Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 5203
Sitat av ThaAndy
Selvfølgelig liker hun ikke juling! Og dessutten har jo ikke de gutta noen grunn til å slå henne osv, derfor hun blir så redd. Hun føler at hun ikke har noe hun kan gjøre for å få dem til å stoppe!
Vis hele sitatet...
Akkurat! Og om hun ikke har noe hun kan gjøre, da må noen andre gjøre noe.
Og mest nærliggende er foreldre. De har livserfaring og visdom nok til å vite hvordan man skal handle slike saker. de bør også vite når man skal varsle andre instanser som politi og skole.
Du må få henne til å innse dette, at hun ikke kan gjøre noe med det og trenger hjelp.

Hva slags gutter er dette foresten? Narkiser? skatere? sossegutter? hiphopere?
Trådstarter
28 0
Sitat av Aslevik
Akkurat! Og om hun ikke har noe hun kan gjøre, da må noen andre gjøre noe.
Og mest nærliggende er foreldre. De har livserfaring og visdom nok til å vite hvordan man skal handle slike saker. de bør også vite når man skal varsle andre instanser som politi og skole.
Du må få henne til å innse dette, at hun ikke kan gjøre noe med det og trenger hjelp.

Hva slags gutter er dette foresten? Narkiser? skatere? sossegutter? hiphopere?
Vis hele sitatet...
Hun sier at de virker som gutter flest, bare at de er i psykisk u-balanse DEFINITIVT!
Men mitt største problem er at hun ikke liker å snakke om dette (og at hun i tillegg liker meg), og jeg vil ikke ødelegge det ved å snakke om de folka hele tiden.
Jeg skjønner.
Er det noen spesifike steder hun treffer på dem? Vet du om det er noe mønster i det? Virker det som om de følger etter henne og vet hvor hun bruker å bevege seg?
Ingen som helst peil på hvorfor de har valgt seg ut henne?
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av wkL
Idiot.
Ser for meg samtalen blir prøvd som bevis i en rettsak/anmeldelse og blir skutt ned pga ulovlig avlytting. Det er virkelig enkelt om du skal ta opp og det skal være verdt noe: Si ifra, eller ikke ta opp. Enkelt og greit. Dette burde til og med du forstå?
Vis hele sitatet...
Du har ikke vurdert at det kanskje er litt vanskelig å avlytte seg selv ulovlig?
Hadde det vært en tredjepart som satt på linja og bare hørte på hva de sa uten at de visste om det, så er det en helt annen sak.
Men det er nå ikke ulovlig avlytting å ta opp sine egne samtaler
Trådstarter
28 0
Sitat av Aslevik
Jeg skjønner.
Er det noen spesifike steder hun treffer på dem? Vet du om det er noe mønster i det? Virker det som om de følger etter henne og vet hvor hun bruker å bevege seg?
Ingen som helst peil på hvorfor de har valgt seg ut henne?
Vis hele sitatet...
1. Hun skjenner dem ikke i det hele tatt, men en venn av henne mener at hun kanskje er blitt plukket ut vist storebroren hennes har vært i problemer med noen før eller noe sånt.

2. Mønster? Hmm... Mønsteret (det jeg kan tenkte meg nærmest) er det at de tar henne fra og til skolen! Ikke vær dag, men når dem liksom er i "mood".

3. Nei, hun har ingen peiling på hvorfor de har valgt henne utenom det med broren-teorien fra venninen hennes.

- Alt i alt blir dette akkurat som en psykopat uten motiv!
Sist endret av ThaAndy; 15. august 2007 kl. 10:30.
Lei inn noen ordentlige folk.. Gjerne en skikkelig gærning i midten av 20 åra til og prate med disse drittungene, evt riste de litt.. Da lover jeg deg at de holder kjeft..
Trådstarter
28 0
Nei... jeg tror dessverre at jeg kan gjøre det værre (verre?) med å sende noen svære karer etter dem...
Da tror jeg det bare vil bli maktkamp på det værste!
tror du ikke de gir faen hvis noen lærere kommer ned å kjefter på dem. mange av bøllene har problemer hjemme, og mødrene og fedrene drikker, og bryr seg ikke om hva sønnen gjør. politiet er de eneste som kan ordne opp i dette. og gjør de ikke det, kan du skaffe jenta pepperspray og noen svære folk som tidligere er blitt ambefalt.

håper snørrvalpene blir banka så heftig. lykke til.
Trådstarter
28 0
Sitat av -Peder
tror du ikke de gir faen hvis noen lærere kommer ned å kjefter på dem. mange av bøllene har problemer hjemme, og mødrene og fedrene drikker, og bryr seg ikke om hva sønnen gjør. politiet er de eneste som kan ordne opp i dette. og gjør de ikke det, kan du skaffe jenta pepperspray og noen svære folk som tidligere er blitt ambefalt.

håper snørrvalpene blir banka så heftig. lykke til.
Vis hele sitatet...
Hehe :P
Joa, jeg skal nok neppe gå til lærere og til skolen. Etter min egen erfaring ihvertfall så gjør ikke lærerene noe godt ved å kjefte! Hvem bryr seg etter en samtale med lærer eller rektor? :P

---------

Jeg vil ikke ha maktkamp og krig, så jeg tror jeg unngår å la de få grisebank selv om det er mitt største ønske på de køddene der. Men jeg er fortsatt usikker på politiet. Jeg tenker VIST det ikke skjer noe med saken, så er hun/*personen* i deep shit!
Det går vel ikke så mye på hvem som bryr seg etter en prat med lærer eller rektor, men hva disse personene setter igang for å få slutt på misshandlingen.

Om misshandlingen er grov og personen har synlige skader, så vil jeg påstå at det er best å få dokumentert skadene(som jeg nevnte tidligere). Hun kan sikkert dokumentere dette selv ved å ta bilde, men et dokument fra en lege som beskriver mulige årsaker til skadene og skadens omfang osv. kan være godt å ha med seg. Skal vel litt til for at noen skal tro dette er selvpåført, om ikke personen har en historie bak seg med selvskading eller legen mistenker sterkt at dette er tilfellet.

Og gå til politiet kan være ganske dødt uten noen bevis på misshandlingen. Da blir det forsåvidt ord mot ord. Men har du noe å legge frem som beviser langvarig misshandling med blind vold osv. så kan politiet foreta seg mye mer. Husk at de er uskyldige til det motsatte er bevist.

Hva med å konfrontere misshandlerne? Prøve å prate med de, og presisere at om situasjonen ikke endrer seg asap så vil dere gå videre og anmelde de til politiet.
Sist endret av ronnyah; 15. august 2007 kl. 12:29.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Sitat av ThaAndy
Jeg vil ikke ha maktkamp og krig, så jeg tror jeg unngår å la de få grisebank selv om det er mitt største ønske på de køddene der. Men jeg er fortsatt usikker på politiet. Jeg tenker VIST det ikke skjer noe med saken, så er hun/*personen* i deep shit!
Vis hele sitatet...
Hvis det ikke skjer noe med saken hos politiet, så vil jo ikke de som ødelegger livet til denne stakkars jenta vite det heller. Skjer det noe hos politiet derimot, så får de vite det, og jeg er sikker på at politiet gjerne vil ha en prat med de/foreldrene.
Få tak i vitner som kan bekrefte situasjonen, få tak i bilder av skader på person og evt. materiell og GÅ TIL POLITIET! Slutt å vær usikker. Jeg skal summere det opp logisk:
1. Få store folk til å banke/skremme de. Dette har du sagt at du ikke ønsker, ergo er #1 uakseptabelt.
2.Klage til lærere. Ja, det blir vel ingen nytte av dette - og jeg har fått inntrykk av at dette ikke er noe du ønsker heller - nettopp pga. forutsett sviktende resultat.
3.Gå til politiet. Dette er du i tvil, pga jenten ikke ønsker det. Okey, #1 og #2 funker ikke, og jeg har ikke lest om et 4. alternativ. Det skal også nevnes at jeg tror politiet skal kunne behandle saken på riktig måte. (Med mindre de er like cp som de i mitt område.) Så, flere deltakere i tråden har sagt det flere ganger, men jeg sier det igjen: GÅ TIL POLITIET. Offeret vet ikke nødvendigvis hva som er best for hun selv.

Ikke gjør som ronnyah sier. De fortjener ingen advarsel. Lag så mye faen over de som mobber og slår venninnen din du bare kan. Er jo helt tragisk av de - la de få svi for det.

Oppsummering: Få dokumentert skader, gjennom bilde eller legeattest, få tak i evt. vitner som kan bekrefte grunnlaget for anmeldelsen - og gå til politiet.

Lykke til
Sitat av ThaAndy
Men jeg er fortsatt usikker på politiet. Jeg tenker VIST det ikke skjer noe med saken, så er hun/*personen* i deep shit!
Vis hele sitatet...
Morsomt... tror du virkelig polititet gir faen i at en 13 år gammel jente blir mishandlet fra og til skolen påtatte ganger? Gå til polititet!
I og med at de vet mobilnummeret hennes kan det muligens være noen fiender på skolen hennes som har spurt de 3 om de kan gjøre noe, og da gitt dem mobilnummeret hennes.
Ville nok sagt at dere burde gå til politiet.. Etter så lang tid burde du iværtfall gå til rektor, det er nå det minste du kan gjøre... Men enda er jeg redd for at de kan bli mer voldelige etter dere har kontaktet politi eller forsatte. Kan tenke meg at de hadde blitt dritsure på dere og sikkert banke dere opp igjen... Men vær sikker på at det er noen som har litt oppsyn etter dere rett etter dere har sagt ifra (det kan være lurt!)
du gjør slik jeg gjorde da søsteren min ble plaget av en ungdomsgjeng da hun gikk hjem fra skolen osv. hun ble plaget pga overvekt, og kunne derfor i liten grad forsvare seg, løpe sin vei osv.
Jeg skygget henne hjem fra skolen en dag i ren James Bond stil, å håpte gutta ville slå til, noe de seff gjorde. (nei dette er ikke en selvglorifiserende skryte-historie)
Jeg har erfaring fra Kick-Boxing og Brasiliansk Jujitsu, og ga to av dem tidenes deng, mens den tredje egentlig sprang for livet.
jeg fortalte foreldrende mine hva som hadde skjedd, og hvorfor. samt at de sikkert kunne forvente en telefon fra politiet osv. men ikke at søstersen hadde blitt plaget.
kom ikke noen telefon, og bøllene fant noen andre å plage.
ikke mitt eller søstersens problem lengre.
done and done.
Gå til politiet idag! Dette må ta slutt idag. Det er ikke tvil om at politiet kommer til å ta denne saken seriøst selv om du ikke har beviser av noen slag.

Hvis ikke det løser seg der, så kan du jo se deg rundt etter andre løsninger.

Sånn har det funket siden tidenes morgen.
Hva faen er det med deg?. Det er veninna di! GÅ TIL POLITIET!

*Er det ikke mulig å få en slags tillatelse av dommer eller noe til å avlytte samtalene uten å måtte si ifra?

Hadde dette skjedd med en veninne av meg, hadde jeg gjort alt i min makt til å stoppet det. Hadde fulgt henne til og fra skolen hver jævla dag til politiet hadde fått stoppet de, så hadde jeg gått litt til, så hun følte seg trygg. hadde ikke brydd meg om jeg måtte opp en time tidligere, for å komme meg til hun.

Dette alternativet er helt uteluket, for du får ikke LOV til å utsette hun for vold igjen, men når de er dumme nok til å gjøre noe med hun, er de dumme nok til å gjøre det utenfor en butikk elns.. Eventuelt på nattestid. overvåkingskamera er informert om, ergo: det kan brukes som bevis.

Men for all del, gjør det nå og ikke vent til skolen begynner igjen, eller til hun blir slått igjen.
Er ikke rart hun er redd. når foreldrene er redd for å gå til politiet i tilegg. De skaper ikke akurat trygghet.
Det faktum at foreldrene ikke har trosset jenta, og gått til politiet, er for meg litt rart. Hadde det vert min datter(litt tidlig å få unger for meg enda) hadde jeg ikke stusst på å gå til politiet. Hadde betalt taxi for hun til og fra skolen hvær jævla dag. ikke faen om jeg hadde slått hun EN eneste gang etter jeg hadde fått vite om det.

Faen jeg hater disse guttene som jeg ikke vet hvem er.
Sist endret av Rellativ; 15. august 2007 kl. 13:33.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Du kan ta opp samtaler, og vise det til politiet, så de vet at noe foregår, men såvidt jeg vet så kan det ikke bli brukt i en eventuell rettsak, men dette burde ikke være nødvendig.

Og som noen andre nevnte lengre oppe, så er politiet mere eller mindre ditt eneste alternativ.
Vil også gjerne påpeke at hvis du får noen til å utøve vold mot de, så er du skyldig. De vil slippe unna billigt da, men det vil ikke du.
Sist endret av SteInMetz; 15. august 2007 kl. 13:33.
Sitat av ThaAndy
Nei... jeg tror dessverre at jeg kan gjøre det værre (verre?) med å sende noen svære karer etter dem...
Da tror jeg det bare vil bli maktkamp på det værste!
Vis hele sitatet...
HAHA, maktkamp? Er det ikke 15-16 åringer det er snakk om?

Jeg kan fortelle deg hva som ikke hjelper! Komme hit å be om råd, for så å ignorere dem. Det er veldig enkelt, du har tre valg:

1. Gå til politiet/skolen etc..
2. Få noen "eldre" venner til å skremme dem litt. Forklar situasjonen til en du kjenner som er eldre, så skal jeg garantere deg at han gjerne skremmer dem litt.
3. Vær passiv, og ikke gjør noe. Fortsett slik som du gjør nå med andre ord...

Enkelte ting fikser seg ikke bare av seg selv..

Pingle...?
Sist endret av Jectson; 15. august 2007 kl. 18:08.
Betal flybiletten min, så skal jeg personlig møte opp og banke de... <3
uansett, å gjøre opptak av samtaler en er part i selv, er ikke ulovlig... ingen problem å bruke det som bevis
Sitat av filleren
uansett, å gjøre opptak av samtaler en er part i selv, er ikke ulovlig... ingen problem å bruke det som bevis
Vis hele sitatet...
Det er nok litt problemer ja. http://www.ba.no/nyheter/article2923001.ece den såkalla "sotrapedo". søk på youtube. de kan ikke sikte han med de opptakene, for han ikke visste om opptaket, og dermed, kan Pedoen anmelde de for å ta opp samtalen.
http://www.youtube.com/watch?v=YzNWtxvY4sw her er en av samtalene
Sist endret av Rellativ; 15. august 2007 kl. 22:12.
Trådstarter
28 0
Takker nok en gang for svar folkens, og jeg ser politi som beste løsning, ja...
Sitat av ThaAndy
Takker nok en gang for svar folkens, og jeg ser politi som beste løsning, ja...
Vis hele sitatet...

Er nok det du
Ikke gidd å vent med det heller. når du har vert bortpå hun EN gang til, har du ventet for lenge. gjør det idag. ikke la henne få gjennomgå det en eneste gang til!
Sitat av ThaAndy
Takker nok en gang for svar folkens, og jeg ser politi som beste løsning, ja...
Vis hele sitatet...
jeg bor i bergen, hvor fåre går dette ? ellers stikk til politien, det er uten tvil den beste løsningen, ikke vent, IKKE.
Hvis du vet hvem de er så tror jeg at jeg hadde filmet situasjonen når hun blir banket og gitt det til politiet. Du må i hvert fall ha et bevis før du kan si noe til politiet. Går du til politiet uten bevis vil det nok bli et stort rabalder. Du må i hvert fall ikke gå til skolen. En rektor kan ikke gjøre noe borsett fra å flytte henne over i en annen skole eller å sende mobberne til en annen skole.

Ellers tror jeg ikke mobberne gjør det de gjør fordi de er onde men fordi de har problemer selv som gjør at de har et behov for å gjøre det de gjør.
Tenk gjennom det du nettopp sa.. ikke faen om han skal la henne bli banket opp for noe form for bevis.. da driter du i bevis. det er 110% uaktuelt å gjøre noe sånnt.. ikke engang skygge henne for å finne ut hvem det er. da er det fare for bank, og det skal IKKE forekomme!
Sitat av Rellativ
Tenk gjennom det du nettopp sa.. ikke faen om han skal la henne bli banket opp for noe form for bevis.. da driter du i bevis. det er 110% uaktuelt å gjøre noe sånnt.. ikke engang skygge henne for å finne ut hvem det er. da er det fare for bank, og det skal IKKE forekomme!
Vis hele sitatet...
MEner ikke at noen skal fremkalle et slagsmål hvor hun blir banket. Men at han filmer det når han vet at noe er i ferd med å skje. Men telefonavlytting er nok et bedre alternativ. Jeg sa dette som en siste utvei hvis politiet finner ut at de ikke har resurser, rektor ikke kan gjøre noe og alt mulig prøvd, ikke funker.
Ja hvor i Bergen foregår dette?
Enkelt og greit; gå til politiet!

Slike drittunger fortjener å bli straffet, og som Aslevik sa, så er det ikke alltid offeret som vet best.
Sitat av gud_er_død
MEner ikke at noen skal fremkalle et slagsmål hvor hun blir banket. Men at han filmer det når han vet at noe er i ferd med å skje.
Vis hele sitatet...
hvis han vet noe er i ferd med å skje, tar han veninnen med seg vekk fra disse gutta.. Ferdig med den saken.
Sist endret av Rellativ; 16. august 2007 kl. 15:50.
Har selv opplevd noe av det samme, vet at det er jævelig men politiet er reddningen.
Kva skjer i denne saka?. vert saka anmeldt?. eller gløymer du da til ho har blitt slått ned ein gang til?
Hadde meldt det til politiet, og i mellomtiden menst saken blir behandlet
ville jeg fått noen til å følge henne der hun går, slik at hun aldri går alene.
Om det skulle skje noe da, så er det ihvertfall vitner til stede, og for
hennes egen beskyttelse selvfølgelig.

Hun trenger sikkert en god venn menst hun går igjennom denne situasjonen,
sikkert ganske skremmende for henne.

Men gå til politiet, voldsaker tas opp veeldig alvårlig..
Har hun merker på kroppen etter slag/spark, blåmerker osv
Ta gjerne bilder av det for å styrke saken..
Sist endret av Kimasj; 17. august 2007 kl. 18:00.
vis henne at du er en god venn.. pass på henne. vær meg henne til å fra skolen.. men en ting; ligger barne, og ungdomsskolen på samme sted? eller går hun en annen vei?
Gå til politiet med en gang som alle andre, Qusina mi begynner på skole i bergen om 3 år tror jeg..

Og ikke faen om henne skal bli banka..
Har en fetter og som skal begynne om 4 år..

Så gå til purken..
Sist endret av EivindH; 17. august 2007 kl. 18:15.
fuck.. synd eg ikke ska te bergen før om et år.. før da kunne eg hjølpt deg/dere.. kunne fixet det derre...!
man har jo altis våpen i huset!
OT: Må si det er mye ungt blod som er å skriver for tiden, minner meg om hvordan jeg var på den alderen :]

Uansett, noe som får meg til å tvile på en eventuell streng straff er:
Nummer 1) De er under kriminell lavalder.
Nummer 2) Politiets manglende evne til å følge opp slike saker og heller sende dem videre til Konfliktrådet.

Men Barnevernet kan vel gjøre mirakler med små drittunger som ikke klarer å oppføre seg, de klarer som oftest å sette konsekvenser som selv får foreldrene til å frykte lovens lange arm.

Synes mye av det macho pisspreiket her blir litt for drøyt i lengden. Gammel er du, trådstarter? Tviler på du har mye penger til å leie torpedoer som skal skremme vett av drittungene, isåfall må det være en hyggelig en som deler ut freebies

Send dette spørsmålet til Klara-Klok.no du. Hvis du har en eventuell tvil om hva medlemmer av dette forumet skriver, så kan du ihvertfall høre det samme fra de som jobber med slik til daglig.

Lykke til! Håper det ordner seg, du får rapportere tilbake!
Sist endret av mbht; 17. august 2007 kl. 18:42.
Husker jeg gikk gjennom noe av det samme for en del år siden, bare husk: det er bestandig en større fisk. det som hjalp meg for å si det sånn
Få barneværne til og ta mobberne? de er vist flinke til det!
http://youtube.com/watch?v=LLhHI1t8wEI
Sist endret av BLixxzz; 17. august 2007 kl. 18:54.
Skjer det noe i saken eller? gå til politiet,vist du ikke allerede har gjort det! vist de ikke gjør noe(lite troligt) så få noen gammlere kompiser til å "hjelpe"

håper det går bra!
De ungdommene hørtes ut som noen skikkelige rasshøl.

Meld til politiet, er mitt råd.


Barnevernet fikser vel også sånnne saker.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Herrefred for et sammensurium av dårlige planer …


Kjære trådstarter
Kontakt foreldre, skole, barnevern, politi og andre lignende instanser. Å leke vigilante kommer dere ingen vei med.