Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1611
Høres helt fjernt ut spør du meg, men har en nær venn som påstår at dette forekommer jevnlig? Særlig på bygda og slike steder hvor folk ofte har oppsett inni låver og lignende.
Har sett det i usa men på landet i norge? Neppe...
De tokk et par hus i oslo pga sånn. Var også en reportasje om politihelikopteret som er utstyrt med varmesøkende kamera

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...icle581925.ece
Sist endret av SRB; 21. september 2010 kl. 05:14.
Hvis du ser 'The Union' kan du se at dette er en kjent metode for å finne plantasjer... vet desverre ikke hvordan dette fungerer i Norge...
De har 1 helikopter i norge med dette. Så pass på...Oslo
Kan tenke meg dette har blitt temmelig nedprioritert etter de avdekka alle de vietnamesiske plantasjene. Er som sagt bare noe jeg kan tenke meg, har ingen iskalde fakta å vise til. Enkel måte å forbigå denne avdekkningsmetoden er å dyrke i en kjeller der varmestrålningen blir dekt av bebyggelse og\eller andre mer vanlige varmekilder. Uansett vil vel politiet ikke kunne ransake alle hjem der de finner en eller to små, men sterke varmekilder i. Så mannen i gata er ganske safe. ( Vil jeg tro. ) :P
Det skjer, men som Space-Time nevnte ahr vi kun et slikt helikopter i Norge (les: Oslo).
Å fange cannabisdyrkere er ikke helikopterets hovedoppgave, men kommer de over en toppleilighet i oslo som lyser som en supernova tar de seff grep.

Med mindre du har en leilighet full av dyrkelamper, høyt i etasjen og midt i byen er det nok ingenting å frykte.
Off Topic men denne tråden minte meg på http://www.youtube.com/watch?v=2QkyfGJgcwQ
Sist endret av eclipze; 21. september 2010 kl. 09:09.
Sitat av fetter Vis innlegg
Med mindre du har en leilighet full av dyrkelamper, høyt i etasjen og midt i byen er det nok ingenting å frykte.
Vis hele sitatet...
Nå finnes det jo også LED dyrkelamper, så det kan jo etterhvert bli et forsvinnende problem med helikopterstøy.
Hvis man isolerer taket med MYE isolasjon, kan man se det da med slike kameraer?
Hva tror du isolasjon gjør? Slipper varmen ut?
Det kommer uansett an på mange flere variabler enn bare isolasjon.
Sist endret av Mith; 21. september 2010 kl. 13:52.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hva tror du isolasjon gjør? Slipper varmen ut?
Det kommer uansett an på mange flere variabler enn bare isolasjon.
Vis hele sitatet...
Nei, tenkte at varmestrålene ikke ville komme ut. Men om man da isolerer mellom 1. og 2. etasje og har veldig mye lufting/kjøling, vil man kunne se det da?

Hvilke andre variabler snakker du om?