Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 968
Jeg driver å lager meg en statisk ip. Jeg starter opp CMD, men det eneste jeg får, når jeg skriver inn "ipconfig/all" og trykker Enter er:

Vertnavn..........................:Firmanavn-blabla
Primær DNS-suffiks...........: (der står det ingen ting)
Nodetype..........................: Ukjent
IP-ruting aktivert...............: Ja
WINS proxy aktivert...........: Ja



Den linja jeg skriver ipconfig i, står det "CDocuments and Settings\Compaq_Eier>" og ikke "C>" som på PortForward.com


Hvor blir det av alt det andre som skal komme fram?


Også en ting til. Hvordan kan man gå inn i den trådløse ruteren og finne en virtuel server?
Sist endret av ffdck; 4. mai 2006 kl. 19:00.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Trådstarter
Jeg lurer enda på dette
Det eneste du trenger er vel egentlig IP-adressen til ruteren.

Prøv http://10.0.0.1 og http://10.0.0.134 og http://192.168.1.1

Da blir IP-en din http://x.x.x.valgfritt(ikke samme som ruteren)
Gateway: samme som ruteren. DNS: samme som ruteren. DNS 2: ingenting
Netmask elns: 255.255.255.0
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Drar opp denne gamle tråden for å slippe å lage en ny.

Jeg sliter litt med å få åpnet portene på routeren(Netopia 3357W) for utorrent.
Jeg har sjekket på portforward på samtlige av netopia routerne, men ingen av de bruker telnet ser det ut til.
Jeg har også søkt litt rundt, men finner ingenting. Har også lest guidene som ligger her på nFF, men heller ikke det ga mye hjelp.

Jeg har satt opp en statisk addresse på makinen jeg bruker. Og vet hvilken port som utorrent bruker.

På routeren har jeg gjort følgende:
Gått på "System Config."->"Network Address Translation(NAT)"->"Public Range"->"Change NAT for public range"

Og der har jeg lagt inn følgende
Range name: Utor1
Type..: [x]pat / []Dynamic / []Static
Public address: den statiske adr. jeg har på maskinen
First port range: porten som utorrent bruker
Last port range: samme som ovenfor

Men dette har ikke gjort sånn at porten har åpnet seg. Er det noen feil i innstillingene jeg har lagt inn?

Må jeg legge inn noe på IP-filter? Det er vist en brannmur funksjon i routeren, men har ikke funnet ut hvordan jeg får slått av deler av den.

Noen som kunne hjulpet meg litt?

Takk
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Problemet er at du ikke er connectable?

Har du åpnet i brannmuren i XP?
Har du definert porter over 7000 sånn at du ikke blir blokket av trackere?
Sitat av AtXbYeA
Problemet er at du ikke er connectable?

Har du åpnet i brannmuren i XP?
Har du definert porter over 7000 sånn at du ikke blir blokket av trackere?
Vis hele sitatet...

Jeg har status som ikke connectable, det stemmer.

Jeg har slått av brannmuren i XP og bruker Zonealarm, og der har jeg gitt utorrent alle rettigheter.

Jeg får lastet ned fra andre, og de får lastet ned fra meg mens jeg laster ned. Men når downloaden er ferdig får ingen laste ned fra meg.

Utdyp mer om definering av porter, hvordan gjøres det?

Det er også en brannmur i routeren, men skjønner ikke helt hvordan jeg kan endre det.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du sier du har forwarded porter på routeren? Har du forwarded porter som ligger over port 7000 ? Fleste trackere blokker porter under 7000 stort sett.
Jeg har vel egenltig bare forwardet den ene porten som står under "options->preferences->connectinon" i utorrent.

Trenger jeg å åpne flere porter enn det som står der? Har ikke funnet det i noen av guidene på portforward..?!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
du trenger å åpne iallefall en port, også er det en fordel å skru av "automatically randomize port on utorrent startup"
Jeg prøver å få åpnet porten, men den vil liksom ikke. Når jeg kjører den port sjekken så står den fortsatt som sperret.

Har slått av randomize på utorrent.

Så er det noe annet jeg skal forandre enn "Public Range" som er under NAT.
Det finnes også 2 andre katogorier under NAT, "Map List" og "Server List" skal jeg forandre på noe på de?

Burde jeg prøve å slå av noe på ip filter instillingene?
Sist endret av ronnyah; 19. mai 2007 kl. 19:23.
Har nå lest mer om port forwarding, men sliter fortsatt med å åpne portene på routeren.
Det jeg tror er problemet er brannmuren i routeren, forsøkte å slå av alt av filtere i routeren. Men da ble plutselig porten som telnet går over sperret.

Prøver også å finne noen guider på hvordan dette gjøres på den NETOPIA 3357W, men finner heller lite.

Er det mer enn bare public port under NAT jeg må gjøre noe med, f. eks. MAP eller SERVER LIST?

Må jeg gjøre om noen instillinger i ip filter?


Begynner å bli rimelig frustrert nå.

Takker for svar