge til)
Vis hele sitatet...
Aha! Takk for svar!

Sitat av F4celess Vis innlegg
har akkuratt samme problemet selv.

det løses ganske enkelt der og da, men ikke permanent.
hvis du veldig raskt fører musa fra en skjerm til en annen og tilbake burde det blir fikset. hvis musa går sakte mellom skjermene kan det få maskina til å kræsje.
Vis hele sitatet...
Ja, har merka det der. Har klart å dradd den i blåskjerm et par ganger. Utrolig irriterende, da det er jobb-PC, og jeg sitter foran den 8 timer pr. dag. Heldigvis ikke så fryktelig ofte det skjer.

Takk for tips alle, i alle fall.
Coptercat
Trådstarter
Dette ble jo bare verre og verre, og jeg måtte reboote flere ganger per dag. Ble tipset om å prøve å bytte inngang på hovedkortet pga. IRQ-konflikt. Venter i spenning på å se om det blir mer trøbbel. Sier fra om det hjalp her.

Fortsatt samme problem. Prøver å bytte det ene skjermkortet, for jeg får ikke feilgrafikk på skjermen som er tilkoblet andre skjermkortet.

Da har jeg også prøvd å bytte skjermkort. Opplever fortsatt samme problemer. Har prøvd å legge inn eldre skjermkortdriver og kjøre UTEN skjermkortdriver. Problemet vedvarer. Skjønner ingenting. Har også byttet minne uten hell.

Ga opp hele prosjektet. Kasta PCen på lageret og fant en ny. Antar defekt hovedkort.

Ewwww. Etter å ha byttet PC har jeg fortsatt feilgrafikk. Åpenbart softwareproblem.
Coptercat
Trådstarter
Da har jeg fortsatt har problem etter jeg har byttet PC har jeg prøvd å flashe BIOS, da PCene er helt identiske.
send e-post til Support for software du bruker mest når det skjer, kansje de har svar, prøv ellers på ATI forum osv.
Coptercat
Trådstarter
Har søkt litt på ATI forums og mange har problemer med det samme. Moderatorene har til og med lukket flere tråder fordi de mener det er et kjent problem, men det har visstnok pågått veldig lenge. Mulig de ikke klarer å løse det.
Har samme problem. Hvis jeg rister på musepekeren rimelig fort i noen sekunder går det over.
Coptercat
Trådstarter
Ja, greit nok det, men etter 3-4 ganger går PCen i blåskjerm.

http://bildr.no/thumb/741196.jpeg

http://www.tomshardware.com/forum/29...rted-corrupted

Slik reproduseres feilen

Nå som jeg har funnet ut hvordan man reproduserer feilen tenkte jeg at "JADA! Nå klarer jeg sikkert å fikse det". Har 2 skjermkort. Et Gigabyte PCI-express HD 4350 og et PCI HIS HD4350. Prøvde dermed å ta ut PCI-expresskortet og kjøre kun PCI-kortet. Feilen var der fortsatt. Prøvde å ta ut PCI-kortet og kjøre med kun PCI-express. Fortsatt samme problem.

Har prøvd 4-5 forskjellige drivere, men får samme feil uansett hva jeg gjør. Begynner virkelig å gå meg på nervene.

Har prøvd å terminere en og en prosess for så å prøve å fremprovosere feilen. Satt igjen med kun systemprosesser og explorer.exe og fortsatt samme problem. Vi har fire identiske PCer, så jeg prøvde å legge inn de driverne som ligger inne på de andre PCene. Fremdeles samme problem. Har satt saken på vent, og finner frem en PC av et annet merke eller prøver på en clean install mens jeg venter på svar fra tankings-ansvarlig i bedriften jeg jobber i. Mistenker at det kan være et problem med imaget som jeg har tanket PCen med, da det er kun de to datamaskinene som er nylig tanket, som har problemet. Takk for hjelp så langt! Bare å si fra om det finnes løsninger eller workarounds!

Har gjort en interessant observasjon. Logget inn på en #3 PC med samme spesifikasjoner, som blir brukt til daglig av en kollega. Får også problem med denne. Problemet er tydeligvis noe som henger med brukeren, og ikke skjermdriveren.

Og da har vi omsider funnet synderen.

Om man går på System properties > Advanced > Settings og velger Adjust for best performance oppstår dette problemet. For at det skal fungere igjen må jeg gi meg selv ny lokal profil. Vet ikke om dette er en sammenheng mellom hardware og OS eller drivere eller hva det er, men det er i alle fall workarounden min. - Å ikke røre disse innstillingene.